Ytterligare en rasvalstråd

Fast det var ju uppenbart att hon inte tyckte att man skulle använda rasen till vallning? :confused:
Jag har väl aldrig sagt att hon rekommenderade rasen till vallning? Hon skrev ett inlägg där hon pratade om att de används och avlas för det och att det i sverige finns folk som kallar det vallhundar (även om inte hon heller håller med). Då hoppade jag in och HÖLL MED om att de inte är vallhundar. Vad fasen är problemet?
 
Jag har väl aldrig sagt att hon rekommenderade rasen till vallning? Hon skrev ett inlägg där hon pratade om att de används och avlas för det och att det i sverige finns folk som kallar det vallhundar (även om inte hon heller håller med). Då hoppade jag in och HÖLL MED om att de inte är vallhundar. Vad fasen är problemet?

Men då var väl din kommentar lite onödig? TS vill ju inte ha vallhund och eftersom ingen har rekommenderat Beauceron som vallhund så förstår jag inte alls ditt inlägg. Sen har du en väldigt otrevlig attityd just nu som knappast hjälper mig att förstå vad syftet med ditt inlägg är.
 
Men då var väl din kommentar lite onödig? TS vill ju inte ha vallhund och eftersom ingen har rekommenderat Beauceron som vallhund så förstår jag inte alls ditt inlägg. Sen har du en väldigt otrevlig attityd just nu som knappast hjälper mig att förstå vad syftet med ditt inlägg är.
På vilket sätt är jag otrevlig :confused:
 
Jag svarade på ett inlägg där rasen påstås avlas för och användas till vallning.

Jag har väl aldrig sagt att hon rekommenderade rasen till vallning? Hon skrev ett inlägg där hon pratade om att de används och avlas för det och att det i sverige finns folk som kallar det vallhundar (även om inte hon heller håller med). Då hoppade jag in och HÖLL MED om att de inte är vallhundar. Vad fasen är problemet?

I det första inlägget skriver du själv att du svarar på ett inlägg ”där rasen påstås avlas för och användas till vallning”. Sen i nästa inlägg undrar du ”Vad fasen är problemet?” när @bollen__ skriver att det är uppenbart att hon inte rekommenderade raden för vallning.

Kanske bara jag som anser att du dels säger emot dig själv och sedan svarar upp men en otrevlig attityd, vad vet jag. Jag uppfattade i alla inte alls att du hoppade in och ”höll med” med tanke på mitt första citat här ovan.
 
Vill du satsa på draget hade jag helt klart kört på typ vorsteh eller dobbis. Gissar att vorsteh är enklare att ha lös (?) eftersom att de ska kunna jobba hyfsat nära föraren och ha lydnad under jakt.
De är väl inte så lika BC någon av dom men de har ju också helt olika arbetsuppgifter :D
Förutsatt att man även tränar mentalt så borde de passa.
 
Jag har väl aldrig sagt att hon rekommenderade rasen till vallning? Hon skrev ett inlägg där hon pratade om att de används och avlas för det och att det i sverige finns folk som kallar det vallhundar (även om inte hon heller håller med). Då hoppade jag in och HÖLL MED om att de inte är vallhundar. Vad fasen är problemet?
Så fattade jag ditt inlägg - alltså att du höll med den som skrev att beauceron inte är vallare även om en del vill ha dem till det.
 
Jag skulle aldrig rekommendera någom som söker hund för djurhantering att köpa en beauceron. Vi måste för sjutton tänka på fåren!

Så fattade jag ditt inlägg - alltså att du höll med den som skrev att beauceron inte är vallare även om en del vill ha dem till det.

För mig är det inte uppenbart att det här inlägget är att hålla med om något whatsoever. Men det är ju bra att det är det för andra!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 466
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 375
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 436
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 349
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp