Bukefalos 28 år!

Yttligare en tråd om hundfoder.

Sv: Yttligare en tråd om hundfoder.

jag ger High-Energy Professional 32/24
ett köttbaserat foder till rimligt pris

jag har dvärgpudlar, och enligt uppfödaren så passar det fodret även till dräktiga och digivande tikar

just nu för tillfället så ger jag ett foder som innehåller detta.

Ris, torkat lammkött, majs, fullkornskorn, animaliskt fett, hemoglobinpulver, sockerbetsfiber, majsgluten, linfrö, potatisprotein, äggulepulver, Profeed® (frukto-oligosackarid), mineraler, vitaminer (Köpt på mataffär)


bra eller dåligt? mina verkar funka på det också.. hälften så dyrt som det andra

men det är bara tills jag får tag på high energy igen
 
Sv: Yttligare en tråd om hundfoder.

Svarar igen, funkade inte med Magnussons så nu är vi tillbaka på Standardt Hjort och Vog och Hundemat :) Mycket nöjd :)
 
Sv: Yttligare en tråd om hundfoder.

Har nu köpt några korvar vom och hundemat, valde den med ris men hunden totalvägrar äta :confused::eek: Är den varianten äcklig....eller? Personalen var inte så kunnig tycker jag. Matkunniga säger min kastrat kan äta både valp och nr 25 med lax samt 33 som är den första. Medans de i affären bara gick på % och inte trodde mycket fett och protein skulle vara bra för honom. I dagsläget håller han vikten på 2 burgare av bravo vilt och lamm, dvs 1 sort på morgonen och en på kvällen samt standardt hjort som belöningsgodis. Han går inte alltid långa promenader ens så jag tror inte han är ngn som blir fet jättelätt.
 
Sv: Yttligare en tråd om hundfoder.

* Vilket foder använder du, och varför?
Nyligen gått över till Orijen Puppy till mina hundar och det verkar fungera bra, har inte gett det så länge så jag har svårt att ge en bra utvärdering än.
Gav tidigare Robur Puppy men dom hade svårt att hålla vikten av det fodret.


* Vad har du för krav på din hund?
(daglig aktivering, träning eller tävling)
Hundarna aktiveras mellan 4-6 timmar dagligen, långa promenader, lydnadsträning, spår, bara lek och skoj.

* Pris på foder?
(+ volym/mängd)
2,5 kg kostar mig ca 260 kr hemkört från Foderbilen

Hur utfodrar du din hund?
Mängd, antal gånger, gärna tider, motivera varför de fungerar bäst på din hund.
Mina hundar har fodret framme så dom äter när dom är hungriga, det fungerar superbra på mina hundar så jag har aldrig ens tänkt att göra på något annat sätt.
Åtgången varierar men ca 3 dl om dan


Även intressant och veta hur stor mängd avföring de blir tex antal gånger per dag.
Har inte hunnit kolla upp med nya fodret
 
Sv: Yttligare en tråd om hundfoder.

Ja jag vet inte, det står ju t om i foldern på svenska om aktiv varianten att protein är hälften så energitätt som fett. För att han är kastrat kanske? Hursomhelst fick jag i honom det nu efter att ha blandat i standardt aptit men nyss hittade jag en liten kissfläck i vår säng, det + dålig aptit och varit extra snuttig på täcken i ngn dag eller två + liiiiite lugnare får mig att fundera på om han åkt på UVI, är det vanligt på hanar?
 
Sv: Yttligare en tråd om hundfoder.

  • Vilket foder använder du, och varför?
    RC Mini Dental. Det enda foder för små hundar jag hittat som har stora bitar, jag vill att min hund tuggar maten och inte sväljer den hel.
  • Vad har du för krav på din hund?
    (daglig aktivering, träning eller tävling)
    Just nu är det lågsäsong, men från mitten av mars kör tävlingarna igång och då är det tväling med 2-8 lopp per helg och träning minst 2 ggr/veckan plus promenader och vanlig aktivering typ trick odyl.
  • Pris på foder? 329kr/ 4 kg


Hur utfodrar du din hund?
1 dl morgon och kväll, på morgonen i skål, på kvällen får hon maten som belöning vi träning.

Ger jag bara RC mini dental bajsar hon 1-2ggr/ dag och det luktar knappt ingenting och har en fast och bra konsistens. Vinner jag foder brukar jag blanda i det och då är det lite olika beroende på vad det är. Just nu har vi en påse Doggy professional vi blandat i och då bajsar hon mer 3 ibland 4 ggr/ dag.


Hunden är en kastrerad dvärgpinscher tik på 3,5 år som tävlar klass 3 agility.
 
Sv: Yttligare en tråd om hundfoder.

  • Vilket foder använder du, och varför? Jag använder Doggy eftersom de förra ägarna gjorde det. Jag har en Golden/Rottisblandning
  • Vad har du för krav på din hund?
    (daglig aktivering, träning eller tävling) Cykling 1,3mil, Följa med på ridtur 1h och promenader ca 1h och 20min per dag.
  • Pris på foder?
    (+ volym/mängd)
180kr/12kg


Hur utfodrar du din hund?
Mängd, antal gånger, gärna tider, motivera varför de fungerar bäst på din hund.
Efter att ha läst alla andras svar verkar jag ge för mycket till min hund... ger 5dl 3ggr/dag

Även intressant och veta hur stor mängd avföring de blir tex antal gånger per dag. 3ggr/dag
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
2 002
Senast: Pilot
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 003
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
36 481
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 691
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp