Bukefalos 28 år!

-07-ornas 15e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Avspänd, uppmärksam, mjuk i sidorna, framme för skänkel och inget spook...Quite Easy eller....:meh:

Dumma häst va fin

BeckacotY2013stor_zps89d7536e.jpg

Ibland verkar hon jättehärlig din pålle, det är väl det som gör det värt att hålla på. :)


Här är töväder nu, snön borta och ridbanan mjuk, grusvägarna mjuka. GP vilar idag, istället selade jag och dottern för lilla ponnyn och körde en liten sväng. Snart är det ju vår!
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Oj vad redig du är som redan varit ute och tävlat! Duktiga ni är!!

Känner att jag helt tappat geisten med tävlandet, har velat av och an med att åka och hoppa P&J men nä snö, nä kallt, nä mycket mysigare att lägga en fin söndag med att mysa med hästarna i hagen, busa med fölet och gå promenad i skogen :o
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Usch vad obehagligt! En från klubben opererades igår för multipla bäckenfrakturer efter ett fall med häst över sig. Det behövs inte fler jag vet om så var rädd om dig!

Jag slog runt med en häst som reste sig för många år sen. Slutade med ambulansfärd och sjukhusvistelse. Klarade mig utan några större skador. Den gången hade jag tur. Har inte någon lust att uppleva ytterligare rotationsfall bakåt med häst kan jag säga :crazy:
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Snart är det ju vår!

Ja! :)
Idag var det helt klart vår i luften!!!!

Mina hästar har inte rört sig så mycket i hagen de senaste veckorna pga underlaget. Idag drog jag med dem upp i skogen och över berget och sen ut på stora fältet. Hästarna blev helt galna av glädje, dängde sig ner på marken, rulla, hoppa, snurra och galopperade som galna. Med skräckblandad förtjusning såg jag fölet HOPPA över Bäckahästen som låg på marken och rulla :crazy:

Lösdriftsmys idag
IMAG0272_11_zps58b9c1b0.jpg


Vid ensilagebalen
IMAG02761_zps66313de2.jpg
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Oj vad redig du är som redan varit ute och tävlat! Duktiga ni är!!

Känner att jag helt tappat geisten med tävlandet, har velat av och an med att åka och hoppa P&J men nä snö, nä kallt, nä mycket mysigare att lägga en fin söndag med att mysa med hästarna i hagen, busa med fölet och gå promenad i skogen :o

Jag ska erkänna att jag tvekade innan jag betalade licensen i år... men nu finns ingen återvändo, bara att ge sig ut.

Nej men jag har också funderat på om jag överhuvudaget skulle ut och tävla i år, men igår gick jag som på rosa moln hela dagen, jag behövde nog komma hemifrån lite bara, jobbar ju inte nu utan är bara hemma med bebis. Otroligt roligt bara att vara i tävlingsmiljö och se inbjudande hoppbanor och fina hästar. Och träffa lite hästfolk :)

Jag kommer bara åka till de närmaste klubbarna här, inte lägga en heldag på tävling eller så.
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Ja! :)
Idag var det helt klart vår i luften!!!!

Mina hästar har inte rört sig så mycket i hagen de senaste veckorna pga underlaget. Idag drog jag med dem upp i skogen och över berget och sen ut på stora fältet. Hästarna blev helt galna av glädje, dängde sig ner på marken, rulla, hoppa, snurra och galopperade som galna. Med skräckblandad förtjusning såg jag fölet HOPPA över Bäckahästen som låg på marken och rulla :crazy:

Kan trösta dig med att våra hästar har perfekt fint underlag i sina hagar, tillochmed lite gammalt gräs att gå och "beta" av/gräva fram osv, men de rör sig inte heller ;) syns så väl nu i snön och de har en upptrampad stig till sin matlåda ca 50 m bort i hagarna från grindarna sett (hagarna är stora) och sen går de mellan den matlådan och grindarna där vattnet står. Några har gjort ngn halvhjärtad åtta ytterligare typ 20 meter ner i hagarna bortom hölådorna men thats it.... den här tiden på året är de helt enkelt inte särskilt sugna, de gör det som är bekvämast och rör sig så lite som möjligt vad det verkar. Vi har lagt ut grenar och sly också som sysselsättning och det uppskattas mycket, de kan stå och skala av bark i timmar från grenarna. Inte mycket rörelse där heller annat än med käkarna då ;)

Sassiball: men trodde GP var en renodlad dressyrhäst, hehe, hon är ju en jättefin modell klart du måste satsa på dressyren :D
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Sassiball: men trodde GP var en renodlad dressyrhäst, hehe, hon är ju en jättefin modell klart du måste satsa på dressyren :D

Hihi, tyvärr är jag ingen renodlad dressyrryttare så vi kompromissar lite ;)

Snart kommer bildbevis på hennes bländande hoppteknik, var en fotograf som tog ett par fina bilder på oss, lägger inte upp den här förrän den är betald. :D
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

AB8Z1318_zps72094f30.jpg


Här är bilden, hade så härlig känsla genom de flesta sprången. Själv ser jag inte klok ut men det bjuder jag på ;)
 
Senast ändrad:
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Jättefin bild och grattis till bra rundor! :)

kl

Jäkla pissväder vi har fått. Jag hade ju planer på att ut och galoppa i snön men då får vädret för sig att slå om till 4 plus. Så nu har vi isgata på vägarna och tung klibbsnö på ängarna. Fick ta en tur i skritt och lite trav runt ängarna idag. Men jag känner mig lite besviken och snuvad på en galopp i pudersnö:rage:
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Hättefint! Hon är lite av en udda fågel på hoppbanan, 'r kul med annorlunda hästar:).

*kl*

Ikväll rök Barbies päls. Det var som att klippa ett får. Herreminje vad päls! Uppdagade knutor på ryggaen som jag inte känt genom pälsen heller. Hon ömmade inget så rider på som vanligt med sadel iaf. Tror ändå inte att det är sadelrelaterat.
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Tack alla för de fina kommentarerna , man blir ju nästan lite rörd :)

Ja hon är udda, och det är roligt.

Du gjorde rätt i att klippa, pälsen växer ju ut igen. Eftersom hon hade några knutor med så kanske bara bra att lufta lite?
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Ja misstänker att det är värmeutlösta knutor. har väl täckat för mycket helt enkelt:p. Å andra sidan har homn aldrig satt så här mycket päls och haft så lite täcken som i år. Men tror ändock på värmen som orsak.
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Tror min häst också kände vårglädje i går. Hon fick spelet när jag skulle ta in henne och skenade runt, hoppa över stenar och grenar, slog bakut och frusta som en galning. Tog säkert 10 minuter innan hon sansade sig. Fick springa och hämta mat och locka med. Va sjukt nervös eftersom hagen är ganska kuperad, och hon låg ner i svängarna. Mkt glad att hon just nu går med skydd runt om. När hon väl sansade sig och gick att fånga va hon blött av svett, och jag har nog aldrig tömkört henne och hon varit så avslappnad. Knashäst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Träning Sv: 07:ornas tråd del 11! *kl* Nu har jag inte skrivit på jättelänge, har varit för deprimerad ang Amazing! :( Precis när vi kommit...
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
89 598
Senast: IngelaH
·
B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 226
Senast: Beritas
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
36 682
Senast: Lobelia
·
Träning Jag har efter att ha läst igenom en del trådar här bestämt mig för att försöka skriva ner mina problem som jag har med min...
Svar
12
· Visningar
1 378
Senast: hannibal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp