Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag tycker det är supersvårt dethär med att rida med kortare / längre steg i trav o galopp. Lätt blir det ju att det går snabbare...
Svar
2
· Visningar
1 103
Senast: Kookaburra
·
Ridning Hej, Tänkte fråga en fråga ang detta med vad som är bäst för hästen, ridhus eller naturen? Jag rider så gott som bara i naturen...
Svar
19
· Visningar
1 913
Senast: Ponnytant
·
Träning Har en lyckats köpa ett ganska ohanterat 5 år gammalt sto :cool: Tänkte ha henne som sällskap men eftersom hon är fin och hel och frisk...
Svar
8
· Visningar
1 446
Senast: Bus
·
Hästhantering Vet inte om denna tillhör hantering! Men det är väl just hästens hantering jag är fundersam över. Läs vidare. Idag var jag och...
2
Svar
34
· Visningar
4 223
Senast: Deimion
·
Hästhantering Rider ett 5-årigt halvblod just nu. Han är snäll på alla vis, men han är typ i värsta trotsåldern eller nåt. Red en 3-åring (fyllt i år)...
Svar
11
· Visningar
2 318
Senast: MoCa
·
Hästhantering Man ser flera klipp på youtube och bilder där ryttaren har hästen att stegra. Har nog funderat i 100 år på detta men VARFÖR lär man...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
12 605
Senast: Maqurell
·
Träning Jag skall eventuellt köpa en häst (99% säkert) som redan står hos oss då vi har hjälpt en vän med henne när hon varit gravid och jag...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: skuggi
·
Träning Har tagit upp ridningen efter mååånga år....min dotter har också ridit lite grann...nu skulle jag vilja att vi kunde skritta ut...
Svar
9
· Visningar
1 318
Senast: Luria
·
Hästhantering hej! tänkte bara höra mig för. jag har en 1,5 åring född 2011 och jag överväger lite att skicka han på hingst bete... han går i en...
Svar
8
· Visningar
1 919
Senast: skuggi
·
Hästhantering Hej jag har ett litet problem med att kunna tränsa min Medryttare häst. Det är inte svårt att få in bettet i munnen men hon höjer...
Svar
8
· Visningar
1 231
Senast: Yrja
·
Träning Jag måste bara fråga om era hästar också blir snoriga när dom åker transport? Vi körde in våran 2,5 års hingst för kastrering igår...
Svar
1
· Visningar
897
Senast: skuggi
·
Hästhantering Ja, min fråga är alltså vad ni gör med era föl och unghästar? Vad anser ni att de ska kunna som ettåringar, tvååringar och treåringar...
Svar
8
· Visningar
1 904
Senast: Monifa
·
  • Låst
Ridning Hej Jag är ju 1,66cm och väger ca 49-50kg. Jag brukar rida D-ponnysar för det mesta på en min ridskola eller stora hästarna som är...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: IngelaH
·
Ridning Hejsan! Jag behöver stor hjälp med att hitta ett bra ridläger. Var på ett i somras och var mycket besviken.. Jag bor i närheten av...
Svar
0
· Visningar
725
Senast: Klarabara
·
Hästhantering Jag har för några veckor sen flyttat min 3 åring till ett nytt stall. Först så gick hon i en ensam hage och allt gick jättebra, men...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Jag har fått lite kommentarer i stallet jag nyligen flyttat till med min 5-åring, angående min unghästs vila. Jag åkte i backen rejält...
Svar
18
· Visningar
2 616
Senast: Maqurell
·
Ridning Hej! Hoppas att jag här kanske kan få höra om någon har sett, varit med på eller läst om träning i pillarer? Jag blev lite nyfiken...
2
Svar
38
· Visningar
4 099
Senast: Jegra
·
Hästhantering Hej! Jag är en 14 tjej som har haft min alldeles egen häst i ett halvår :) Han är en nordsvensktravare som slutade när han var 10år...
Svar
2
· Visningar
1 055
Senast: Barrjo
·
Ridning Hej, När jag rider ut på min häst blir han jätte seg och envis. Man kan inte ens få igång han i trav. Men påvägen em blir han pigg, då...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: mumin
·
Träning Jag har lite frågor om hur ni har det på era ridlektioner. Då menar jag vanliga och inte specialkurser, hoppträningar el likannde, utan...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 319
Senast: Bylund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp