Bukefalos 28 år!

04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Jo eftersom han var så fin på framridningen så blev det nog mer krusidullande än vanligt :D Innan har han mer behövt börja hoppa snabbt för att skärpa upp sig och göra av med överskottsenergin. Så tror att ryttaren blev lite inne i markarbetet innan :D

Men som du säger, mer krävande än det ser ut. Han var ordentligt svettig, även om det inte var några direkta höjder att tala om. Nyttigt, tror jag.
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

kl
är det någon som hört ngt från Andrea och Qalamity senaste tiden?
Känns som de var längesen hon skrev här.
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Nope, inte jag iaf. Tänkte på dom häromdagen, när jag var inne å läste "våran" tråd.

Tänkte höra vad för värden ditt sto hade när ni testa henne?
Aprilia har 1 på 160 lr hur man nu skriver?
På både borelia o erlischious.
Vet ville ha ett blodprov till om en vecka innan han behandlade, om hon inte blir riktigt dålig innan.

Det värsta är att jag misstänker samma sak på min andra häst. :(
Tog blodprov på henne idag, vet på måndag.
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Kan inte förstå vad veterinärerna har blivit försiktiga med antibiotika.
Vad jag vet så brukar man alltid sätta in ab redan när man tar prov, om det är så att fästingsjukdomar misstänks.
Fast det kanske bara är om dom har feber?

Jag minns inte värdena såhär på rak arm men vet att hon hade det högsta man kunde ha..
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Imorgon åker jag på tävling igen och rapport får ni på söndagkväll.
Ev att jag kan komma åt en datorn imorgonkväll men jag lovar inget.
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Lycka till!:banana:

*kl*
Uppdaterar med en liten bild på min sötnöt.
Skrittade ut en liten sväng idag. Det var första gången som han fått göra något annat än att gå i hagen, på ett par dagar nu. Hans hovar blir i vilket fall som helst bara finare & finare, lite småsprickor här & var, men hovarna växer på ordentligt äntligen!:laugh:
29182385.jpg
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Han tackar!:love:

Ja, jag hoppas verkligen på det!
Det var så himla härligt att få sitta på honom idag igen!:bump:
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

*kl*

idag har vi klättrat i backar jag och Dobby... skrittade upp ett par gånger, märkte jätte stor skillnad nedför där han har haft det lite jobbigt innan, men gick så stadigt och fint nu:love: Sen tog vi en galopp upp sista gången och oj vad kul han tyckte det var :rofl: stallkompisen fick svårt att hänga med bakom :p så härligt att få bus gaoppera lite.. har varit så feg att han ska bocka av mig innan så har inte vågat...
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Haha, ja nerför kan vara svårt att hålla balansen ibland, skönt att du känner att det går åt rätt håll nu och att du litar mer på honom :laugh:
Jag saknar backar.. här finns inte en enda :( Jag som kommer ifrån sundsvallsområdet är van att backträna med mina hästar...
Det närmaste som liknar en backe jag har hittat här är en grävd "grop" mitt ute i skogen, med vatten längst ner. Kanske 4-5 meter långa "backar" Flamman förstår inte alls syftet med att gå upp och ner, fram och tillbaks där ;)

Idag har vi ridit ut en sväng i skogen, überspänd från början när jag satte upp och gick mest och taktade och knäppte av nacken.. Sen var jag tvungen att hoppa av när vi mötte en hund som brukar skälla på syrrans hund (som var med) och när jag hoppade upp igen då så var hon faktiskt mycket lugnare och mer avslappnad. Riktigt, riktigt fin på slutet!:love:
Tror att jag får börja göra så, hoppa upp rida en bit, sitta av och gå och sen upp igen
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Här är det gott om backar.. men har nästan vart lite jobbigt för Dobby för han har haft så väldigt svårt att ta sig nedför de lite brantare på ett normalt sätt :p så vi har undvikit dom lite.. men nu verkar han ha musklat sig lite mer och fått lite bättre balans så det gick riktigt bra :bump:

idag blev det en skrittrunda för imorgon ska vi hoppträna! En i klubben ska hjälpa oss lite och bygga upp någon lite serie.. jag är så dålig på sånt så vi har bara hoppat enkel hinder än så länge. Ska bli spännande och se vad Dobby säger om det.
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

kl

Hemma efter en tävlingshelg.
Calle har varit riktigt fin o helt galen om vart annat, film kommer så ni får se min häst som genomgår förvanligen sömngångare-fartdåre på 2 sek :P
Helt knasig i dagens klass :rofl:

Iaf så gick han 120 igår och 120 idag, inte de snyggaste rundorna vi gjort men båda var FELFRIA :bump: :banana:
Så nu har vi 2 kval och om 2 veckor är de sista chansen för att kvala o då har vi ett meeting med tre 120.
FIlmer kommer sen.
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Grattis vad roligt. :bump:

Vad duktigt ni har jobbat! :)

Aida: 3 felfria 120 lr 125 cm behöver man för att kvala till flyinge.
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

precis som flurizzen skriver så är de 3 felfria 120 som gäller som kval, tom 14 sept.
så jag har tre st kvar innan tiden går ut.

här kommer filmerna.. slutet på söndagens film är katastrofal..calle tog över helt medan jag gjorde allt för att bromsa.
lördag
http://www.youtube.com/watch?v=ZAwnba8-12o&feature=channel_page
söndag
http://www.youtube.com/watch?v=mhhCAogOwwY&feature=channel

Flurizzen: jag tror rebecca låg på 1:800 i titer.. det högsta man kan mäta iaf.
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Usch, va jobbigt med sjukdomen! Jag vet faktiskt inget om den men det låter inte roligt!

FT-ryttare: Va kul att det går så bra! Grattis! :banana:
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Jädrar vilka sparkar han drar på ibland! Humör på killen! :D Syns att jag blev jäkligt stark i andra filmen men första såg riktigt bra ut ju!!
 
Sv: 04:ornas tråd edition 7

han gör de inte för att han blir sur faktiskt.. tror inte han skulle få för sig o tjura ihop nån gång. däremot så gör han sådär när han får ta i lite eller när han river. Idag tror jag han gjorde de bara för att han var så busig.
Men de är rejäla sparkar o man får hålla i sig :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
385
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp