Zonsalva eller liknande...

S

saltahajen

Har haft ont i nacken i några dagar (sovit illa eller något liknande). Men vad kan man använda för att lindra smärtan? Är gravid i v 11 och allt verkar vara farligt vid graviditet... zonsalva, tiger balsam, liniment osv...
Finns det någon där ute som har något tips på något som är okej att använda??? :love:
 
Sv: Zonsalva eller liknande...

Alvedon är ju okej att använda. Finns det inte någon sådan gel? Har för mig det...

//Julia
 
Sv: Zonsalva eller liknande...

Nej det finns ingen gel i alvedon-form

Däremot kan man lugnt äta hel dos (dvs 1gr) alvedon. Vill man ha något starkare (som jag med mitt diskbråck) får man se till att få dexofen utskrivet...

Lite synd om oss gravida, vi kan bara äta alvedon...
 
Sv: Zonsalva eller liknande...

Citodon fungerar också när man är gravid .

Vet dock inte hur bra det fungerar på TS problem :)
 
Sv: Zonsalva eller liknande...

För mig fungerar värme bra - har vetekuddar som jag kör i micron och lägger på nacken, det har faktiskt fungerat bättre än alvedon/zonsalva! Värmen släpper väl på musklerna som krampar eller vad det nu är som gör ont i min nacke och det är i alla fall riskfritt för det lilla pyret! Det kan ju vara värt ett försök i alla fall!
 
Sv: Zonsalva eller liknande...

Vetekudden fungerar riktigt bra på mig med, jag har ju ganska svåra ryggproblem men värme hjälper jätte bra :)
 
Sv: Zonsalva eller liknande...

Är du osäker på vad som går att använda när man är gravid, kolla på www.fass.se och undvik det som bör undvikas vid graviditet.
Vad gäller naturmedel så är även många av dessa olämpliga vid graviditet, så man bör undvika sådant också.

Citodon fungerar också när man är gravid .

Vet dock inte hur bra det fungerar på TS problem :)
Har du läst vad som står i Fass om Citodon?
Där står:
Intag av Citodon ska undvikas av kvinnor som planerar graviditet eller är gravida. Behandling under någon del av graviditeten ska endast ske efter läkares ordination.

Det tolkar jag som att det inte är helt ofarligt i alla fall...
 
Sv: Zonsalva eller liknande...

Nej det kanske var fel av mig att säga att man utan problem kan äta det *my mistake*

Förlåt för mitt klumpiga snedsteg.

Citodon är ju receptbelagt så läkare bör alltid ordinera sådana läkemedel.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 225
Senast: Blyger
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 994
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: Sasse
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 038
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp