zinksalva...

tinissen

Trådstartare
vilken salva använder ni??
ni som provat mer än ett märke på zinksalva, har ni märkt någon skillnad mellan olika märken och vilka sorter hör isf till de bättre??
eller har ni något/några andra bra salvor/tips mot "röda rumpor"??
 
Sv: zinksalva...

Jag använder Repair, och Bepathen, de gör underverk för röda stjärtar och småsår!
 
Sv: zinksalva...

inotyol var det enda vi använde i rumpan trollar bort allt på några sekunder typ.... (apoteket) den är lika tjock och kletig som zinksalva. Bepathen testade jag men den var inte alls lika bra på sår i rumpan däremot är den lättare arbeta med :) (haha vad sjukt det lät)
 
Sv: zinksalva...

Testade zinksalva som jag köpte på matvarubutiken då jag glömt inotyol salvan, och Rasmus blev rödare av salvan! Dum som jag var läste jag innehållsförteckningen efteråt.

Har använt inotyol hela tiden och den är grymt bra, minsta lilla rött, på med lite salva och nästa blöjbyte är allt borta.
 
Sv: zinksalva...

jag köpte barnängens zinksalva men har mina misstankar om att den inte är den bästa men det går ju använda den till annat om bebis inte tål den.
 
Sv: zinksalva...

Jag använder Repair, och Bepathen, de gör underverk för röda stjärtar och småsår!
Bepanthen är min favoritsalva, den är kanonbra tycker jag!
Använder både till barnen och mig själv, där det behövs.
 
Sv: zinksalva...

Vi gjorde tabben att köpa våtservetter under första husvagnsresan, och dessutom glömma inotyolen :eek: Rasmus hade som 4 st 5 kr stora vätskande blåsor i stjärten :cry: och efter 1 dag med ett tjockt lager inotyol syntes inte ett spår!

Min pappa använde de på sina sjävlsprickor när han var hit, han vart riktigt förvånad, då han annars har någon special receptbelagd salva som ska vara så bra, inotyolen var grymt mkt bättre.
 
Sv: zinksalva...

Och Elvira klarar inte alls av den.........
Blir röd och får nästan som blåsor. Tacka vet jag bephanten och vanlig hederlig zinksalva!
Inotyol är ju basrerad på lanolin, ullfett, som många är (eller blir) allergiska mot. Jag är själv uppväxt med Inotyol som mirakelkuren mot allt utom möjligen cancer typ :grin:, och gillar den också. Men till just babyrumpor är Weleda favoriten här.
 
Sv: zinksalva...

inotyol var det enda vi använde i rumpan trollar bort allt på några sekunder typ.... (apoteket) den är lika tjock och kletig som zinksalva. Bepathen testade jag men den var inte alls lika bra på sår i rumpan däremot är den lättare arbeta med :) (haha vad sjukt det lät)
Att blanda lika delar Inotyol och Bepanthen vet jag att många gör när det är riktigt illa, bla för att kombinera funktion och konsistens på ett optimalt sätt :D
 
Sv: zinksalva...

*kl*

Håller med om Weledas zinksalva!:love: Helt underbar! Min bebis har aldrig varit röd i rumpan trots att hon är en torris annars (precis som sin syster). Använder Weledas babyolja också för rengöring. Aldrig mer mineraloljor, säger jag bara. Storasyster hade rätt ofta problem med röd rumpa, särskilt om man var på resa och använde engångsservetter. De verkar vara rena döden för babyrumpor!:crazy:
 
Sv: zinksalva...

var köper man weledas produkter?? apoteket??
Jag köper dem från www.shopping4net.se till jättebra priser (det tillkommer ju frakt men vi handlar en del därifrån, både Weledagrejer till hela familjen samt omega-3 till både barn och vuxna).

De finns under "hälsokost och naturmedel", sök på Weleda. Alla produkter som heter Calendula är tänkta för barn (men sköna för vuxna också!).

En grej bara: när mitt första barn var nyfött vill jag inte använda Weledaprodukterna på honom för jag tyckte de luktade så starkt, jag var van vid att babyprodukter ska vara helt oparfymerade. Nu har jag insett att det som doftar (alldeles ljuvligt för övrigt) är dels lite lavendelolja som ersätter andra konserveringsmedel, dels ringblommeextraktet (calendula) som är själva den verksamma ingrediensen. Så nu använder jag dem även på pluttisar, de innehåller ändå mindre konstigheter än de flesta andra babyprodukter.
 
Sv: zinksalva...

Jag använder Inotyol, som många andra. Nu blir inte min plutt röd och irriterad så ofta, men när det väl händer är den salvan den enda som hjälper. Annars tror jag min håller sig fin i stjärten för att vi undviker våtservetter och bara tvättar med vatten och olja.
 
Sv: zinksalva...

ska lägga det på minnet, köpte på stan i förrgår bara för o ha hemma nu, oparfymerad zinsalva + shampo och tvål, men skulle de visa sig mindre bra så ska jag absolut prova deras produkter..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 098
Senast: Norma
·
Kropp & Själ Hej Jag undrar om någon här har tips på en bra men inte alltför dyr motionscykel? :) Jag ska börja med mer intensiv rehab efter mitt...
Svar
0
· Visningar
206
Senast: Twihard
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
258
Senast: Ponylove
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 598
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp