Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Finns det avtagbara sulor som man skruvar fast med traktbrodden? Vill minnas att jag såg något sådant på FB men när jag googlar hittar...
Svar
9
· Visningar
2 517
Senast: Account
·
Utrustning Jag har bara kört med Pikeur senaste åren då jag kan deras storlekar och kvalitén är super, men nu tänkte jag skaffa mig något som...
Svar
7
· Visningar
1 779
Senast: Tussinussen
·
Utrustning Snart borde väl den nya katalogen dyka upp. Några fler som är taggade? :D Vad tycker ni om det ni sett hittills/pre-view på höstens...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 003
Utrustning Önskar förslag på modeller av sadlar med kort anläggningsyta (riktigt kort) samt brett mellan bossarna för överbyggd rygg och som är...
Svar
8
· Visningar
1 942
Utrustning Hej. Ska köpa tömmar men vilken längd ska man ha? Vad för längd har ni? För kort? För långt? Ska användas för tömkörning
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: Ace
·
Utrustning Hej! Finns hur många trådar som helst om detta sen tidigare men ingen verkar särkilt ny, dvs de senaste två åren. Tänker att mycket har...
Svar
18
· Visningar
1 554
Senast: _Zacke_
·
Utrustning Hej alla bra hästmänniskor! Jag har problem att hitta en bra hjälm till min dotter och jag hoppas att det finn någon som kan hjälpa...
2
Svar
22
· Visningar
3 423
Senast: ricca
·
Utrustning Hur fungerar webbers? Vad är det för för skillnad med vanliga stigläder och webbers? För och nackdelar? Tips på stigläder/webbers till...
Svar
6
· Visningar
1 906
Senast: Buck
·
Utrustning Är det nån här som vet hur lippo respektive börjes "egna" träns är i storlek? Hittade träns där (på börjes)som kanske såg okej ut, varav...
Svar
5
· Visningar
1 473
Senast: Yrja
·
Utrustning Hej! Har ni tips till benskydd åt en fjordhäst? Det är verkligen supersvårt att hitta några som passar borta men tjocka ben...
Svar
5
· Visningar
670
Senast: Liten
·
Utrustning Hej! Har fundering kring täcken. Hos oss är det ca -5 grader ute och min häst har inte så mycket vinterpäls och han går med ett 100g...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 249
Senast: Unafraid
·
Utrustning Är det någon som har tips på lite varmare stallbyxor? På sommaren/våren/hösten har jag mina Lundhagsbyxor men på vintern blir det för...
Svar
11
· Visningar
2 108
Senast: Araminta
·
Utrustning På vissa forum läser jag att man kan ha en 59 liner på M skal och vissa säger att de bara är upp till 58. Någon som vet vad som är sant...
Svar
3
· Visningar
508
Senast: Elektron
·
Utrustning Eftersom detta också lär bli en skitkall vinter är jag på jakt efter nya riktigt tjocka utetäcken till båda mina hästar. Det måste vara...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 625
Senast: prallan
·
Utrustning Det visade sig att tränset jag köpte från börjes hade ingen bra passform på min häst, så det måste åka tillbaka :( Nu letar jag efter...
Svar
4
· Visningar
1 060
Utrustning Jag har en Tekna S-line hoppsadel till min ena ponny, och den ligger jättebra. Undrar om någon vet hur troligt det är att även en Tekna...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: caradan
·
Utrustning Alla mina andra hästar har haft sadlar som glider fram, och även denna borde ha det tycker jag, men icke! Sadeln glider istället bak...
Svar
19
· Visningar
2 358
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Har tagit över en sadel med tillhörande sadelpad och undersidan är ett ulligt material och jag funderar på om det finns någon som har...
Svar
6
· Visningar
1 354
Utrustning Är för första gången i mitt liv inaccorderad vilket är väldigt trevligt i och med tillgång till ridhus och att inte behöva göra allt...
2
Svar
25
· Visningar
3 983
Senast: Buck
·
Utrustning Så är det den tiden på året igen... Har alltid använt ullunderställ under mina vanliga ridbyxor, men det är både svårt att få på så att...
Svar
7
· Visningar
1 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp