Bukefalos 28 år!

07-orna, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Habina Men nej, man får inte ge upp efter ett dåligt ridpass! Speciellt inte ett med dålig uppladdning då bilen pajat.
Man får deppa lite, sen gör man ett nytt försök!!

Tack! :heart Bilen ska iaf lagas imorgon, så får vi se om jag kommer mig iväg sedan. :angel: Mycket var det nog all förväntan som byggts upp under vintern, äntligen skulle vi iväg och så blev det bara pannkaka. Då går luften ur mig och jag vill bara sitta i soffan och moffa choklad...
 
@Marvin Saknar ord för din hästjakt! Jag kan hålla mig hyfsat lugn i de flesta situationer, men just när de rymmer är verkligen hemskt! Tur att träningen kunde fortsätta och hon har en makaös fysik som orkade och var så fin andra dagen :D! Underbara bilder på er :).

@Habina Ge inte upp nu! Tror du kanske ska sluta ta beslut som är så antingen svart eller vitt. Det går ha att ha hästar på lagom nivå det behöver inte vara antingen tävling eler bara gå i hagen. Gör vad som är kul, kör, dressyra och hoppa lite-behöver väl inte vara så höga krav på allt? Och avgassystem trillar av, sånt händer:p. Har kört hem från tävling i två timmar en gång med det där öronbedövande dånet så jag känner igen ljudet du beskriver :D.

@Jfrelin Din hoppryttare är guld och bevisar även min tes att hoppryttare inte har tillräcklig självbevarelsedrift:p. Tror dock att Divan kommer hoppa bättre ute, hon ser ut att behöva (och vilja ha) lite fart för att få självförtroende nog.

@Amanda_F Är så spännande med din helgträning för Will! Har ni filmat något?
 
Mina pålls börjar helt klart bli bättre! Indra har inte hostat på två dagar nu, Barb hostade ett par gånger i morse men inget igår. Har pratat med kliniken och att åka in idag kändes onödigt. Om Barbies hosta inte ger sig helt på ett par dagar blir det en ny vända slemlösande för att få bort det sista. Känner mig ändå ganska hoppfull :).
 
@Amanda_F Är så spännande med din helgträning för Will! Har ni filmat något?

Vi fick inte filma eller fota för han vill inte att saker skulle tas ur sitt sammanhang så... Det roliga (eller lite jobbiga) var att han tyckte att C var precis som jag var. Kommunikativ och pigg och glad. (Och så la jag mentalt till: Men lite för mkt ibland.. :meh:) Han gör som jag för för han vill göra rätt. Men jag är ju inte lika hysterisk när jag är själv, jag tycker ju det är skönt. Däremot är vi lika lätta att få ur balans och koncentration.

Har funderingar på att vara med nästa kurs också, i alla fall en dag, om jag har råd.

Det var med en kvinna på kursen som jobbade med lymfmassage för hästar. Fick lite olika tips från henne, hur jag skulle få bort hans vätskeansamlingar som han har lite överallt. Hoppas det funkar lika bra som på hennes hästar, kan vara värt ett försök. Är det någon av er som har testat det (eller har hästar som har testat det?) Jag är ju sån, jag testar mkt, men sen får man se om det funkar. :meh:
 
@Fiorano Det är precis den tanken jag har nu. Bara göra det jag känner för. Oavsett vad det blir (just nu surar jag så hästarna får vara lediga). Det går faktiskt att rida tex hoppträning på Ariel nu, bara jag tar fler pauser, vilket jag kan göra eftersom det är jag som betalar för träningen. ;)

Härligt att dina hästar börjar bli bättre! :D
 
Vi fick inte filma eller fota för han vill inte att saker skulle tas ur sitt sammanhang så... Det roliga (eller lite jobbiga) var att han tyckte att C var precis som jag var. Kommunikativ och pigg och glad. (Och så la jag mentalt till: Men lite för mkt ibland.. :meh:) Han gör som jag för för han vill göra rätt. Men jag är ju inte lika hysterisk när jag är själv, jag tycker ju det är skönt. Däremot är vi lika lätta att få ur balans och koncentration.

Har funderingar på att vara med nästa kurs också, i alla fall en dag, om jag har råd.

Det var med en kvinna på kursen som jobbade med lymfmassage för hästar. Fick lite olika tips från henne, hur jag skulle få bort hans vätskeansamlingar som han har lite överallt. Hoppas det funkar lika bra som på hennes hästar, kan vara värt ett försök. Är det någon av er som har testat det (eller har hästar som har testat det?) Jag är ju sån, jag testar mkt, men sen får man se om det funkar. :meh:

Ariel fick lymfdränmassage för några år sedan, då hennes haser var svampiga. Jag tyckte det blev stor skillnad, men sedan gick hon och blev dräktig. ;) Efter mammaledighet, sjukdom, skada och igångsättning så har hon inte haft samma bekymmer, men så har jag inte ridit lika intensivt och på lika hårt underlag som jag gjorde då.
 
@Fiorano ja hon är bäst. Hon tycker Divan är lätt att hoppa.
Hennes egna 1.40 och 1.35 hästar är helt koko :p
Divan bockar ju inte utan vill mest bestämma tempo själv och när hon inte får eller kan göra det så ruskar hon på huvudet men that's it.

Nästa start är 1.10 regionalt ute på samma ställe hon nollade förra gången hon var där.
 
Nää..inte ge upp @Habina ! Jag blev grymt avis ska jag tillägga när jag såg dom fina körbilderna:)!
Njut av din härliga allroundhäst, jag saknar min gul oerhört men han var tyvärr inge vidare körponny eller hopp men fin i dressyr.

@Fiorano Så skönt att det verkar släppa och gå åt rätt håll!

@Jfrelin Hon verkar gilla det och vad roligt att hon får hoppa lite också!

@Amanda_F Roligt med kursen! Kändes det som det gav mycket?

Red ju min lilla 06:a på lokal lb och la igår. Världens läskigaste högtagalare med sopsäckar på sig i blåst och regn med vattenpölar och klafsig bana men vi kom trea i lb:n trots hjärnsläpp hos mig som resulterared i felridning..
La gick katastrof men det var inte så mycket att orda om!
Skulle behövt rida Bellona idag men bläää vad det är skitväder:(..
Får dåligt samvete då dottern ska rida imorgon. Men ja, ja..hon gick med medisen igår så det blir hyffsad kontinuitet ändå.
Vetcheck på torsdag samt att min tränare ska rida henne innan ( är samma ställe..) Kan vara bra tror jag..
 
@Fiorano Jag var konstigt nog aldrig särskilt orolig för henne. :o Personerna i bilen, som hade följt efter henne när hon galopperade längs vägen verkade betydligt mer uppskakade än jag. Å andra sidan slapp jag se henne galoppera på vägen. :angel:

Hon har uppenbarligen mer ork än vi trodde! Var ute idag och gick igenom henne ordentligt igen, inte en skråma. Tog en promenad i skogen och käkade gräs, i morgon blir en lång och lugn uteritt.

Vad skönt att dina två börjar bli bättre nu, äntligen!!
 
Alltså Divan!:bow: Hon ger ordspråket "Hellre än bra" en heeeelt ny innebörd!:laugh: Jag beundrar både häst o ryttare för deras entusiasm, hade aldrig kommit på tanken att hoppa en 115 utan att ha tävlat på senare tid.:bump:
Jag vet hahahaha men hon tycker ju att det är så roligt och nu är hon ju inte direkt i hoppform. På framhoppningen hoppade hon jättebra med rappa framben men blev lite väl spänd inne på banan.
När vi anmälde så hade vi tänkt hinna träna och förbereda mer men blev inte så pga stenen i hoven och vi kunde inte byta klass för det var så fullt. Vi tänkte, vad är det värsta som kan hända? 1.15 är ju inte så högt för en stor häst med van ryttare. Living on the edge :p
 
Sadeln hade lite jord på knävulstret... Det enda som är trasigt är tyglarna. Och jag har ett blåmärke stort som en tumnagel på knät, tror att jag överlever. :D
Då har ju sadeln haft änglavakt - jag läste det du skrev att du trodde hon rullat sig med sadel på :eek:
Du själv ska vi väl inte nämna ... Hade väl inte varit någon höjdare med skador utifrån din "historik" på sistone - inget mer sånt . :(

Tur att det gick bra för er alla tre ;)
 
@mackan Hon har legat ner, hade jord på hela sidan upp på rumpan och även på ganachen, men hon verkar inte ha rullat över. Hon gillar att rulla sig. :angel::D

Jag brukar inte slå mig särskilt när jag ramlar av, även om jag inte gör det jätteofta nuförtiden. På mina kollegor låter det som att alla ryttare ramlar av och slår halvt ihjäl sig varje gång man rider... Spelar ingen roll vad jag säger. :mad:

Min fd chef frågade häromdagen om jag slutat rida och höll mig hel? Och jag sa att jag rider, och håller mig hel! Han och en annan kollega undrade VARFÖR vi gör så här mot oss själva? Och jag sa att alternativet var att sitta i soffan och hetsäta choklad.... :angel: De protesterade men jag förklarade att det verkligen VAR alternativet. :o:o:o

Ingen skulle vilja umgås eller jobba med mig om jag inte red, de har bara inte fattat det. Mina nära vet. :love::o:angel:
 
@Marvin Jag blir också knäpp av att inte kunna rida. Nu när det verkar ha vänt med mina hästar uttryckte jag till min make att jag verkligen längtade efter att komma igång att rida och träna igen, han svarade "japp, jag längtar också efter det, du är inget vidare kul när du inte får göra det" :o:p:D. Jag är väldigt transparent i hur jag reflekterar mående i humör och måendet är alltid väldigt sammankopplad till hästarna:p.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
935
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 532
Senast: Johannna1
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 216
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 123
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp