Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Jag fick hem en häst i fredags morse 2.30. Han blev lastad kl 22.10 onsdag kväll. Han stod alltså ca 29 timmar på en lastbilstransport...
Svar
13
· Visningar
1 397
Senast: psychogrrl
·
M
Hästvård mn har det, tycker det verkar lite tidigt? pålsen bara rasar av...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 441
Senast: Ponyta
·
A
Hästvård Hej ! Har en Connemara valack på 19 år som har fått fång alla fyra benen. Börja de med en hälta på ena frambenet,( Enl vet. troligen...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: annduv
·
P
Hästvård Hej! Jag har precis skaffat häst och har det i ett stall med några andra. I detta stall går det en lite ponny som inte får vara...
Svar
5
· Visningar
1 094
Senast: X_tremless
·
Hästvård Har en fråga. Har i vinter haft min häst klippt för första gången. Nu undrar jag hur länge måste man ha hästen täckad ute? Vill ju inte...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: mirjada
·
P
Hästvård Jag funderar på att börja stretcha mitt lilla (underdrift) :Dvarmblodssto och jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.. Blir det...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: Ahi
·
Hästvård Är det någon som vet var i Stockholm och Södermanland det går kvarka? Bra att veta så man kan undvika... :eek:
Svar
8
· Visningar
905
Hästvård Om jag har förstått saken rätt så är Kissing spines och överliggande tornutskott samma sak, och jag undrar om en sådan häst med...
Svar
8
· Visningar
2 161
Senast: Grazia
·
T
Hästvård Min 5-åriga häst står med frambenen ganska långt in under sig när han vilar/sover i hagen. Vad kan det bero på? Han visar ingen hälta...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: lenizen
·
S
Hästvård Hur ofta verkar ni era barfota hästar? Alltså inte föl utan ridhästar.
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 709
Senast: truls
·
Hästvård Blivande foderhästen har på bogen en liten "klump" eller vad man ska säga, utanpå huden alltså... Detta är inget farligt, säger ägaren...
Svar
2
· Visningar
659
Senast: fiaskurken
·
Hästvård Att besikta en häst utan anmärkning tycks ju vara tämligen svårt. Skulle därför vilja höra lite åsikter om vad ni skulle tolerera vad...
2
Svar
26
· Visningar
2 904
Senast: fiaskurken
·
Hästvård Vad är hästens normala temp?
Svar
2
· Visningar
840
Senast: alfur
·
Hästvård Är det verkligen tillåtet med antenn på grimman? jag hade för mig att det inte var det... :confused:
Svar
5
· Visningar
952
Senast: eldione
·
F
Hästvård Min islandshäst har dragits med en gaffelbandsskada det senaste halvåret, men det vill inte läka och hon haltar fortfarande lika mycket...
Svar
11
· Visningar
2 096
Hästvård Har funderat lite... Vart går gränsen för vad som är faktisk smärta i ryggen, och vad som är ett resultat av att man trycker riktigt...
Svar
6
· Visningar
1 043
G
Hästvård Som nybliven ägare av en valack undrar jag, hur ofta bör man tvätta snoppen på honom? :confused: Jag antar att det lätt samlas bakterier...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: Amia
·
L
Hästvård Skräckhistorer om avlivning har man ju hört en hel del om, men nu var det en s.k vän som sa till mig att om jag måste nödslakta en häst...
Svar
16
· Visningar
1 035
F
Hästvård Vad ska man strö med till en hosthäst? Jag tycker att det mesta dammar ... :(
2
Svar
25
· Visningar
1 989
Senast: Mayara
·
Hästvård Vi har ju skrivit en del om barfotagång i vinter, så jag tänkte rapportera hur det har gått med min fjording som hade så svårt med sin...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 393
Senast: najo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp