Ytterdörrar från m*rby

Empalie

Trådstartare
Jag har nästan bestämt mig för att beställa stallytterdörrar från m*rby, 2.70 höga och 1.90 breda. Tänkte ha med delad dörr, ngn som har erfarenhet av just dessa ytterdörrar? Dela gärna med er???
 
Sv: Ytterdörrar från m*rby

Jag beställde dörrar av dem till mitt stall 2008.
Jag har aldrig varit med om så mycket fel på en order!!

Jag beställde 6 st dörrar, av dessa dörrar var de bara 1 (!) som var rätt när leveransen väl kom!!:mad:
(Beställde tre ytterdörrar som alla skulle vara delbara, ingen var det. Jag skulle också ha två ståldörrar men fick vanliga innerdörrar istället)

Jag ringde för att reklamera och blev mycket otrevligt bemött.
Ingen ursäkt för att det blivit fel (trots att jag absolut inte var otrevlig när jag ringde) och hamnade till råga på allt sist i beställningskön igen och fick vänta 10 veckor :eek: på nya dörrar...

Jag valde att bara reklamera ytterdörrarna eftersom jag inte kunde låta sadelkammaren och foderkammaren vara utan dörrar i 2,5 månad.

När de nya dörrarna kom var 2 av dem rätt. Eftersom det då var december med allt vad det innebär valde jag att inte reklamera den sista dörren (vattnet hade redan frusit en gång för att jag bara hade plast över dörröppningen vid vattenkranen:crazy:).

Detta trots att jag hade en skriven order som var korrekt.
Säljaren var otrevlig och snorkig. Jag blev utskälld för att jag hade pratat med en annan säljare om ärendet eftersom "min säljare" inte svarade på telefon eller mail.

Dörrarna i sig är inte så himla bra. Det är byggda på en träram som är fylld med lite isolering och sedan en tunn träpanel ovanpå. Jag räknar med att den dörren som utsätts för mest påfrestningar av väder och vind kommer behöva bytas ut om ett par år.
Det måste finnas bättre dörrar ute på marknaden än Y*-e.

Nej, jag kommer aldrig att beställa något från det företaget igen!


Jag har senare varit i kontakt med ett annat företag C**y Boxen, dessa kan varmt rekommenderas! Engagerade och trevliga säljare som snabbt hör av sig!
 
Sv: Ytterdörrar från m*rby

Nybyggda stallet där jag har häst har inrednng, dörrar etc från M*rby och vi är jättenöjda med dem!

Jag vet inte vilka mått vi har på ytterdörrarna, men de funkar fint i alla fall. En bredare dörrhalva och en smalare. Halvdörrar på de bredare dörrarna.
 
Sv: Ytterdörrar från m*rby

De dörrarna som M*rby säljer tillverkas av ett annat företag, Y*-e (samma företag gör även fönster som enligt min åsikt är av bättre kvalité än dörrarna).

Är du fortfarande intresserad av just de dörrarna så borde du kunna kontakta Y*-e direkt och köpa av dem och slippa ev. krångel med M*rby.
 
Sv: Ytterdörrar från m*rby

tack för info! När jag har läst om dörrarna hos cityboxen och myrby verkar de likadana i byggbeskrivning.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 217
Senast: skogaliten
·
Övr. Katt Jag har nu nästan bestämt mig för att skaffa katt under året. Tanken är två katter så de har sällskap av varandra när jag jobbar eller...
2
Svar
31
· Visningar
2 060
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 051
Senast: tuaphua
·
Övr. Djur Äntligen har drömmen om ett eget hus gått i uppfyllelse och därmed måste självklart ett gäng ankor flytta hit! Men jag läser och lär...
Svar
8
· Visningar
1 671
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp