07:orna, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Marvin hon är verkligen superfin !
Jodå du har visat henne i tråden men det är lika kul att se ändå !

@polly p alltså lymfangit så även med antibiotika kan det ta aslänge innan svullnad försvinner . Håller med din vet som ansåg att byta till hippotrim mitt i utan ngn anledning att hästen inte tål penovet är mindre optimalt .

Jag hade som sagt definitivt valt sprit bandage i kombo med antibiotikan och inte oroat mig över att svullnaden tar tid att gå ner när hästen vänt från halt och nu direkt ändå verkar pigg och sund (feberfri osv) utöver kvarstående svullnad med medicinering.
 
Tack alla för goda råd:)! Det är ju säkert lymfangit och det går åt rätt håll, med mindre svullnad men mjukare och inte riktigt lika utbrett, lite varmare kring ärret på kotan. Jag red igår, skritt och trav pass, hon är ju inte superalert i hage. Hon verkade nöjd och tyckte det var kul att komma ut kändes det som.Typiskt mig att tro att det är andra spökerier, såg ingen orenhet vid longering heller, tog henne lite på lina torsdag kväll.
Måste in på apotekeket och köpa mera sprit:o;)..Dom hade miniflaskor, har gjort åt bägge. Får tro att dom har större flaskor på lager..

@Marvin, hon är ju superfin din Rut! Förstår att du längtar! Gillar ju den typen, verkar ha go i sig men ändå snäll och bussig?! Dottern skulle dö, hon älskar fläckiga, nu får hon dras med skrangligt fux-sto ( 06:an )

Ååå nu blir jag sen IGEN till jobbet:D!!!

12742105_1076338125721039_1156106566714856888_n.jpg
 
@polly p skönt att hon verkar bättre. De brukar finnas större flaskor "bakom disk" om du frågar på Apoteket.

@Jfrelin jag fick påminnelse häromdagen att jag varit medlem i 10 år. Skönt att någon varit längre. :p

I går när jag kom till stallet hade vi strömavbrott i hela området. Svart i stall och ridhus. Så vi tog en promenad i snö/regnstormen.
 
@polly p skönt att hon verkar bättre. De brukar finnas större flaskor "bakom disk" om du frågar på Apoteket.

@Jfrelin jag fick påminnelse häromdagen att jag varit medlem i 10 år. Skönt att någon varit längre. :p

I går när jag kom till stallet hade vi strömavbrott i hela området. Svart i stall och ridhus. Så vi tog en promenad i snö/regnstormen.

Jag har varit medlem i 17 år...Ja inklusive stallet tiden. Det bytte väl namn till Buke 2001? Jag blev livstidsavstängd typ 2005 och sen kom någon forumkrash som gjorde att jag kunde ta tillbaka mitt användarnamn 2006. Däremellan hade jag väl sisådär 15 andra nick ;)
 
Jag har varit medlem i 17 år...Ja inklusive stallet tiden. Det bytte väl namn till Buke 2001? Jag blev livstidsavstängd typ 2005 och sen kom någon forumkrash som gjorde att jag kunde ta tillbaka mitt användarnamn 2006. Däremellan hade jag väl sisådär 15 andra nick ;)
Livstidsavstängd??? Vad har man gjort då?
 
Har tränat idag med båda ponnierna. Indra var jätteduktig och har galopperat ganska rakt och fint på kvartslinjerna. Sen började vi med att flytta lite a la framdelvändningstänk på fyrkantig volt i trav och sen skritt. Hon blir skitsur när jag försöker ändra på henne. Hon har slutat hänga och trycka på min vänstra skänkel utan ny trycker hon allt vad hon kan på höger istället. Men hon blir verkligen bättre och bättre och ger en superhärlig ridkänsla! Ett jla bra köp fastän hon är för liten, kunde hirsomhelst inte lämnat henne med dom där hovarna...

Med Barbie så ska vi ju tävla nästa helg. Fick frågan om jag ville träna program eller ta oss till nästa nivå och blir bättre:D. Vi tränade inte program:p. Började med galoppen och samma kvartslinjer sen blev det sitsjobb för mig. Komma ner i sadeln, fram med handen och ffa lätta av i handen och inte fastna i handen. Jobbade med lite vändningar i galopp och början till arbetspiruetter. Avslutade med skolor i trav och traven är verkligen mycket bättre! Jag kommer ner i sadeln, blir mer stilla och har slutat hålla på att trycka och klämma.

Supernöjd med träningarna!
 
Jag har också tränat idag. Efter förra veckans träningar låste sig det mentalt för mig och jag har inte hittat känslan. Så idag fick min kompis/tränare sitta upp. Han var inte helt nöjd (C alltså), men vi tog ett steg framåt för vi kom fram till att jag är för passiv. När jag till sist red med alla rekommenderade kroppsdelar var han faktiskt fin. Det var tryck i honom och han höll sig inom ramen. Fick läxor också, sånt gillar jag
 
@fio Det där kommer jag ihåg. Det var väl någon användare som hette Susan som ofta var i bråk med oss "vanliga" ryttare. Hon var ju helt bananas. Hur som skönt att du fortfarande är kvar :)
 
@fio Det där kommer jag ihåg. Det var väl någon användare som hette Susan som ofta var i bråk med oss "vanliga" ryttare. Hon var ju helt bananas. Hur som skönt att du fortfarande är kvar :)

Du och jag var ju med på hennes maillista haha kommer du inte ihåg det..Ja tillsammans med några till såklart.
 
Jag har HOPPAT idag. Ja ni läste rätt för jag tycker faktiskt studs är att hoppa :p
Byggde 3 upphöjda travcavaletti på böjt spår, 3 studs på medellinjen och galoppbommar med 15 m på långsidan.

Normalt rider man 5 språng på 15 m om man är hoppryttare, 6 tillbaks eller 4 fram. Jag red på i normal arbetsgalopp och fick 6....... 7 när jag samlade :p Jesus vad dåligt man galopperar på.
Studsen kändes dock helt okej och efter 2 vändor satte jag distansen in i galopp varenda gång så lite av den gamla hopryttaren sitter kvar. Blev nästan lite sugen på att testa att hoppa lite enkla hinder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp