Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Min tvååring har flera gånger den senaste tiden rullat fast sig i boxen. Varför förstår jag inte. Det dumma är att boxväggarna är klädda...
Svar
9
· Visningar
1 012
Senast: pialotta
·
Hästvård PG-beslag, rör sig inte bra m.m. Råd & tankar sökes.. Fick inte riktigt ihop någon bra rubrik, men det gäller valacken. Han fick ju på...
2
Svar
33
· Visningar
2 630
Hästvård Det här ideliga regnandet gör ju att hur mycket jag än flyttar runt Visions lilla hage så blir det alldeles söndertrampat och geggigt...
2
Svar
27
· Visningar
2 656
Hästvård Foderhästen har ont i ryggen. Han har knölar på vänstersida om ryggraden, kanske 6-8 stycken. Kan det vara hårsäcksinflamation? Hur får...
Svar
18
· Visningar
1 767
Senast: domino
·
Hästvård De hade något djurprogram från en klinik i USA. De visade en ganska intressant sak därifrån. Om en häst bryter ett ben är ju det...
Svar
16
· Visningar
1 197
Senast: kopparberg
·
C
Hästvård När jag tog in hästarna tidigare ikväll upptäckte jag att den ene hade en ganska tjock (ca 1/2 cm tjock) sticka rakt in i strålen från...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: elodtgg
·
L
Hästvård I en vecka.. Men inte det minsta halt.. Svullnaden är över kotleden & uppåt.. Jag har ridit normalt i några dar men nu skrittar jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 744
Senast: lenizen
·
S
Hästvård Min häst har varit skadad i typ två veckor nu. Troligtvis gick han omkull i hagen och fick ett stort och otäckt sår på höger has bak...
Svar
4
· Visningar
813
Senast: svea
·
P
Hästvård Vad är polyartrit? Och på ett papper om hältutredning, om det står lågt böjprov/högt böjprov (fram): 1-2 , bak: m , vad betyder det?
Svar
11
· Visningar
2 084
V
Hästvård Någon mer än jag som har det? Usch blir orolig för henne. Idag blödde hon näsblod när jag tog in henne från hagen mitt på dagen. Tog in...
Svar
6
· Visningar
1 294
Senast: veronican
·
Hästvård En kompis lånade en shagyaarabvalack som inte hade gått så värst hårt i sitt liv (8 år), hon hade den på foder runt ett år och tränade...
Svar
4
· Visningar
2 683
Senast: glow
·
Hästvård som ej vill läka sig som den ska.. Efter en kastration så skall strängarna skrumpna och försvinna upp, hormonerna försvinner sakta men...
Svar
1
· Visningar
607
Senast: sissu
·
R
Hästvård Morgonfodraren i stallet ringde mig i morse och sa att min pålle betedde sig lite konstigt, typ koliksymtom..käkade inte, rullade sig...
Svar
11
· Visningar
834
Senast: Djurjouren
·
A
Hästvård Hej! Nu är min häst "frisk" efter sin ehrlichia infektion i somras. Är lite stel fortfarande men skall nu igång och jag är jätteglad ...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: aker
·
C
Hästvård Varför blir mitt sto så stel i sina muskler dagen efter hon har gjort någon form av arbete? Jag har funderat på om det är träningsvärk...
Svar
6
· Visningar
1 009
Senast: Dragonfruit_
·
A
Hästvård I det stall jag har hästen inhyst i, står alla hästar på permanentbädd me halm. Jag undrar hur ni som också har/har haft perm.bädd...
Svar
5
· Visningar
1 858
Senast: pinky
·
A
Hästvård Någon som har kyldamaskerna från Hööks? Pållen har blivit lite galligare på slutet igen, och nu försöker jag införskaffa de ultimata...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: Axelle
·
M
Hästvård En av mina hästar blev halt på ett framben för ca 3 veckor sen. Åkte in till klinik efter fem dagar och hästen var då ohalt. Har nu...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: skjootan
·
S
Hästvård Har en quarter som blivit ansträngd i bakknäna förmodligen p g a felaktig skoning, säger han som kollade upp honom. Han är för låg i...
Svar
9
· Visningar
1 142
Senast: Sudd
·
Hästvård när ni mockar? hur lång tid bruker det ta för er att mocka?
2 3
Svar
48
· Visningar
2 842

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp