Bukefalos 28 år!

Zaldi sadlar..

J

jojjo_blondin

Ska ev. kolla på en sådan. Tyckte om att sitta i den och så, ska passa på hästen bara.
Men, har hört att det är vanligt att dom är snea? Är detta ngt man själv kna upptäcka med ögat, eller bör sadelmakare kolla över? :)

Mvh Janna
 
Hade en Zaldi Star tills för en månad sen, ÄLSKADE den. Hemskt skön, hade inga problem med den på det dryga året jag hade den iallafall. :p
 
läste nu också på en sadel, latexpaneler? är detta verkligen omstoppningsbart..? :crazy:
 
Nej! Då måste man byta hela bossorna... Kan man ju i princip köpa ny sadel... Men dom allra flesta hoppsadlar som finns på marknaden är permanentstoppade med någon form av foam/latex/gel.
 
Inte Stübbens hoppsadlar väl? :confused:

Hoppas inte, för jag funderar på att kanske köpa en begagnad sådan, och jag vill verkligen INTE ha något annat än ullstoppning...*kräsen*
 
Okej. Fast det är dressyrsadel jag kollar på nu :) . Åker iväg med henne på onsdag.
Hoppsadel hade jag väl lagt på hyllan eg. men det blir nog en Wintec Pro (hopp). Så säljer vi våran allround. SKa till myone imon och beställa tid för sadelprovning :) .
 
Jepp. Men det blir HELT klart ingen permanent stoppad.
 
Jag har en ej omstoppningsbar Zaldi köpt 1997. Den är inte sned, har inte heller behov av att stoppa om den, ligger bra på hästen. En skön sadel som fortfarande ser så gott som ny ut trots nästan daglig användning. :rofl:
 
Okej. Men som det är med min häst iallafall, så ändrar hon sig mkt i kroppen, och vi jobbar ständigt med att bygga upp hennes överlinje.
 
tror inte att stubben har någon sadel med latexpaneler utan att alla är ullstoppade, framförallt de äldre sadlarna.
Ang. Zaldi har jag nog sett fler sneda än raka Zaldibommar, men iofs jobbade jag på ett ställe där vi fick ta emot reparationerna... :smirk:
 
jag vet inte vad modellen hette men den hade bara en kåpa, så det måste vara classicen. Synd, himla trevlig annars.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
366
Senast: liiinnea
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
674
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Vi kommer ev bli med släp inom snar framtid, har bara hyrt innan. Vad är extra viktigt att kolla upp innan/fråga om? Min kompis päron...
Svar
1
· Visningar
972
Senast: Buzzter
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 847
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dagens naturupplevelse
  • Kyltäcke/ kylfilt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp