Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har ett ganska ungt outbildat connemara sto som på sikt kommer att vara en mycket lydig och väluppfostrad liten häst ;-) Men nu när...
Svar
11
· Visningar
1 892
Senast: Myzan87
·
Träning Sto 4 år, lusitano-welsh partbred Problem: varma haser från och till (spec. höger), korsgalopp, oliksidig. För tillfället lite...
2
Svar
28
· Visningar
5 744
Senast: Antiqua
·
Hästhantering Hej! Mitt lilla sto är kort och gott lite svår att longera. Hon har stått i sjukhage nu sedan i juli pga inflammation i hoven, men...
Svar
16
· Visningar
3 177
Senast: mackan
·
Träning Rider en mycket mysig herre på 8 år, ett danskt halvblod, storbyggd men inte grov. Han är något lång, och lite grön. Eftersom jag...
Svar
1
· Visningar
883
Senast: lomuxx
·
Ridning Ja, nu har det lagts på nytt underlag i ridhuset. hoppas det ska damma lite mindre nu. :) Men nu när det är nytt är det väldigt mjukt...
Svar
7
· Visningar
1 502
Senast: Zipp2010
·
Träning Min medryttarhäst har en ovana att rycka ut tyglarna ur handen på en vid ridning. Han eftersträvar långa tyglar, så att han kan gå med...
2
Svar
31
· Visningar
14 186
Senast: weride
·
Träning Hej! :) Jag har just skaffat foderhäst och håller på och fixar ett träningsschema istället för att bara ta dag för dag. Han är en...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 355
Senast: Smirrel00
·
Hästhantering Hej! Jag har två hästar som älskar varandra. Min ena är en amerikansk travare och är hur snäll, lydig och uppfostrad som helst, han är 6...
Svar
5
· Visningar
1 447
Senast: lilladylay
·
Träning Har en ponny som jag inte riktigt kommer underfull med hur jag ska lösa galoppen på. Hon vägrar galoppera (normalt). När jag fattar...
Svar
13
· Visningar
3 423
Senast: ptr
·
Ridning En häst jag snart ska börja rida ca 3 dagar i veckan är väldigt tjock och omusklad. Han går ibland men inte så hårda pass då han är...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: Billsy
·
  • Låst
Ridning Jag är 168/170 cm lång och har hört en "tumregel" om att hästen ska vara 10-20cm kortare i mkh än sin egen längd. Skulle en maxad D...
Svar
8
· Visningar
8 296
Senast: IngelaH
·
Ridning Skulle behöva hjälp med ett träningsschema för en ponny som stått ett tag och blivit lite för rund. Har ni något bra träningsschema...
Svar
2
· Visningar
1 419
Senast: Poisonous
·
Ridning Tänkte höra lite med er hur ni tycker att den här travarens exteriör lämpar sig för ridning. Alltså vad är positivt för ridning och vad...
Svar
8
· Visningar
2 107
Senast: fourlegs
·
Ridning Hej Behöver verkligen hjälp nu då det snart brister för mig. Har nog lagt tråden rätt då det är ridproblem jag har. Varning för mega...
Svar
15
· Visningar
3 157
Senast: Dressyren
·
Ridning Longerade hästen på ridplan igår. Där var det ca 10 cm snö med lite skare på. Efter att ha bråkat en stund fick vi en riktigt fin trav...
Svar
11
· Visningar
1 405
Senast: axel
·
Träning Hej! Min medryttarhäst är 18 år och lite otränad, inriden lite åt western hållet. Han är väldigt speciell!! Går fint i form och kan alla...
Svar
14
· Visningar
1 588
Senast: Seabaz
·
Ridning Hejsan alla :) Jag undrar om det är någon som har provat eller brukar rida på postkandar? jag skulle gärna vilja höra hur just era...
Svar
9
· Visningar
6 171
Senast: ptr
·
Träning Jag har en underbar 08-a som jag har haft i min ägo i drygt en månad. Jag har ridit dressyr för två olika instruktörer - som hade helt...
Svar
9
· Visningar
2 083
Senast: natte22043
·
Ridning Vad anser ni om det? Jag har ont om tid och har en stel gammal dam som behöver röra på sig, därför brukar jag de dagar jag har ont...
Svar
12
· Visningar
1 642
Senast: SQT
·
Hästhantering Hej, (Hoppas att detta är rätt forum) Jag står i ett kollektivstall där alla pass förutom morgonfodringar går på schema. Tidigare...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
12 796
Senast: Bowman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp