Bukefalos 28 år!

Zink och koppartillskott

Och jag funderar på hur många som fortf beställer från polen mtp TS problem med felleverans o även @spaderÄss hade väl haft problem o inte fått några bra svar?

Jag var för feg för att börja beställa och nu vågar jag inte heller :p
 
Och jag funderar på hur många som fortf beställer från polen mtp TS problem med felleverans o även @spaderÄss hade väl haft problem o inte fått några bra svar?

Jag var för feg för att börja beställa och nu vågar jag inte heller :p

Jag har beställt utan några problem i flera år. I år var leveransen trasig och jag reklamerade alltihop då det var omöjligt att säga hur mycket som var borta utan att ställa sig med läckande påsar och väga allt och det hade jag faktiskt ingen lust med. Jag mailade till säljaren och förklarade och fick när han hade mottagit returen en ny leverans som var mycket välpackad utan några problem.
 
Sv: Zink och koppartillskott



Ett stort halvblod. Hovslagaren gröper ej i sulan. men han är väldigt känslig i sulan. Tycker inte alls om tryck.
Jag tycker själv inte att hovarna känns speciellt felaktigt verkade, men det är ju svårt att avgöra själv när man inte är expert.

Hästen ska på utredning ang hovarna på måndag med röntgen och allt, så jag hoppas få ett svar då varför han är så känslig.

Om han har en hovbenssänkning, borde inte det ha märkts någon gång eller synas på hovarna? Hovarna är väldigt fina och absolut inte fånghovar till utseende. Men röngen kommer ju ge svar på det. Jag tror det är nåt fel i hovarna nämligen. En frisk häst ska inte vara såhär känslig.

Jag skulle mer än gärna blanda mina egna miniraltillskott, men var köper jag rena mineraler? I hästbutikerna går det ju ej.

Centaur, jo Hipposelecion innehåller kalcium. Så det blir ju fosforbalans för å väga upp det.


Gammal tråd såg jag nu, men hur gick det med din häst @Nominous? Fick ni ordning på hovarna?
 
Sv: Zink och koppartillskott

Jag har beställt via företagets hemsida/webshop och det var inga problem alls :)
Mejlade först då jag hade några frågor och fick snabba svar på bra engelska.

Betalade via PayPal och fick mejl då paketet sändes och blev uppringd av fraktföretaget då det var dags för hämtning så jag kommer att beställa igen när jag behöver zink, koppar, selenjäst och e-vitamin nästa gång :)
Snälla kan du skicka länk, måste ge mycket koppar och zink för att kompensera skyhögt mangan och finns inget tillskott på svenska marknaden
 
Även om HippoSelection Hov numera finns i 3 kgs förpackning så orkadens jag inte längre klydda mer. Feg som jag är har jag beställt från England istället för Polen då jag inte heller riktigt förstod innehållsförteckningen. Tror det skulle bli typ samma kostnad om man räknade olika frakt. Forageplus balancer har riktigt mycket koppar o zink o inte en massa skit. Tänker ut gå från Hoof and Skin Health och balansera makro m enskilda tillskott o ev balansera med deras rena koppa o zink vid behov.
 
Även om HippoSelection Hov numera finns i 3 kgs förpackning så orkadens jag inte längre klydda mer. Feg som jag är har jag beställt från England istället för Polen då jag inte heller riktigt förstod innehållsförteckningen. Tror det skulle bli typ samma kostnad om man räknade olika frakt. Forageplus balancer har riktigt mycket koppar o zink o inte en massa skit. Tänker ut gå från Hoof and Skin Health och balansera makro m enskilda tillskott o ev balansera med deras rena koppa o zink vid behov.

Är det de rena mineralerna du beställer från England? Har du lust att skicka pm? :)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 201
Senast: super
·
Foder & Strö Sitter å försöker göra en foderstat till min ponny, men blir snart galen. höet innehåller 90mg järn per kg. vilket gör att jag kommer...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Har för första gången räknat på mikromineraler och konstaterat att jag behöver ge något tillskott. Zink verkar inte så svårt att hitta...
Svar
12
· Visningar
2 052
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej, Min häst är tyvärr väldigt ömfotad och har något sviktande sulor, nu fick han nya skor i måndags så sulor får vänta till nästa...
Svar
10
· Visningar
2 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp