Bukefalos 28 år!

zelda twilight princess

Haukur

Trådstartare
Någon som spelar Wii?;)
Jag har spelat Zelda i ett par veckor nu och har väl snart varvat spelet.. Funderar dock på en grej:
I Gerudo Desert, precis dit man kommer när man warpar, går det ju ner en trapp i marken och så kommer man ner till olika typer av fiender och när man slagits mot ett visst antal "sorter" säger en fairy att hon odlar älvor i plaskpölarna... Jag bara undrar, hur länge ska man hålla på och slåss där nere? Det är ju skitsegt. Kom till dom två gubbarna med rejäla rustningar som man måste använda specialskills för att döda, sen orkade jag inte mer. Vad händer när man är klar där nere? Får alla källor älvodlingar? Får man någon heartpice eller nåt? Är det värt att göra om allt från början för att komma till slutet av den där gropen?
 
Sv: zelda twilight princess

Jag spelar TP men jag har aldrig sett något som det du beskriver :confused: Är det någon specialgrej eller?
 
Sv: zelda twilight princess

Jag spelar link of the past just nu så jag vet inte vad du pratar om.
Men gå in på zeldas officiella sida så finns det walktrough för alla spelen om man kör fast. :idea:
 
Sv: zelda twilight princess

Jag skrev fel. :D

Jag är ingen hädare. Jag har faktistk bara the turtle rock kvar. Sedan ska jag börja spela the adventure of Link. En riktigt gammal klassiker. ;)
 
Sv: zelda twilight princess

Jag ska försöka köpa på mig A Link to the Past. Har alltid varit ett favoritspel.

Måste även köpa Twilight Princess, ligger lite efter på Zeldafronten just nu.
 
Sv: zelda twilight princess

Jo det är underbart. Men har kört fast lite på sista dungeon nu.
Vad har du för konsol?

Haha jag ligger också kraftigt efter. Har bara spelat de tre första, och kommer knappt ihåg de första.
 
Sv: zelda twilight princess

Jag har bara tre. NES (den första alltså, 8-bitars), Gamecube och Wii. Borde skaffa Supernintendo och kanske Nintendo 64 också. (Till Gamecuben har jag Zelda-spelen för N64 så den känns inte så viktig.)

Hm. Jag ska nog skaffa Link på en gång!
 
Sv: zelda twilight princess

Great Fairy's Tears ska tydligen erbjudas efter 50 rum.
http://www.zeldawiki.org/Fairy_Tears

50 rum, fan va jobbigt.. skulle tippa på att jag kom 30-40 rum och det tog nästan en timme:eek:
Känns kanske inte riktigt värt det då:angel:

När jag ändå gjort den här tråden, är det någon som har klarat det andra stjärnspelet i Castle Town och fått Giant Quiver? Jag har bara klarat det första och tyckte det andra var skitsvårt:crazy: (Har båda clawshotsarna).
 
Sv: zelda twilight princess

Okej. För ibland brukar det stå hur man får vissa grejer, om man letar efter något speciellt. :idea:

Ja men det här är nog ingen grej direkt.. Den biten jag har klarat gjorde så att dom började "odla" älvor i källorna, så nu flyger det runt massa älvor i källorna så det är bara att gå dit och hämta:D
 
Sv: zelda twilight princess

Ah häftigt. :laugh:
Men om man köper wii kan man väl spela alla zeldaspel? Funderar på att köpa ett om jag har råd nämligen.
 
Sv: zelda twilight princess

Ah häftigt. :laugh:
Men om man köper wii kan man väl spela alla zeldaspel? Funderar på att köpa ett om jag har råd nämligen.

Ja jag tror det iaf, åtminstone om man chippar det.
Det är inte mitt wii, det är bästa kompisens men eftersom han inte har någon tv så bor konsolen här hos mig:D
 
Sv: zelda twilight princess

Ojdå. Vi har 8-bits och supernintendo. haha
Men funderar som sagt på att köpa ett wii. Hur mycket ligger ett på ungefär?
 
Sv: zelda twilight princess

Ja min bror pratade om nåt sådant.
Har tänkt införskaffa alla zelda, megaman och mario i såfall. Inte något tråkigt bowling eller nåt sådant. :p
 
Sv: zelda twilight princess

Wii kostar väl nånstans runt 2500, ochippat och utan spel. Så det blir väl nånstans 3500-4000 om man vill ha en extra handkontroll, nunchuckar och ett par spel. (Chippning vet jag inget om, jag är alldeles för lat för att vara olaglig.)

De går att hitta begagnat nu också, men priserna är rätt höga även på beggat tycker jag.
 
Sv: zelda twilight princess

Om man tar sin Wii online så finns det en shopping channel där man kan köpa och ladda ner spel från gamla konsolerna till sin Wii.
 
Sv: zelda twilight princess

Wii kostar väl nånstans runt 2500, ochippat och utan spel. Så det blir väl nånstans 3500-4000 om man vill ha en extra handkontroll, nunchuckar och ett par spel. (Chippning vet jag inget om, jag är alldeles för lat för att vara olaglig.)

De går att hitta begagnat nu också, men priserna är rätt höga även på beggat tycker jag.

:eek: Det har jag inte råd med.
Men såfall ska jag chippa eller vad det heter. För jag vil ha de gamla spelen som sagt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp