Bukefalos 28 år!

zelda twilight princess

Sv: zelda twilight princess

Du behöver inte chippa för att få de gamla spelen.

Du behöver bara ladda ner/köpa dem från Wii Shopping Channel, antingen med pengar eller med poäng (man kan spela på sig poäng).
 
Sv: zelda twilight princess

Inte något tråkigt bowling eller nåt sådant. :p


Jo, men bowlingen, golfen och de andra spelen i WII sports och för den delen WII Play är inte så pjåkiga. Jättekul och enkelt att spela mot andra. Vi spelar hela familjen/släkten, 4år till nyss fyllda 80 år, är med och kämpar. Sedan är man riktigt spelfanatiker så kanske de inte är en höjdare.
Men jag tycker överlag att spelen (TP, Mario och andra liknande vi spelar) är så korta. Grabben spelar ut dem på två dagar och jag brukar ta en vecka på mig så är de varvade.
Andra klassiker (i våran familj) är Raving Rabbids. Små enkla, konditionstestande spel som går mig på nerverna, för jag SKA klara dem, eller iaf vinna över barnen(glöm det). Ettan är bäst, strax efter kommer tvåan.
 
Sv: zelda twilight princess

Super Mario Galaxy är inte kort. Det tar mig evigheter att ta mig fram där... :D (Men det kanske är jag som är långsam.)

Och så måste jag skaffa Zelda. Metroid Prime funderar jag också på, men nån sa att kontrollerna var sjukt svåra på det så det ligger som prio senare. Ett höstprojekt kanske?

Rayman Raving Rabbids är två sjukt sköna spel. Nu kämpar jag som en gnu för att frigöra de sista kläderna åt rabbidarna i tvåan, vilket är lättare sagt än gjort. Senast frigjorde jag en ny kanin... :crazy:
 
Sv: zelda twilight princess

Super Mario Galaxy är inte kort. Det tar mig evigheter att ta mig fram där... :D (Men det kanske är jag som är långsam.)

Och så måste jag skaffa Zelda. Metroid Prime funderar jag också på, men nån sa att kontrollerna var sjukt svåra på det så det ligger som prio senare. Ett höstprojekt kanske?

Rayman Raving Rabbids är två sjukt sköna spel. Nu kämpar jag som en gnu för att frigöra de sista kläderna åt rabbidarna i tvåan, vilket är lättare sagt än gjort. Senast frigjorde jag en ny kanin... :crazy:

För min son tog det 3x2timmar på ett ungefär att komma till slutbossen i Mario. Men väl där kom han inte längre, fick ju ett "coolt" spel nu när han fyllde år. Jag själv har bara kommit till andra galaxen, men så har jag suttit ett par eftermiddagar med en fyraåring som ska "hjälpa" mig med alla svåra passager. Jag kan själv, säger jag bara.

Kul att det är mer än bara vi som fastnat för kaninerna. Men sjukt lättspelat, har precis som du ett par uppgifter kvar. Det vill liksom inte släppa, trots att jag är alldeles blå i ansiktet efter syrebrist och kast med liten kontroll åt alla håll.

Funderat på Metroid till sonen, bra info där om kontrollerna. Tålamod är väl inte hans stora dygd.

Själv ska jag nostalgispela TP till hösten, när rusket sätter igång. Har bara:cry: klarat av den på Gamecuben, men hoppas på att kunna låna ett till WII´n vid det laget. :)
Men först ut kommer Starfox Adventures (rekommenderas, liknande Zeldas upplägg, dock bara på GB) som ska nostalgispelas. Vi sitter hela familjen och myser.


Mer förslag välkomnas.:bump:
Har försökt med Final Fantasy-serien, ett på GB och ett på DS, men jag kommer inte in i spelet. :confused:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp