Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Nu ska russen i stallet märkas och då tänkte jag passa på att märka min häst. Men jag vet inte hur man ska gå till väga? hon är bara två...
Svar
14
· Visningar
1 117
Hästvård ...tror ni att det kan vara en bra idé? min häst drabbades ju av lymfangit i mitten av januari. hela benet svullnade upp till nästan...
Svar
9
· Visningar
1 461
Senast: ako
·
Hästvård Jag skrev en tråd för nåt tag sen om att vår treåring fått löss. Det är behandlat, med switch, och lössen verkar ha dött knall och fall...
Svar
15
· Visningar
2 129
Senast: Cattis_E
·
P
Hästvård Hej! Jag har precis fått reda på att min häst har en hovbensfraktur på höger fram. Är det någon som har erfarenhet av det?? Tacksam för...
Svar
4
· Visningar
2 113
Senast: ameo
·
P
Hästvård Hur gör ni nu när det är mellanväder. Han ska skos på torsdag. Ska jag brodda då eller vad tycker ni? Kanske bara gräsbroddar??
Svar
11
· Visningar
888
Senast: unki
·
Hästvård Är det någon som vet hur stora "13.3 hand - 15.3 hand horses" är?
Svar
2
· Visningar
953
Senast: hästmyran
·
T
Hästvård Jag köpte en ny häst i början på december från ett ställe som heter xxxxx. Och jag började rida henne och så, först hemma i paddocken...
Svar
15
· Visningar
1 167
Senast: Tina_86
·
P
Hästvård Snart är det dags för avmaskningsperiod igen. I stallet hade vi diskussion igår om hagmockning etc. Vi hade alla olika syn på det hela...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: ang
·
B
Hästvård låg å funderade i natt på ifall en häst är halt, syns det mer då ifall nån sitter på den än att den är fri från saker på ryggen?
Svar
1
· Visningar
675
Senast: ch791022
·
D
Hästvård Om man ska göra eget koksalt att tävtt sår med hur mycket vatten resp. salt ska man ha?
Svar
5
· Visningar
1 098
Senast: millaj
·
D
Hästvård Nu har det hänt igen för tredje gången på en och en halv månad. Vi var ute och red och helt plötsligt säger min medryttare att Dean...
Svar
12
· Visningar
1 086
Senast: Colombia_Girl
·
Hästvård Jag behöver alla era tips för att få ut AllA gula och gröna fläckar! Dessutom har min häst (en Tinker) hovskägg och är håröm...
Svar
14
· Visningar
1 946
A
Hästvård Av någon anledning ringer det en liten varningsklocka när jag funderar över huruvida man ska ha liniment ute eller inte... Frågan är om...
Svar
16
· Visningar
1 502
Senast: Axelle
·
M
Hästvård Så har det hänt, min shettis har fått fång. Har henne utlånad på foder som sällskap och hon har lyckats få fång, vi kan inte bli kloka...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: asa_gasa
·
Hästvård Vad kan dom få för reaktioner? Symtom? Feber? Har en häst i stallet som min står i som fick vaccin i torsdags o som inte verkar må...
Svar
7
· Visningar
3 867
Senast: Bounce
·
D
Hästvård Min tvååring har flera gånger den senaste tiden rullat fast sig i boxen. Varför förstår jag inte. Det dumma är att boxväggarna är klädda...
Svar
9
· Visningar
1 012
Senast: pialotta
·
Hästvård PG-beslag, rör sig inte bra m.m. Råd & tankar sökes.. Fick inte riktigt ihop någon bra rubrik, men det gäller valacken. Han fick ju på...
2
Svar
33
· Visningar
2 627
Hästvård Det här ideliga regnandet gör ju att hur mycket jag än flyttar runt Visions lilla hage så blir det alldeles söndertrampat och geggigt...
2
Svar
27
· Visningar
2 656
Hästvård Foderhästen har ont i ryggen. Han har knölar på vänstersida om ryggraden, kanske 6-8 stycken. Kan det vara hårsäcksinflamation? Hur får...
Svar
18
· Visningar
1 767
Senast: domino
·
Hästvård De hade något djurprogram från en klinik i USA. De visade en ganska intressant sak därifrån. Om en häst bryter ett ben är ju det...
Svar
16
· Visningar
1 197
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp