Bukefalos 28 år!

Zardin Firfod!!! Betäcka i Danmark?! Behöver råd...

Sv: Zardin Firfod!!! Betäcka i Danmark?! Behöver råd...

Jag tror att en anledning till att Szkopul inte används så mycket i aveln är att han står på naturlig betäckning.

Jag har inte sett honom själv men flera trevliga avkommor till honom, och jag tycker att han har en intressant och annorlunda stam och tycker att han borde användas mer.

Stämmer på mig. Hade han funnits på semin så hade jag tagit honom utan att tveka. Då jag bor i närheten av Göteborg så tyckte jag att det var lite väl långt att skicka våran tös.

Mvh

Tora
 
Sv: Zardin Firfod!!! Betäcka i Danmark?! Behöver råd...

Ja Zardin e himla snygg. Mitt fd jobb köpte i våras/sommras ett sto från Firfod, hon heter Ankara Firfod och hon var betäckt med Zardin, ut kom en jätte snyggt stoföl som blir mörkbrun i färgen och med mycket trevliga gångarter å hon blev klass 1 på fölmönstringen (ca 1månad gammal, sent född) Gå in å kolla på www.vena.se och fölet heter Vena Xtreme.
 
Sv: Zardin Firfod!!! Betäcka i Danmark?! Behöver råd...

Ja Zardin e himla snygg. Mitt fd jobb köpte i våras/sommras ett sto från Firfod, hon heter Ankara Firfod och hon var betäckt med Zardin, ut kom en jätte snyggt stoföl som blir mörkbrun i färgen och med mycket trevliga gångarter å hon blev klass 1 på fölmönstringen (ca 1månad gammal, sent född) Gå in å kolla på www.vena.se och fölet heter Vena Xtreme.

Firfod inavlar stenhårt på Schwadroneur. I stort sett alla hästar därifrån har honom i både 2:a och 3:e led. Men det ger bra rörelser!
 
Sv: Zardin Firfod!!! Betäcka i Danmark?! Behöver råd...

KL

Finns det ingen som kan tänka sig ta in på Zardinen -07? Vet ej hur hans dräktighetsresultat/eller hur många ston han fick i våras på transportsperman, någon som vet? Vill oerhört gärna ha honom till mitt Hertug-sto i vår. Tycker det är en fantastisk hingst!

Noa
 
Sv: Zardin Firfod!!! Betäcka i Danmark?! Behöver råd...

KL

Finns det ingen som kan tänka sig ta in på Zardinen -07? Vet ej hur hans dräktighetsresultat/eller hur många ston han fick i våras på transportsperman, någon som vet? Vill oerhört gärna ha honom till mitt Hertug-sto i vår. Tycker det är en fantastisk hingst!

Noa

Min är lite för nära släkt, även om många har använt ZF på just Schwadroneur-ston. jag vet inte riktigt hur man ska gå tillväga.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 242
Avel Jag har ett sto som betäcktes två gånger förra sommaren (naturlig betäckning). Hon tog sig ej på första försöket men på andra försöket...
Svar
5
· Visningar
1 470
Senast: gylle
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 485
Senast: Görel
·
Avel Jag har börjat fundera på om jag ska betäcka mitt sto igen nästa år. Har ju fått hingstråd av ASVH, tänkt själv och frågat många andra...
Svar
7
· Visningar
1 631
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp