Zeb- Herkules- Jarramas

Z

Zamantha

Hur tror ni den ungen blir? I huvudet? Exteriört? Kapacitetmässigt? Nyfiken bara då jag lånar en med den stammen just nu (7 mån hingstunge). Även tacksam för all den info jag kan få om dessa tre hingstar!
:bow://Z
 
Zeb vet jag inget alls om, förutom att han är en icke godkänd skäckhingst.

Herkules 504 tävlades i internationell svår dressyr av Lars Andersson. De var med i OS -88. Herkules var struppipare, och togs ur aveln 1987. Jag vet inte om det var på grund av struppipningen och ifall hans avkommor ärvt det.

Jarramas 367 tävlade inte själv, eftersom det inte var vanligt att hingstar gjorde det på den tiden. Han var en god hoppare och man visade upp hans hoppförmåga på Flyingedagarna. Han lämnade flera svårklasshästar i hoppning. Mest känd är nog Carat född 1968 som exporterades till en känd engelsk hoppryttare, minns inte hans namn just nu :o, och hade stora internationella framgångar. Jarramas lämnade också Ming som tävlade i svår dressyr.
 
Har aldrig hört att Herkules skulle varit struppipare... Har ett sto e. Herkules och hon har ju inte ärvt det iaf. Har däremot hört att Steinbeck var det, och att de därför tog honom ur avel. Kan du ha blandat ihop dem?
 
Herkules nedärvde stuppipning (bl a sonen Mandarin 599) och kombinationen Herkules - Lansiär blev ofta en olycklig kombination i det sammanhanget
 
Men jag har för mig att Herkules återinsattes i avel, precis som Steinbeck som var ur aveln några år då han misstänktes nedärva stuppipning? Enligt 1991-års katalog togs Herkules ur aveln 1987.
 
Herkules var ur aveln både för att man misstänkte struppipning och för att han tävlade.

Är det någon som minns varför han togs ur aveln?
 
jag har en 2-åring e. Zeb.

Hon är väldigt vacker, korrekt extriört och har ett väldigt fint huvud. Väldigt tuff och "stor på jorden", just nu ca 162 cm i manken, blir nog inte ås mycket större. Trevlig att ha att göra med och ett fint steg (som hon dock har fått från mamman).

Har träffat Zeb, en av de trevligare hingstarna i mitt tycke, sedan kan man ju tycka vad man vill om att han inte är godkänd osv.

jag hade ju inte betäckt med honom nu, då hade jag valt en godkänd hingst med bättre förutsättningar.

//E
 
Till Emmmma
Jag är nyfiken var du hittade bilden på Zeb? Det är nämligen jag som tagit bilden och har därför rätten till bilden. Det skulle vara roligt att veta vem som har "stulit" den.
 
Vilken färg har din Zeb-avkomma? Har hört att han har starka fuxanlag!
 
Eftersom han är fux själv har han som mest ett fuxanlag. Har för mig att jag läst om någon fuxfärgad avkomma.

Anneli
 
Inte bara dina bilder som hon har där (Emmmmma)! :mad:
Jag ändrade siffrorna i länken till Zeb-bilden, och blev väldigt förvånad över att hitta massor av bilder som min sambo har tagit! Det var Zeb, Svarta och JAG på dessa bilder! :crazy: Jag kan inte minnas att jag lovat någon "Emmmmma" att hon får låna de bilderna!!! :mad:

Man kan ju faktiskt fråga först!!
 
Inte bara dina bilder som hon har där (Emmmmma)! :mad:

Jag ändrade siffrorna i länken till Zeb-bilden, och blev väldigt förvånad över att hitta massor av bilder som min sambo har tagit! Det var Zeb, Svarta och JAG på dessa bilder! :crazy: Jag kan inte minnas att jag lovat någon "Emmmmma" att hon får låna de bilderna!!! :mad:

Man kan ju faktiskt fråga först!!
 
Nej, jag hittade en bild till (och då kollade jag inte alla) som jag tagit. Det är faktiskt straffbart att "ta" andras bilder på nätet, speciellt som det står att de är copyright-skyddade!! :mad: :mad: Jag håller med, man kan ju faktiskt fråga först!
 
Hej!

Bilderna är det jag som har på min hemsida! ( http://members.chello.se/minhemsida )

Och Jet , jag har frågat dig om jag fick använda dina bilder på min sida och du sa att det var ok! Jag frågade även om jag skulle lägga ut namnet på fotografen, men det behövdes inte.

Tini: Du har skrivit i min gästbok om att jag skulle fråga dig om bilden, men du lämnade aldrig din emailadress så jag kunde inte kontakta dig. Därför skev jag ett svar till dig i min gästbok, men hörde aldrig något från dig.

Jag vill gärna veta om det är okej att jag har dina bilder på min sida, om inte tar jag GIVETVIS bort dem! Och jag vill gärna skriva ut fotografens (ditt) namn där, om jag får ha kvar dem!

Länk till min sida med bilder på Zeb: http://members.chello.se/minhemsida/zeb_bilder.htm

När jag länkar till bilder här i inlägg på bukefalos så länkar jag till sidan bilden ligger på, inte bilden i sej.

Vänliga hälsningar
Marie
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 052
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 610
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: MayGrace
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 356
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp