Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Är det på något sätt olämpligt för en häst att äta gammalt skruttigt gräs?
Svar
3
· Visningar
1 070
Senast: Sweet
·
T
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av skoning med sula och silikon? Det jag främst undrar över är hur länge ni skodde på detta sätt samt hur...
Svar
9
· Visningar
1 678
Senast: Mynta2
·
M
Hästvård Vet inte om jag lägger frågan rätt men det är kanske någon här som vet... Jag har en pålle som är förkyld och idag skrev vet. ut...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: Nafayette
·
Hästvård Hej Ville höra om någon bra idé vad jag bäst gör? Efter hoppträning och andra lite hårdare träningar blir han inte svullen men men...
Svar
3
· Visningar
975
Senast: ch791022
·
R
Hästvård Hej! Är det någon som vet hur man kan få bort ett fult överben på hästen? Jag är tacksam för alla svar. :confused:
Svar
3
· Visningar
642
Senast: FairLady
·
Hästvård Nu när snön smälte bort blev det som en swimmingpool i hagen :(. Min häst hade fått rasp nu i höstas och då smörjde jag på pensilin, på...
Svar
5
· Visningar
882
Senast: glow
·
M
Hästvård Har era hästar hållt sig friska under vintern? Jag tycker det är ovanligt mycke sjuka hästar, förskyllningar osv. under de här tre...
Svar
13
· Visningar
1 065
Senast: Axelle
·
Hästvård Strålbensförändringar? Jag vill veta ALLT ni vet om denna skada. Hur uppstår skadan? Vad är det vanligaste sättet att behandla den...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: BusBarro
·
S
Hästvård Är det ngn som har märkt av att deras häst har blivit "kli-ig" och fått klåda av Willab Pälsglans, Basic Formula? (Orange flaska)...
Svar
2
· Visningar
753
O
Hästvård Hur klipper ni era fjordingar? själv klipper jag med en sax och så har han sorgkant som frilla.. En ganska stor sorgkant..
Svar
9
· Visningar
993
E
Hästvård vi har avlusat vår häst med switch pour on två gånger, enligt anvisningar, men han har fortfarande ägg kvar uppe vid pannluggen t.ex...
Svar
6
· Visningar
2 531
M
Hästvård Skelett & muskulatur på nätet? Hej! Var kan man hitta bilder på hästens skelett och muskulatur på nätet? Någon som har en susning? Mia
Svar
2
· Visningar
632
Senast: Riddari
·
M
Hästvård Jag vaccinerade pollen idag. Men jag glömde fråga hur många dagar man ska ta det lugnt innan man kan rida som vanligt? Hur många dagar...
Svar
7
· Visningar
728
Senast: Axelle
·
M
Hästvård ponnyn har alltid haft de. Mjuka, små gallor på kotorna. Synd knappt men man kan känna att det är lite vättska. När man rider försvinner...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: TantEster
·
A
Hästvård Min häst hade en lättare form av kolik igår kväll. Han ville först inte äta kvällsfodret och stod o skrapade o sparkade mot magen. Efter...
Svar
7
· Visningar
1 023
Senast: Raeman
·
Hästvård Hur snabb smärtlindring ger butta? En av mina hästar har varit halt under veckan. Han har fått en påse butta om dagen mån-fre (ska...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: armada
·
R
Hästvård Finns det nån sjukdom som heter kopp eller har jag blandat ihop det med mugg?? (inga dumma kommentarer tack!)
Svar
10
· Visningar
1 042
Senast: reccan
·
G
Hästvård Är det = kissing spines?? Just ordet KS användes inte av vet. utan det som sa var att de var felvinklade, jag har fått höra detta i...
Svar
4
· Visningar
959
P
Hästvård Det står en stackars häst i mitt stall som har väldigt långa hovar. Upptäckte först igår hur extremt långa dom var. Ägaren tar vanligen...
Svar
5
· Visningar
985
Senast: ch791022
·
Hästvård Djävulsklo (eller klorot eller vad det exakta namnet än månde vara) verkar vara ett preparat som livligt förespråkas på detta forum...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 783
Senast: Peregrin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp