Bukefalos 28 år!

Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Har köpt cavallo simple boots till min häst som lätt får öm sula så här på sommaren när det är mycket grus och stenar på alla vägar...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Centaur
·
Utrustning Jag har precis varit på sadelprovning med mitt sto. Hon fick omdömet kort rygg, relativt hög manke, kraftigt bogparti, hög bak (dock ej...
Svar
2
· Visningar
3 986
Senast: Morran
·
Utrustning Jag försöker hitta en hoppsadel till min nya häst men har svårt att hitta något som passar. Hästen har svängd rygg och en rejält grov...
Svar
4
· Visningar
944
Senast: caballus
·
Utrustning Börjar bli dags att byta hästtransport. Är ute efter en bättre begagnad för helst ca 70-80' men kan strecha budgeten till ca 100' för...
Svar
17
· Visningar
1 831
Senast: super
·
Utrustning Var för några (eller flera) år sen på gekås och hittade där en helt underbar väst som varit min vän i vått och torrt ända sen dess. Nu...
Svar
0
· Visningar
705
Utrustning Jag provade en Strada dressyrsadel på min Nordsvenska Brukshäst för många år sedan. Då fanns det ingen som sålde dem i Sverige, så jag...
Svar
0
· Visningar
1 201
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 558
Utrustning Snubblade över detta när jag kikade på andra täcken på en numera välkänd hemsida, och blev nyfiken. Jag har en häst med känslig rygg som...
Svar
0
· Visningar
1 745
Senast: Liten
·
Utrustning När vi köpte ponnyn köpte vi även med de sadlar förra ägaren hade provat ut åt henne hos Mustang Hästsport. En Crown Aragorn dressyr och...
Svar
15
· Visningar
1 444
Utrustning Mina ridskor och shortchaps har gett upp nu så det är dags för mig att investera i ett par nya Vad har ni för modeller? Jag söker...
Svar
3
· Visningar
618
Senast: clovergirl
·
Utrustning Min favorit är Equine Fusion men de går bara upp till 16 och det blir precis på gränsen. Ska mäta lite mer men jag är tveksam till att...
Svar
1
· Visningar
531
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Hej! Jag funderar på att köpa ett micklem till min ponny och undrar vad ni tycker om det? Är det Bra i läderkvaliten, tycker ni...
Svar
11
· Visningar
1 445
Utrustning Vi har en häst som i vila har en rygg enligt bild. Lite överbygd, något svängd och ganska rund rygg, bred mankbas (ca 100 grader vinkel...
Svar
8
· Visningar
1 515
Senast: moiran
·
Utrustning Är det nån märkbar skillnad på de gamla Tixerantgjordarna med grå platta vs den nya med svart?
Svar
4
· Visningar
639
Senast: Centaur
·
Utrustning Jag är inne på att köpa en ny sadel efter sommaren och vet inte vilken jag vill ha. Ingen aning alls egentligen... Jag vet i alla fall...
Svar
6
· Visningar
1 654
Utrustning Jag är i antagande att köpa ny hjälm. Och fick syn på en av kandidaterna på rea. Men det enda som gör att jag inte klickat hem den, är...
Svar
8
· Visningar
959
Senast: MaRomer
·
Utrustning Är de någon här som har prövat sprengers nya bett novocontact?
Svar
18
· Visningar
5 324
Senast: lwt03001
·
Utrustning Den här gången ska jag vara förberedd. :devil: Vilka sadlar är INTE bra för hästryggen?? Nu menar jag sadlar i klassen över 10.000...
2 3
Svar
55
· Visningar
35 184
Senast: Boj
·
Utrustning Jag vill ha tips på bra benskydd till en, just nu, ung häst. Hon har normalt inget behov av skydd (stryker sig inte) men jag vill gärna...
Svar
8
· Visningar
1 809
Utrustning Såg idag att det uppstått sprickor på silikongrepet på mina animobyxor. Kan man på något sätt åtgärda det? Stryka över silikon lim etc?
Svar
0
· Visningar
414
Senast: roonjas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp