Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad tycker ni om böjprov? Fördelar/nackdelar? Varför är det så vanligt i Sverige men inte någon annanstans?
Svar
16
· Visningar
2 373
Senast: lil-sis
·
Hästvård Förra tisdagen var vi nere på SLöinge med pållan, med anledning av den "böld" som hon då hade haft i cirka tre veckor. Vi (jag och två...
Svar
2
· Visningar
1 109
Hästvård Åhå... Så har abstinensen börjat utmana harigheten... Bakgrund: Manlill var under 8 månader 3 grader halt, vä fram lok. under kotan...
Svar
7
· Visningar
895
N
Hästvård Min häst har en galla på ena bakbenet, men den sitter på utsidan av hasen, och det är såååå svårt att linda där (den sitter ju inte...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: Axelle
·
M
Hästvård Var kan man köpa en sån där gräsreducerare till en glupsk shettis inför sommaren...är det nån som har nåt tips.? :confused:
Svar
7
· Visningar
896
P
Hästvård Har 2 frågor: 1. finns det något en hästtandläkare INTE får göra om han kommer ut till ens stall, än om hästen skulle åka till...
2
Svar
35
· Visningar
4 465
Senast: pialotta
·
L
Hästvård Var hos veterinär o kollade min hästs tänder igår. Hon rekommenderade mig att ta kontakt med en hästtandläkare (jo, jag har sett att det...
Svar
3
· Visningar
4 775
Senast: pialotta
·
K
Hästvård Då jag ev. snart får hem en ponny med sommareksem vill jag ha alla tänkbara råd av er som har erfarenhet av detta!!! Finns det några...
Svar
6
· Visningar
1 042
Senast: kvarngården
·
Hästvård För tillfället så förekommer det kvarka lite var stans i vårt land, bland annat i mina trakter. Självklart så vill man som stall och...
2
Svar
23
· Visningar
2 043
Senast: kopparberg
·
Hästvård När jag jämnade till pållans torvbädd igår såg jag att det hade börjat gro en bit ner i lagren. Alltså ca 1-2 dm ner i "pisskakan" fanns...
Svar
12
· Visningar
1 070
Senast: pinky
·
K
Hästvård min häst är lite små-stel och jag tänkte höra om någon har några tips på bra sätt att stretcha hästen före/efter ridpasset.. :confused:
Svar
1
· Visningar
694
Senast: Lolydodia
·
Hästvård Idag är jag trött som fan vet vad. Blev ingen sömn inatt, och när jag kom hem nio imorse var det ju bara släppa ut hästar och börja...
Svar
18
· Visningar
1 656
C
Hästvård Är det ok att klippa sin häst nu i mars? nu när de fäller? Min häst är så känslig i pälsen och i sinnet att nu när våren är på väg så...
Svar
8
· Visningar
886
Senast: Colombia_Girl
·
M
Hästvård Brukar era hästar få ont när de släpper tex i ryggen? Brukar ni låta bli att rida isåfall eller rider ni ändå?
Svar
12
· Visningar
3 618
M
Hästvård Nu ska russen i stallet märkas och då tänkte jag passa på att märka min häst. Men jag vet inte hur man ska gå till väga? hon är bara två...
Svar
14
· Visningar
1 117
Hästvård ...tror ni att det kan vara en bra idé? min häst drabbades ju av lymfangit i mitten av januari. hela benet svullnade upp till nästan...
Svar
9
· Visningar
1 458
Senast: ako
·
Hästvård Jag skrev en tråd för nåt tag sen om att vår treåring fått löss. Det är behandlat, med switch, och lössen verkar ha dött knall och fall...
Svar
15
· Visningar
2 129
Senast: Cattis_E
·
P
Hästvård Hej! Jag har precis fått reda på att min häst har en hovbensfraktur på höger fram. Är det någon som har erfarenhet av det?? Tacksam för...
Svar
4
· Visningar
2 113
Senast: ameo
·
P
Hästvård Hur gör ni nu när det är mellanväder. Han ska skos på torsdag. Ska jag brodda då eller vad tycker ni? Kanske bara gräsbroddar??
Svar
11
· Visningar
886
Senast: unki
·
Hästvård Är det någon som vet hur stora "13.3 hand - 15.3 hand horses" är?
Svar
2
· Visningar
953
Senast: hästmyran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp