Bukefalos 28 år!

04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Jamen det borde ni ju fixa! :laugh: Såg fin ut på hindren trots allt bus mellan!

Är finalen bara på Flyinge eller har de på Strömsholm med? Det är ju en jäkla resa att åka ner till Flyinge för er...
Men jag hoppas att ni tar er till final och om ni kommer till Flyinge så kommer jag att vara där och agera hejarklack! :D
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

va trevligt med 2 felfria.. hoppas på en till.. *hållatummen smileys*

ja åker ner med nina tror jag.. hon har båda kvalade. både 04 och 03.

lång resa men rejält nyttigt för dom. finns juh inga stora ställen här uppåt. å ska dom mot toppen måste dom lära sig att åka :p

attans glömde höra av mig till dig om att de va anita sande träning tis onsdag. kanske du hade velat vare med på?? eller iaf en av dagarna?? inte så långt att åka men dock en bit..
 
Senast ändrad:
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Det såg ju ehm... lite dragkamp ut... :D
Men också helt lekande lätt ut. Jättekul att se er igång igen. :)


Inga dåliga sparkar han gör emellanåt, min gamla gjorde också så.. När det blev jobbigt och han fick ta i. Direkt efter kom det en riktig höjdar spark.. I slutet hade man ju lärt sig men i början var det många gånger jag lättade lite fint ur sadeln. :D
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Jag har fått en hel del träningstillfällen för gaby just nu så är rätt nöjd med det, ekonomin tillåter inte allt för många utsvävningar just nu.

Aida: Finalen är enbart på Flyinge, blir en lång resa (om vi kvalar) men calle åker väldigt bra och tar övernattningar utan problem.
Så kvalar jag i år kommer jag åka ner. Han kvalade som 3 åring men då kändes det totalt meningslöst att pressa honom med en sån resa och sen springa några varv i en löshoppningsring. Nu är han mer rutinerad åkare så det ska nog gå bra.

Flurizzen: jag kände mej som världens värsta ponnyryttare emellanåt. slet o drog men han sprang glatt vidare :eek:
Fast när jag såg filmen så blev jag förvånad över att de inte såg sååå hemskt ut ändå. Visst är de dragkamp men vi kommer bra på de flesta hinder (utom 9an där han totalt ballade ur).
Det kändes som race från start till mål och mamma såg minst sagt chockad ut när vi kom ut från banan, om de var för rundan eller mitt ansisktsuttryck vet jag inte :rofl:
Några problem med höjden har han iaf inte ;)
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Först och främst - Ett STOOORT GRATTIS!! Jag tycker att du har gjort ett enormt arbete med din Calle! Superbra jobbat!! Han har ju inte alls speciellt många 120 starter jämfört med många andra femåringar o ni sköter det galant ihop!
Det är ingen lätt häst att sitta på ;)

Visst syns det att han blir stark, men du har ju ändå honom under kontroll (förutom nian då :angel:) men annars ligger ni ju rätt på varje hinder o han hoppar fint :) (både över hinder o busskuttet efter hinder hehehe)

Många varma grattiskramar från Veckebo!!
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Nej höjden är verkligen inga problem.
Det där med "ponny ridning", det syntes inte. :)
Det känns nog oftast värre än var det är.
såg du skrev 14 sept att det var sista kvaldagen. jag tyckte jag läste 28 sept? lr kanske var att papperna skulle vara inne då? hmm

(Fast det kan vara jag som läst fel :p)
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

jag vet faktiskt inte.. blev osäker nu.
har trott att de varit 14 sept hela tiden.

Kanske att jag hinner med en till 120 på en klubb i närheten då oxå men samtidigt så kommer han ha gått tre meeting med 2 v mellanrum mellan varje tävling.. så de är rätt tufft schema för honom.
Jag riktar in mig på den 14.e.
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

*kl*

Igår kväll hade jag Sixt lös i ridhuset, när vi var klara och hon skulle ut i hagen igen så tyckte jag att jag såg något konstigt i hagen (det var väldigt mörkt).
Ca 10 meter innan grinden frös Sixt fast och stirrade, det tog inte många sekunder innan det råmade i hagen.
Tidigare på kvällen hade stallägarens man ringt och sagt att det eventuellt skulle komma kor, nu var dom visst där.

Och jag som är livrädd för kor, snacka om att Sixt var på tårna när hon märkte hur rädd jag var (själv är hon jättekaxig mot dom).
Väl inne skyndande hon sig till sin ponnykompis.

Så nu går dom med kor istället (fåren har flyttat).
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Oh shit dom var i hagen hon skulle in i helt legalt alltså!! Jag trodde de var bortsprungna/ditsprungna själv! Fy va läskigt med kossor i samma, det hade jag aldrig vågat....! hade aldrig vågat gå in i den hagen för att hämta hästen om den inte kom! :p
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Ja, jag vet inte hur länge dom planerat det, men han ringde mig och berättade att dom eventuellt kunde komma ca 2 timmar innan jag upptäckte dom.
Hade han frågat mig hade jag vägrat :p

Denna syn möttes jag av i hagen.
Sixt som alltid möter mig orkade givetvis inte flytta på sig (latmask).
Korna hade blockerat den enda vägen också.
Jag var imponerad över mig själv som vågade gå förbi, tur att det är skygga kor, dom springer iväg om man kommer nära.
P8310024.jpg


Visserligen var hästarna superlugna bland korna, men nu när den betäckande valacken flyttat så bestämde vi oss för att flytta hästarna, så kan korna få vara lättskrämda ifred.
Och det var ett kärt återseende, fullt ös och sen la nordsvensken Måns beslag på Sixt igen, så ingen fick tillåtelse att komma nära henne.
P8310082.jpg
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Puh va skönt att de fick egen hage! Jag skämtar inte, jag hade ALDRIG vågat gå in i den där hagen hihi:D
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Sixt borde ta ett snack med Dobby och förklara att både får och kossar är snälla djur.. han har inte förstått det än :cool:

Idag var han i alla fall inte till salu min pålle :love: Har hoppat både studs och den som jag tror någon kallade för 5½: an ?? travbom, ett kryss och sen ett galoppsprång till en oxer. Han tyckte det var så roligt och tog i allt vad han orkade första gångerna på oxern :p Var väldigt frammåt och svarade jätte fint för skänkeln.. åhh är så glad!
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Aprilia och mammas häst bor med kor i hagen, men inte Aprilia nu när hon bor nere hos mig.
mamma o pappa har väl en sisodär 50 kor+kavlar i samma hage.. :p
Och alla är snälla. :)
Ska se om jag kan luska fram ngn fin bild på de tillsammans. :)
Dom älskar varandra kan jag lova.

elli_noran
Åh, vad roligt! Hoppas han fortsätter att sköta sig nu då. :bump:
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Ja det hoppas jag med.. men han har blivit så trevlig nu det senaste så väntar nästan lite på bakslaget :crazy:

hur går det med Aprilia? Kan du göra något med henne eller är det vila som gäller?
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Jösses :eek:

det har gått tre kalvar brevid ridbanan i ett par veckor och Dobby har haft fullt upp att hålla koll på dom! :p
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Jösses det var många kor :D Jo jag förstår att de säkert tycker mycket om varandra och det skulle ju vara super för att vänja dem vid kor som kan vara riktigt farliga men jag skulle nog ha svårt att våga mig in i hagen :p Fast skulle jag lära känna kossorna kanske... har varit med om så många som gjort tjurrusningar mot staketet då man gått förbi så jag är livrädd för dem om de är en hel grupp i en hage hihi... är så klart inte rädd för dem annars om de bara är nån och nån kalv och så :love:
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Men tänk om det inte kommer ett bakslag.
Han kanske ha blivit vuxen och börjar inse det själv också. :)

Ang Aprilia får tiden utvisa vad som händer. Tyvärr.
Vet vill inte behandla förens dom ser om värdena sjunker lr höjer sig.
Nytt blodprov om 2-3 veckor ungefär så får vi se då.
Det känns som hon inte har några problem/symtom längre.
Ska longera lite imorn för att se rörelserna och sen beroende på de, ut och skritta en sväng till helgen. Blir hon sämre så ska hon in på vet koll men är det oförandrat lr blir bättre så ska hon klara av angreppet själv enligt de vet som jag pratat med.

Då är det värre med min andra häst som också har erlischias. värde 1 på 640 vilket är högt. :(
Ska in till klinik imorn för vet koll sen får vi höra vad som sägs om det blir behandling el ej.
Så känns ju helt super förtillfället. :p Båda hästarna har fått fästingsjukan. :crazy: Har ingen att rida, och det känns allmänt träligt.

Men kan ju inte hålla mig ifrån denna tråd, :D å glad för alla er som haft problem som är borta nu! :bump:

Verona
Har också varit med om flera ilskna tjurrusningar. dock på andras kor.
Våra är såpass fästa vid människor, eftersom dom är så få och man få ett annat band till dom än om dom är 300 i en hage.
när jag bodde hemma och var arbetslös så jobbade jag i ladugården.
Mysig känsla måste jag faktiskt säga.
Trevliga individer är dom. :)
Sen är det väl från ko till ko med, precis som hästar.
Men överlag är dom lättare att handskas med än hästar. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
385
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp