Bukefalos 28 år!

Sv: zeb.

Jag är också nyfiken på hur avkomman blev.. Kan vi inte få se bild? :)
 
Sv: zeb.

Förstår mig inte på det här nicket egentligen, med tanke på vem du är och vad som diskuterats.
 
Sv: zeb.

shady shady jag tror inte att du vet vem jag är men du är mycket välkommen hem till mej på kaffe någon gång när du har vägarna för bi.
Du kan passa på att köpa med dej lite fika på (kafet 1344) det är inte så långt in där ifrån till mej.Eller skriv till min profil så kan vi ta en pratstund där./Nissse
 
Sv: zeb.

min dotter betäckte sitt ponny sto 139,2 med Zeb för 7år sedan...
det blev en 100% bra allround häst på 158cm (skäck)med kanon lynne
 
Sv: zeb.

är nååågot sen men här kommer en bild på honom som tvååring! (mamma i bakgrunden)

buse070709.JPG
 
Sv: zeb.

Jag har också en avkomma E; Zeb som jag är HELNÖJD med. En kanonunghäst! Mamman cirka 160 och min Calle är 165cm. Bifogar en bild så får ni själv se ;)

n528917548_918430_7603.jpg
 
Sv: zeb.

Ser att tråden är gamal, men gör ett inlägg iallfall om nån fortf kanse är aktivt här på tråden..
Har oxå en avkomma efter Zeb, med Vbl som mamma..
Ganska skarp i humöret och vissar vem han gillar å inte gillar..har aldrig haft problem med att han varit osamarbetsvillig i ridning iallafall, men han är rätt sen i utveckligen, han är 6år å 175cm hög..så vet inte vad som gick snett där riktig..=p
Ingen av föräldrarna är juh över 160cm liksom..så roligt å läsa denna tråd å hitta fler avkommer efter honom å vad det blivit av dom!
Hoppas på att få en häst som kan tävla lättare klarssar, dock har jag märkt att jag kommer inte få han som en dressyrhäst som jag ville ha..så nu håller vi på å styr om till hoppning och det går bra, hoppar bäst på lite högre hinder..!=)
 
Sv: zeb.

hej!
Menar du Zeb efter Tammerfors, så betäckte jag mitt varmblodsto med honom. Fick ett fint hingstföl 2002, som mäter runt 170 idag. Mycket trevlig!!
 
Sv: zeb.

Japp, menar Zeb efter Tammerfors..
Hur högt var stoet?
Fler på tråden säger att avkommerna blir stora, har du nå bild? Skulle va kul å se!
 
Sv: zeb.

Jag har ett sto efter Zeb :) f.02
Helt underbar häst, dock så är det typ bara ja som kan rida henne, men är för mej helt underbar :D
Niccozca V heter lilla damen på 160cm.
29792_1267989205.jpg
 
Sv: Re: zeb.

Vet 2 st avkommer efter han, super fina och mysiga som helst:D
Runt 160 (ett stoär 155cm) är dom nog som färdigvuxna, också korsade med 2 st travar märrar:)
Jag gillade dom extremt mycket, och skulle gärna ha en av dem själv:)
 
Sv: Re: zeb.

*KL*

Bara för att tråden har väckts till liv igen så lägger jag in 2 bilder på min, e. Zeb - Trofé - Rote Boldt

Emmahstnov-08531.jpg


Emmahstnov-08484.jpg
(det närmsta extriörbild jag har på datorn)

Och som jag har skrivit många gånger, knepig häst men som är ganska rolig. Hon är mitt livs kärlek så även om det är mycket jobb med henne så kan jag inte sälja, men jag rekommenderar inte att använda Zeb.
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
675
Senast: Ketrawzc
·
Avel Tänkte kolla om någon här har erfarenhet av hur avkommorna av Emmerton 1024 brukar bli :). Brukar han lämna stora föl och hur brukar dem...
Svar
7
· Visningar
1 084
Avel Hej! Fick i måndags ett fint stoföl efter en förstföderska. Tidsmässigt var hon färdig (332 dygn) men hon är liten, ca 98 cm, och har...
Svar
1
· Visningar
814
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 222
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp