Bukefalos 28 år!

Ytliggare en kull med små Jääkäri´s

Sv: Ytliggare en kull med små Jääkäri´s

kommer inte ihag hur gammal du ar men under 31 finns det youthexchange program da allt du behover ar drygt 16 000 svenska pa ditt bankkonto :) finns manga olika vagar in i kanada, men om man hittar en foretagare som vill anstalla en sa gar det fortare, ar sakrare for en sjalv som individ och immigrationen blir sa mkt mer positiv... de gillar folk som vill jobba :) Inte jattekrangligt direkt om sanningen ska fram, men en hel del upprepningar. Som svensk far man vara har i 6 manader utan visum, men svartjobb ar itne att rekommendera, daremot kan man komma hit och soka innifran kanada for open work permit (det ar vad jag vantar pa, men eftersom jag ansokte omd et samtidigt som sponsor + permanent resident sa tar det extra tid, normal tid for open work permit ar dryga 3 manader) med open work permit sa far man jobba med vad som helst, for vem som helst. Soker man via en foretagare sa ar man las hos det foretaget under x antal manader (upp till ett ar har jag for mig om de inte andrat sen sist jag kollade) men da ar foretagaren ocksa tvungen att bla. finna dig bostad o sadar.
 
Sv: Ytliggare en kull med små Jääkäri´s

Intressant ! får skynda då jag fyller 31 i nov.
 
Sv: Ytliggare en kull med små Jääkäri´s

Gor't! o sjalvklart, hor av dig till mig sa fort du landar ;) gudarna vete att Kaisbais o jag kan ha nytta av nan som gormar pa mig... hahaha
 
Sv: Ytliggare en kull med små Jääkäri´s

Gor't! o sjalvklart, hor av dig till mig sa fort du landar ;) gudarna vete att Kaisbais o jag kan ha nytta av nan som gormar pa mig... hahaha

Om inte annat får du väl hyra in mig nån vecka så ska jag drilla dig samtidigt som jag levererar valpen ;). Så kan jag kombinera semester med träning
 
Sv: Ytliggare en kull med små Jääkäri´s

Later sketabra det! *gar o stadar gastrummet* sa far du traffa vara sma tjocka vaktgrisar ocksa, kan tro du nog skulle gilla dom! (kanske ge dig en catahoula valp med nar vi anda ar igang ;))
 
Sv: Ytliggare en kull med små Jääkäri´s

Ska allt bara vara prestation, friskhet och inget annat så må ju alla hanar ta en kull eller två och sedan vänta i fem år...
Det har rasen tyvärr inte rå med!

Kan du inte förklara lite närmare hur du menar här?

Varför har inte schäfern råd med att enbart de bästa går i avel?

Nu menar jag inte att man ska göra avelsbasen enormt liten men nog måste det finnas utrymme för sållning i en så pass stor ras?

Tycker det här är ett extremt avigt synsätt..
 
Sv: Ytliggare en kull med små Jääkäri´s

Ska allt bara vara prestation, friskhet och inget annat så må ju alla hanar ta en kull eller två och sedan vänta i fem år...
Det har rasen tyvärr inte rå med!

Hur tänker du där?

Om en ex.vis 4-årig hane tar 4-5 kullar efter sig och sedan inte används igen förrän de avkommorna är utvärderade och befinns vara över medelkvalitet på alla fronter, så är han ju ff fullt funktionsduglig i aveln?

Ändamålet med avel ska väl inte vara att få så många kullar som möjligt/hane utan att producera hundar som ligger bättre än rasens medel ur alla aspekter.

Dessutom får väl schäfer normalt sett relativt stora kullar, så det lär inte vara nån omöjlighet att en hane som har 4-5 kullar efter sig ändå har runt ca 40 avkommor efter sig..
 
Sv: Ytliggare en kull med små Jääkäri´s

Den genetiska avelsbasen blir större om man gör en utvärdering efter 4-5 kullar, eftersom fler individer då kommer in i aveln.
 
Sv: Ytliggare en kull med små Jääkäri´s

Men ex holländarna använder hundar men noll försvarslust bara kamp och kampen är väldigt stor nästan överdriven ja då måste man ha en vekhet i hunden så det går o styra den och få den agera efter föraren.

Ett perfekt ex hur holländska och begiska sporthundar är. Var Johans hund Akilles du träffa några gånger. En satans trevlig sporthund som gick hårt i skyddet men lite för mycket belastning vekna den och ville inte vara med. Typiskt såna linjer att bete sig så. Man kan ionte ha en sån hund i tjänst som är mutbar.

Pratar du om holländska/belgiska schäferlinjer inom IPO nu eller holländska skydds/tjänstehundar generellt? Holländska polisen och deras skyddsprov KNPV verkar ju innehålla mycket hundar med stor kamplust, försvarslust vet jag inte om de pratar så mycket om som man kanske gör i IPO/tyskland, men en hund med riktigt rejäl kamplust lär väl inte ta till flykten i första taget även vid hårdare belastning, är inte den risken större med en hund som ligger lägre i kamplust och därför plockar fram allvaret lättare då den blir hotad?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 357
Senast: geting
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 347
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 557
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 189
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp