Sv: Yr-vm

Det är lite skakigt med resultatrapporteringen så här på avstånd, men både Dahle och Patos är godkända och tydligen har de kommit på 8:de respektive 14:de plats (det står dock inte så på webben).

Anneli låg en period under sista sträckan på tredje plats, men hon var tvungen att släppa. Nästa klunga kom i kapp och det var tydligen i samband med det som olyckan inträffade. (Är ej 100 på att det var en groombil, det kan ha varit någon annan bil). I alla fall så tappade hon inte så mycket som jag tidigare uppfattade - kanske någon minut. Dahle tappade tydligen lite tempo när han fick gå ensam.

Helt otroligt bra prestation av våra svenska tjejer på svenska hästar. Individuella placeringar på ett världsmästerskap med närmare 100 startande hästar och knivskarp konkurrens. Jag bugar.
 
Sv: Yr-vm

Idag har vi haft klubbmästerskap i Björkviks Ryttareförening i grenarna hoppning och dressyr. Under dagen fick vi SMS från Elisabeth, Dahles ägare, som fanns på plats i Ungern för att heja på alla svenskar i allmänhet men sin lilla häst Dahle i synnerhet.
Mellan dressyrekipagen kunde speakern berätta om hur det gick nere i Ungern.
Nu efteråt så bugar vi alla i Björkvik för Annelie och Dahle, vår lilla tappra ponny.
:bow::bow::bow::bow::love::love:
 
Sv: Yr-vm

På den officiella sidan står det nu att annelie kom på 7e plats och ebba
på 15;e.. Vet inte vilka som är rätt.
Anyhow Superstort grattis till Team Dahle och Team patos!!!
Vilket fantasktiskt resultat!!!!:bow:
 
Sv: Yr-vm

Jag vill också gratta Annelie och Ebba med deras team till bra prestationer! Och skicka en stor kram till Frida (med team) - hade verkligen hoppats att ni också skulle ha kommit i mål (med en bra placering)!
/Anne
 
Sv: Yr-vm

Håller med övriga, Grattis grattis!
Sverige är på väg upp! Både i unghäst VM och nu i YR-VM, kul:)
 
Sv: Yr-vm

Håller med övriga, Grattis grattis!
Sverige är på väg upp! Både i unghäst VM och nu i YR-VM, kul:)

Jag hoppas Ridsportförbundet tar hänsyn även till alla dessa fantastiska prestationer av svenska ryttare och hästar innan dom tar ett beslut om att skicka en trupp till WEG 2010 eller inte. Det bör inte baseras enbart på hur det går på EM i Italien tycker jag. Enligt en artikel i Tidningen Ridsport: "Det gäller att laget klarar att vara bland de fem bästa lagen i mål om något svenskt lag ska få åka till VM i Kentucky nästa år." Det borde baserar på hur vi står oss i stora internationella mästerskap överlag, och i år har det hittills gått väldigt bra :)
 
Sv: Yr-vm

Kvalreglerna är sedan länge fastställda av SvRfs Tävlingssektion. Minst ett av de tre kriterierna ska vara uppfyllda :




bland de 5 bästa lagen på EM 2009

bland de 10 bästa individuellt på EM 2009

genomföra godkänd 160 km i tempo 15 km/h eller högre inom 24 månader före nominated entry

Texten finns på http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_3017/ImageVaultHandler.aspx
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Yr-vm

Grattis till mycket fina svenska prestationer. Roligt med bra yngre ryttare - än finns det hopp om att distansen ska växa i Sverige!/ karin
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 419
Senast: Efwa
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 201
Senast: Acto
·
Hästvård Hej! Går runt och grunnar lite på foderfickor/inpackningar. Av ren nyfikenhet har jag lite frågor kring detta.🤔 Snart sprängs ju skallen...
Svar
8
· Visningar
791
Senast: Magnum
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 875
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp