Bukefalos 28 år!

Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel \"könsmogen\" undrar när en hingst blir könsmogen? har varit med om hingstar som har betäckt vid 1års ålder och då nästa år blivit...
Svar
4
· Visningar
1 189
Senast: misterhultspyret
·
A
Avel Vilken hingst anser du är mest komplett inom respektive gren? (Halvblod, Hoppning och dressyr) Allstå, är det någon hingst som du...
Svar
15
· Visningar
1 850
Senast: shady
·
Avel Upptäckte idag att min fölunge har som små knottror på halsen, mellan frambenen, manken och lite vid sidan på svansen. Blev jätteorolig...
Svar
12
· Visningar
886
Senast: Bellini
·
Avel Kan det låta och liksom knäppa om en växande unghäst när den rör sig utan att det är något fel? Eller ska man tro att det är något fel...
Svar
4
· Visningar
1 061
Senast: Mitrolle
·
K
Avel \"Kanske\" dräktig Har ett sto hos mig nu som ev. är tjuvbetäckt, men ingen vet i så fall när det hänt. Veterinären har varit och känt...
Svar
7
· Visningar
1 332
Senast: Nafayette
·
C
Avel Min favoritponny har bl.a de här avelshästarna i släkten: Chester RW 65 (e.) Ernford Jester (ee.) Odinsal Chiquita (eu.)...
Svar
3
· Visningar
1 576
Senast: Camen
·
Avel Om det står att unghästen har "instabil has" på bedömningen från en utställning, vad innebär det? Är det något som troligen är...
Svar
3
· Visningar
1 321
Senast: ancan
·
Avel Idag var jag på treårstest och såg en del fina hästar, vissa mindre fina (J_e_n_a:s hörde definitivt till den förstnämnda kategorin!)...
Svar
18
· Visningar
1 554
Senast: _Peplis_
·
Avel Jag tycker oftast att det är lite fult & töntigt när man sätter ihop en del av hingstens & en del av stoets namn & på så sätt får fram...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 539
Senast: Piaff
·
Avel Har ett nordsvenskt sto på 9 år som jag blivit lite sugen att ta föl på. Var helt emot det till en början och hade inte någon som helst...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: Grålly
·
E
Avel Ja, som frågan lyder. Hur går man till väga om man så att säga vill "hyra" en livmoder på ett sto för att på så sätt kunna "avla fram...
Svar
4
· Visningar
1 212
Senast: Elemmírë
·
G
Avel Ja, ni som är erfarna, hur mycket kostar det igentligen att "göra ett föl"? På hemsidorna står det språngavgift, och sedan då tex 90...
Svar
6
· Visningar
1 785
Senast: gogglen
·
F
Avel Jag har ingen koll alls på det här med avel så jag tänkte fråga er på buke. Så nu vill jag vet hur allt från att välja hingst till att...
Svar
1
· Visningar
647
Avel Hej! Kan man få fram från svenska avelshästföreningen "nya" klisterlappar på chippmärkningsnummret??
Svar
3
· Visningar
827
Senast: Masse
·
Avel Jag har ett sto efter Escudo I, på pappans sida har jag hittat massor av info, men på mammans hittar jag ingenting! Hon är e Escudo I...
2
Svar
22
· Visningar
4 973
Senast: Amy2002
·
M
Avel På ASVHs BLUP sida kan man ju söka hästar, och om man vet mammans namn är det ju lätt men om du bara vet far-morfar går det då? Vet att...
Svar
6
· Visningar
970
Senast: corzette
·
Avel Vad betyder "hingstkaraktär" för dig? Utstrålning, "maffig", vaken, bärighet, steg... något med blicken som säger "jag är kung" O_oO_o...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Efwa
·
Avel och då menar jag inte heta att rida utan vilka som ni anser vara lätta att sälja avkommor till. Nu när Quite Easy och Cardento inte...
Svar
13
· Visningar
2 729
Senast: Fiorano
·
Avel Hej, hej. Nu kommer jag här och är jobbig igen :angel: Mest lite nattfunderingar, men tänkte att ni avelsexperter kanske vet mera så...
Svar
7
· Visningar
1 559
Senast: Angel
·
Avel Jag sitter och funderar lite på hingstar som skulle passa till mitt sto. (Som vanligt:angel:) Så här har jag tänkt: Fördelar...
2
Svar
27
· Visningar
3 529
Senast: dusty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp