Bukefalos 28 år!

Ytliggare en kull med små Jääkäri´s

PIRU

Trådstartare
IMG_1592.jpg


IMG_1587.jpg


IMG_1575.jpg


IMG_1577.jpg


IMG_1582.jpg


IMG_1584.jpg


IMG_1580.jpg


den andra kullen nu som är levererade till nya hem. Helt underbara valpar som är som första kullen väldigt sociala och framåt och redan visat sig miljöstarka och modiga. Kommer bli en kanon kúll övertygad!:eek::laugh:
 
Sv: Ytliggare en kull med små Jääkäri´s

Det är ju helt otroligt hur fort man glömmer att Schäfer är den ultimata rasen att ha som valp :love: Haha!

Vad kul att hans valpar verkar utvecklas så himla bra!
 
Sv: Ytliggare en kull med små Jääkäri´s

Skitsöta är dom. Farligt att lägga upp såna sötisar här.
 
Sv: Ytliggare en kull med små Jääkäri´s

Argh. Nu satte schäfersuget in igen. Skit :mad:;)

Den första är ju dösöt. O jättekul han får så fina avkommor! Alltid roligt när det går bra :)
 
Sv: Ytliggare en kull med små Jääkäri´s

Jag.... HATAR DIG :eek:

Jag som har sagt att jag INTE ska ha en bruksschäfer (= därmed ingen schäfer alls eftersom jag vägrar räkor :cool: ). Vad det suger i valptarmen då, hur ska jag överleva :confused:

Nog skojjat, jätte söta valpar :love: var hamnar de i för hem? Är det lydnads och bruksentusiaster bara eller ska det bli arbetande hundar också?
 
Sv: Ytliggare en kull med små Jääkäri´s

Undrar vad han vrålar om haha

Släpp ut mig ur den fängelsehåla!!'
:)
 
Sv: Ytliggare en kull med små Jääkäri´s

Om det finns en hanvalp som är en avbild av sin vackra pappa får den gärna skickas hitåt... :angel: :D
 
Sv: Ytliggare en kull med små Jääkäri´s

Men jösses så fiiiina!:love:
Men Schäfer är för enkelt intalar jag mig :angel: Lyckas man med en ifrågasättande "jag-kan-själv" hoffe har man gjort en bedrift. :cool:
 
Sv: Ytliggare en kull med små Jääkäri´s

Du tror att man alla drifter att det blir svårt ändå ;)
´
Enklare många gånger med en ifrågasättande hund än en driftig.

Har både och så jag vet vad jag talar om;)
 
Sv: Ytliggare en kull med små Jääkäri´s

Du tror att man alla drifter att det blir svårt ändå ;)
´
Enklare många gånger med en ifrågasättande hund än en driftig.

Har både och så jag vet vad jag talar om;)

Har också en av varje :angel: Men satsar på Hoffen till tävling och Schäfern till "bonnhund" och som jag är som person har jag lättare att dämpa "raketen" än lyfta "betongblocket" och likförbaskat väljer jag Hoffan. :grin:

Ska man optimera sina chanser i brukset så är det Schäfer man ska köra. :love:
 
Sv: Ytliggare en kull med små Jääkäri´s

Varför låta så många använda honom?

Ja varför inte är tiken frisk och kry så ser väl inte jag nåt hinder. rasen är stor.
Sen är det ju väldigt tråkigt att faktiskt få lite tillbax till sig själv när man slitit och kämpat och lagt ner ofantliga summor pengar på sin hobby att man faktiskt kan kan få tillbax lite för vinst gör man väl aldrig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 361
Senast: geting
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 373
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 629
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 247
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp