linnsan

Trådstartare
får man ha zebra som husdjur?:confused:
som man har hästar.
undrar därför att jag såg en annons ute på en som sålde en korsning mellan zebra och åsna..

och han verkar ju ha även pappan-zebran, och det ser ju ut som en "vanlig" bonde?

länk till annonsen:

http://www.blocket.se/vi/11023126.htm?ca=17_s

lite häftig isånnafall:)
 
Sv: zebra?

en zebra som husdjur??
låter ju inte så vanligt här i sverige undrar om de klarar vädret..

kan inte se bilden:mad: :p
 
Sv: zebra?

jag tror faktiskt inte att det är fejk.. han visar ju upp både mamma och pappa och "fölis".. och varför skulle de inte kunna få föl "ihop". hästar och åsnor kan ju det. och vad skulle de säga sen när man åker och tittar på den? ne de var på skämt, skulle bara se hur många de var som gick på det:crazy: haha.. ne tror inte det är fejk faktiskt..:D
 
Sv: zebra?

annonsen finns på blocket, den kostar 25000 kr och är i jönköpingslän-angränsade län.. kolla där.. tror det hette zebroid, eller ngt liknande:D
 
Sv: zebra?

Nu kan jag ha jättefel. Men så vitt jag vet så kan du ha de flesta "icke rovdjur" här i sverige. Om dom hålls enligt måttbestämmelserna? nån snackade om att man kunde impotera en elefant om det var så. Men ett litet rovdjur som gjort sig betydligt bättre i fångenskap var helstopp.

Detta är som sagt vad jag hört. Om någon vet bättre så viker jag mig :D
 
Sv: zebra?

det kanske är så? låter lite lustigt, men iofs så är inte zebror HELT annorlunda än hästar och åsnor, så det kan säkert stämma.. men det där om elefanter lät ju lite annorlunda..
 
Sv: zebra?

Läste lite bland föreskrifterna men det enda jag hittade var att även zebror ingår i begreppet "hästdjur" och eftersom de var nämnda där antar jag att det är okej? Zebror sägs ju dock vara svårare att tämja än hästar så det kanske inte är så kul att ha en sån korsning iaf..
 
Sv: zebra?

Har för mig att man får ha nästan vad som helst, men med djur som inte är erkända som husdjur av JBV så får man följa regler för djurparker istället.

Så är fallet med GP-råttor och afrikanska pygméigelkottar iaf...
 
Sv: zebra?

Jag tycker du ska kolla med Jordbruksverket om du får ha zebror.
Många av "icke husdjuren" får man inte ha utan särskilda tillstånd.
kolla med din hemkommun eller JBV. Kan bli dyt och tråkigt för dig OM det är så att du gör fel.
 
Sv: zebra?

Vad är GP-råttor?
Det enda jag kommer på är Grand Prix, men det stämmer inte in här :confused:
 
Sv: zebra?

Har aldrig hört talas om det..

Men vilka underbara randiga ben. :love: Haha!
 
Sv: zebra?

enda grejen med zebror är att dom är väldigt vilda av sig.. fanns en man i london som hade ett fyrspann med zebror men han förbjöds att köra med dom då dom bet och sparkade alla som kom i närheten :crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hittade ingen passande tråd, bara lite löst om foder i en del. Vår ena hund (Dobermann) har uppenbara problem att sätta vinterpäls...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 844
Senast: SusieQ
·
Ekonomi & Juridik Spinner här vidare på min egen tråd om man öht kan sälja hästar nu http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1129821 Sålde...
Svar
17
· Visningar
2 780
Tjatter Doktor John Watson återvänder psykiskt och fysiskt invalidiserad till London efter en tid som militärläkare i Afghanistan. Efter att ha...
33 34 35
Svar
696
· Visningar
29 151
Senast: cirkus
·
Hundavel & Ras Läste just en blocket-annons och såg ut såhär: :eek: Människan vill sälja en tik av amstaff-korsning MED 7 valpar! Alltså, inte när...
Svar
13
· Visningar
1 865
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp