Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vår gamle valack ser inte aå bra i mörker. Ibland får vi hämta honom i hagen med ficklampa och de senaste dagarna har han inte vågat gå...
Svar
4
· Visningar
2 030
Senast: mian1
·
J
Hästvård Hur ser eran hästs vardag ut? Vore intressant att jämföra utevistelse- o utfodringsrutiner =) mina pållar: 6:20 utfodring och utsläpp...
2
Svar
30
· Visningar
1 742
Senast: Mammadutt
·
R
Hästvård Min häst var svullen i lymfkörtlarna ida.. Vad beror det på och vad gör man åt det??? Kan någon snäll bara förklara det...!! :smirk:
Svar
5
· Visningar
1 706
Senast: beauspirit
·
A
Hästvård Nu har madamen gått i en maskfri hage sedan i juni. Känns som att det börjar bli dags för avmaskning... Vilket medel bör jag använda och...
2
Svar
33
· Visningar
2 169
Senast: Magdalena
·
Hästvård Favina har haft mycket problem med sina hovar, framförallt höger fram, som krånglar nu igen (det har vait Helt ok i nästan 3 månader...
2
Svar
33
· Visningar
2 811
Senast: Stallkatten
·
N
Hästvård Vad tycker ni att en shettis på 95 cm, normalbyggd bör väga? Kan man lita på ett viktband? Kan man inte mäta på ngt annat vis?
Svar
4
· Visningar
886
Senast: RebeckaKihlberg
·
L
Hästvård Vetrinären har varit här idag och konstaterat 2 gradig hälta fram på pållen. Min undran, efter att ha läst en hel del inlägg, är...
Svar
11
· Visningar
1 976
Senast: lenlass
·
W
Hästvård Kan en häst äta med krubbitarrem? Tänker då på hö och gräs och "småätande" och inte kraftfoder.
Svar
8
· Visningar
1 502
Senast: Kratus
·
C
Hästvård Hej Skrev för ett litet tag sedan om min häst som hade problem med sadeln. Lite uppdatering. Pratade med min tränare som...
Svar
4
· Visningar
930
Senast: claraswe
·
M
Hästvård det började med att han hostade på hoppträningen i lördags. vi avbröt och gick hem. nästa dag var vi mad för att se om han kanske bara...
Svar
6
· Visningar
1 088
Senast: mustbeforever
·
Hästvård dålig sadel --> hälta jag undrar om det kan vara sadlens fel att min häst haltade när vi red igår, hon visade inget när vi red i "fria"...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: urkella
·
M
Hästvård idag när jag var i stallet upptäckte jag att ponnyn hade svullna lympfkörtlar(vet ej hur de stavas) och blev orolig. Ingen feber, inte...
Svar
5
· Visningar
1 976
Senast: miss_willow
·
Hästvård För ett tag sen läste jag på forumet om att plegicil skulle vara smärthöjande samtidigt som det är lugnande. Nu undrar jag om detta bara...
Svar
3
· Visningar
866
Senast: hjalle
·
D
Hästvård I dag när jag skulle gå ut och hämta dom små ponnyerna såg jag hur mkt skit det igentligen är i hagen, det hade regnat så snön är smält...
2
Svar
23
· Visningar
2 286
Senast: Nossan
·
S
Hästvård hejsan! Tänkte redogöra för min totto som opererades i torsdags förra veckan; Efter ett tidigare klinikbesök lokaliserades 2 lösa...
Svar
9
· Visningar
3 784
Senast: sax
·
M
Hästvård Vi har en 21 år gammal häst som har börjat glömma saker som han alltid har vetat förut. Som att det ligger kvällsmat färdigt i stallet...
Svar
7
· Visningar
2 073
Senast: Luff
·
Hästvård Jaha så sitter man där med ont imagen igen. Här kommer en resume. Förra onsdagen så lekte Novan och jag i ridhuset. Vi hade löptävling...
Svar
3
· Visningar
1 033
Senast: Shaggy
·
M
Hästvård :crazy:Är det någon som har någon häst med Tuppspatt inte "vanlig" spatt? Hur går det för er häst/ponny? tävlar ni? tränar ni? Vet ni...
Svar
9
· Visningar
1 178
Senast: kopparberg
·
B
Hästvård Över helgen var jag på kurs i ett annat stall än där jag normalt rider. I det stallet hade de några ponnier som hostade och i ett annat...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: kopparberg
·
M
Hästvård Det tycker jag många gör. Där jag har mina hästar är det många som slarvar med hästen/hästarnas omvårdnad. Många som bara rider och sen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 828
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp