Bukefalos 28 år!

-07-ornas 15e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: -07-ornas 15e tråd!

haha, det gäller att vara kvick ;). Jag tömkör på spåret i galopp enstaka varv men då måste de ju vara vana vid att man springer bakom, kom på det när jag provade första gången med min 07:a, höll på att sluta likadant ;),.
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Alltså Hunter, "Du sprang inte som en gasell mao" :rofl: :laugh:

Jag ser ganska roliga bilder i huvet. :D Hoppas inte pålle blir halt av trampet. :)
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Aj aj, låter inte skönt.

Min egen häst tömkörs ju bara just nu, men har ridit 2 andra hästar i dag. Ett halvblod på 185 och en arabponny (typ 150). Måste säga att ponnyn kändes mest behändig. 185 är verkligen i största laget. Tänk om man skulle åka av, då skulle man ju dö.:nailbiting: Tyvärr är jag alldeles för stor för 150 hästar, men kul då och då.
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

*kl

Red idag med mitt nya oledade Sprenger Comfort Mouth. Skulle bara låta henne smaka lite på det och hade inte några direkta krav, tänkte mer rida in henne lite på det så att jag kan låta medryttaren rida med det lite nästa vecka då jag är borta. Först tyckte hon det var konstigt att det inte var som vanligt, smaskade högljutt i gången och när jag tog tyglarna i ridhuset kråmade hon sig och undrade var det var för nåt konstigt i munnen. Men sen verkade hon tycka om det faktiskt. Är ju lite cykelstyre med oledade bett, men jag tycker att hon kändes i det närmaste som vanligt emellanåt, möjligen att hon hade en tendens att bli lång och rakt ut i halsen men inte med känslan att hon gick emot. I slutet blev hon riktigt fin dessutom, så bevisligen går hon ju att rida på det :)
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Kl

Har helt varit försvunnit från bukefalos pga av skador osv. Men fick ett infall att idag gå in och kolla och hittade då ett pm från sassiball och kände att det nog var dags att gå in och uppdatera lite.:)

Batman min -07 som synts lite i trådens tidigare delar, diagnosticerades i somras med spatt i bägge bak. Det såg väldigt mörkt ut i höstas och vi var väll nästan hundra på att lilla Batman inte skulle få leka med oss sålänge till, men på det besöket vi trodde skulle vara de sista hos veterinären visade han en otrolig förbättring och hoppet tändes hos oss alla. Han är nu i full gång igen och är finare än någonsin så ska bli kul att se vad han gör för kul nu 2014 :)
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

vad roligt att höra från dig, har saknat dig på dressyr och undrat vart du tagit vägen ! :)
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Hej, välkommen tillbaka :) Har saknat dig och därför skickade jag pm:et

Tråkigt att Batman varit dålig, men vad härligt att ni nu är på G igen!
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Du sprang inte som en gasell mao :D

Alltså, jag har funderat på det där du skrev häromdagen.

Kommit fram till att det är såhär jag tror att det ser ut:
200_s.gif

Fjäderlätt som en alv!

I själva verket ser det ut såhär:
tumblr_mgkxp19BGe1rhj9tso1_500.gif


Och sen såhär:
gimli_-_drunk.jpg


Det är normalt alltså?
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

:laugh::rofl::laugh: Jag garvar ihjäl mig! Med tanke på hur du ser ut så är liknelsen inte ens i närheten...Möjligtvis att din hårfärg tangerar hans skägg???:D
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Nja, jag är tämligen säker på att jag ser ut som på den sista bilden när jag avslutar. Sprang lite idag igen, och var sen och tränade. Vi började kräva lite mer bakben och lite kortare form idag, några steg i taget.

Det blev smärtsamt tydligt att jag behöver en ny sadel. Typ nyss! :crazy:
Jag hatar att leta sadel! :banghead:
Behöver dessutom en ny hoppsadel också.. O_o
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

:rofl: :laugh: :laugh:

Tack för dagens skratt! :laugh:

Ang sadelletande är jag inte ett dugg avis på dig. ;) Hade gärna haft en dressyrsadel åt pållan, men än så länge får vi nöja oss med hoppsadeln. Synd att hon och min -10a är så olika i ryggen att man inte kan dela sadel...
 
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Knapplån

Flyttade Marvins sista inlägg om sadelbryderi och gjorde en ny tråd åt er.

Mvh

Moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Träning Sv: 07:ornas tråd del 11! *kl* Nu har jag inte skrivit på jättelänge, har varit för deprimerad ang Amazing! :( Precis när vi kommit...
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
89 451
Senast: IngelaH
·
B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 216
Senast: Beritas
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
36 484
Senast: Lobelia
·
Träning Jag har efter att ha läst igenom en del trådar här bestämt mig för att försöka skriva ner mina problem som jag har med min...
Svar
12
· Visningar
1 375
Senast: hannibal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp