Bukefalos 28 år!

zaldi star vs M&N

M

mulvadengirl

jag ska köpa en hoppsadel och har nu hittat en zaldi star 16,5/ 31
jag har idag en M&N 16,5/ 31 dressyr.
Och min fråga är nu är 31 verkligen 31 eller skiljer sig dessa märken?
om dom gör det undrar jag om zaldi är något större eller mindre:confused: mycket tacksam för svar!
 
Sv: zaldi star vs M&N

Skulle tro att Morris 31 är vidare än Zaldi 31. Framför allt undrar jag om inte Zaldisadeln har betydligt mer svängd bom :confused: Ska du ha dessa sadlar på samma häst? Tvivlar på att båda passar...

Lycka till!
 
Sv: zaldi star vs M&N

Det beror på hur gammal din M&N är. De har ändrat i bomvidderna under förra året, så en gammal 31 har blivit 32 i den nya bommen. Prova sadeln på din häst, skulle jag rekommendera.
 
Sv: zaldi star vs M&N

jag kan tyvärr inte prova den då den finns 30-40mil bort å ingen jag känner har en sådan!! men vilket annat märke liknar M&N då? dom är ju lite dyr!!
 
Sv: zaldi star vs M&N

M&N 31 är betydligt vidare än en Zaldi 31. Dessutom är böjningen på bommen helt annorlunda, så om en M&n dressyr passar kan jag inte tänka mig att en Star gör det.
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 986
Senast: valy
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 219
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
497
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
1 107
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp