Bukefalos 28 år!

Zaldi= Knights?

C

Chica

Visst var Peter Eriksoon sponsrad med Zaldi,som K**quists representerar?
Men nu när jag tittade i deras nya katalog så finns det inga Zaldi saker kvar. Nån som vet något om detta?
 
Sv: Zaldi= Knights?

Har hört att Källquists kommer att sluta med Zaldi sakerna för de på Zaldi har blivit så svåra att ha att göra med. Svårt med reklammationer etc. Zaldi har väl blitt för stora helt enkelt. Så nu får du köpa Pessoa sakerna från den agenturen i stället. :love:
 
Sv: Zaldi= Knights?

Vi köper in Zaldisaker har inte hört något om att de skulle ändra namn.
mvh El
 
Sv: Zaldi= Knights?

Zaldi ska inte säljas i Sverige längre verkar det som... Pratade med några butiker på mässan som sålde ut Zaldi, men jag fick inget direkt svar på varför de skulle sluta säljas.
 
Sv: Zaldi= Knights?

Kanske skall förtydliga oss...
Vi köper inte in från svensk grossit utan handlar från annat EU-land.
Kan ju vara så att den svenske grossisten ej vill/får ta in dem längre.
mvh El
 
Sv: Zaldi= Knights?

Men Peter Eriksson är väl fortfarande sponsrad av K**quists eller?
 
Sv: Zaldi= Knights?

Hm, rådande läge i grossistvärlden är sådant att många sadeltillverkare slår upp sina avtal med de svenska "agenterna" av den anledningen att agenterna helt enkelt har blivit för giriga. De tar för mycket betalt av återförsäljarna för sina tjänster som helt enkelt består av att ta hem sadlarna till Sverige och skicka dem vidare ut.
Pg a detta går slutpriset upp och konsumenterna handlar mindre.

Vet inte om detta är fallet med Zaldi men kan misstänka det då flera andra sadelmärken har valt att göra samma sak.

Sedan kan man diskutera det här med agenters vara och icke-vara. En del agenter använder sitt agentskap till att sovra ut vilka som får sälja deras varor och vilka som inte får sälja, genom att inte tillåta att vissa företag beställer.
Detta strider mot svensk lagstiftning samt eu-lag genom att man på detta sätt hindrar fri handel och hindrar konsumenten att köpa från det företag konsumenten vill välja.
Vet ex en butik som vill sälja produkter från välkända och välrenomerade märken. Den svenska agenten tillåter inte att hon beställer hem varorna med hänvisning att det finns andra butiker i hennes del av landskapet som säljer samma produkter.
Vänder hon sig direkt till tillverkaren hänvisar de till den svenska agenten.
Agenterna har alltså makten att bestämma vem/vilka som får sälja en produkt. De kan därför favorisera vissa butiker och utesluta andra.
Detta leder till en sne marknad där konsumenterna styrs till vissa butiker och inte har valmöjligheten att handla i andra.
Personlgen tycker jag att det är skandal och bojkottar numera en stor del av de produkterna i svenska butiker.
Vill jag ha just de produkterna så beställer jag dem från utlandet.
Har inte lust att gynna en snevriden marknad här hemma.
 
Sv: Zaldi= Knights?

Aha intressant fler som råkat ut för detta.
Den svenska agenten tillåter inte att hon beställer hem varorna med hänvisning att det finns andra butiker i hennes del av landskapet som säljer samma produkter.
Vänder hon sig direkt till tillverkaren hänvisar de till den svenska agenten.


Mycket intressant att veta, kan du vara snäll och skicka PM till mig om du inte vill svara "offentligt".

Undrar är hon liten/nystartad? Sätter de höga ingångsorder ?
mvh El
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 610
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 552
Senast: tott
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 939
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 896
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Var vill vi bo?
  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp