07-ornas 16'e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Hehe samma här men det är väl för komplicerat för såna som dig och mig att förstå :p

Det är alla vi gamla som inte hängt med som inte fattar :D
Fast jag har ju iof inte några gamla sadlar i sig, bara det att jag inte behöver byta dem typ varje kvart eller år på samma häst ;)


Maja: vad fin hon blev! :)
 
Senast ändrad:
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Hon får en dl om dagen det är underhållsdosen enligt förpackningen. Nu kommer hon att få behandlingsdosen som är betydligt mer.
Hon får ingen olja i fodret
 
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

jag prasslade lite med balplast så blev hon genast intresserad.

Jag viftade med en bit gummi som jag hittade i skogen (inte sånt gummi som ni alla tänker på nu) för att få lite actionbilder för dom stod och glodde och då hände det här

IMAG03081_zpse6618e50.jpg


Och ja, resten av bilderna har ni ju sett :angel:
 
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Haha! :laugh: Jag såg faktiskt typ ett trasigt bildäck framför mig, men jag kan gott se mig någon stå och vifta med sånt gummi också! :D


KL
En bonusbild som syrran tog på mig och vovva när vi tolkade. :D

20140208_152451_zpsoxzinjxo.jpg
 
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Så fin hon blev!! Så då slapp hon skäggflätan då... kanske lika bra :D

Hunter haha, dina hästar verkar lika levnadsglada och vilda som sin ägare ;) Jag minns någon i somras som stod högt upp på ett tak eller i en nock eller vad det nu var....


Idag har jag o pållan hoppat studs och sen galopperat lite ute. Hon börjar nästan se för slimmad ut tycker jag, ökade på kraftfodret lite, lite mer havre och lite mer olja.
 
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Va fin hon blev utan skägg.

I morse ringde klockan 6.00. Åkte iväg till stallet med 3 grader och ösregn ute för att löshoppa. Va länge sen hon löshoppa och de va mkt kul enligt Elle. Liten film på sista sprången. http://youtu.be/ee3eS04iaCQ
Va hemma till 9.00 och då sov familjen fortfarande. Knäppa hästmänniskor trotsar väder och sovmornar.
 
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Haha, fin Elle! Wiho sa hon! :D Vi hade tänkt åka till ridhus imorrn men det ska snöa hela dagen så vi blir hemma... :(

Tack, jag tycker också det! Hon fick ju plötsligt former och kommer till och med i sin grimma utan att man måste trycka ihop den. :p

Sassiball: Haha, nej ingen fläta blev det. :p Jag tycker Queenie är alldeles perfekt nu, men hon får inte bli mindre än såhär! Lättare att hålla koll på hullet när det inte är en massa päls som lurar ögat. ;)
 
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Haha jaså det kommer du ihåg :p Det var när vi hade lagt färdigt taket till ligghallen.

Jodå - dom är pigga och glada hästarna :) Lite väl pigga ibland kanske :meh:
 
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

*kl

Fick första uppdateringen från medryttaren igår. Min häst hade levt jäkel hela ridturen, delvis pga galna stallgrannar i ridhuset när hon skulle rasta av min häst innan uteritten, men humöret höll i sig hela uteritten och hon var ner i varenda dike. Väl hemma så rider man parallellt med hagarna sista biten och givetvis hade alla hästar haft bus för sig och min hade inte varit sen att haka på. Så medryttaren hade fått gå in i ridhuset efteråt och rida henne lugn.
Jag beundrar hennes tålamod och fortsatta intresse att rida min häst trots att hon beter sig ungefär som när hon var som värst. Men jag blir så jäkla trött på att hon alltid ska bete sig såhär med nya ryttare. Får bara hoppas att medryttaren står ut. Inte lätt att hitta nån avlastning, eller för den delen våga sälja henne om man måste :crazy:
 
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Vad fin hon blev! Härligt att tolka också :D

Hunter: underbara bilder på dina hästar. Dom verkar ha sktkul!


Här regnar det och nu är underlaget i paddocken bra igen så jag får se om det blir en ridtur i eftermiddag :) men jag saknar snön lite faktiskt.
 
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Såg en galoppfilm i gamla tråden men gick inte att kommentera, vilken himla megaskillnad det blivit på er båda två! Har inte hängt med i svängarna men vad har hänt? Var det något fel på henne innan, har ni hittat ny tränare eller har det bara lossnat till slut? Jättejättekul o se!!
 
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Hunter: underbara bilder på dina hästar. Dom verkar ha sktkul!

Ja här är det party nästan varje dag - skorna ryker till höger och vänster :rage: idag plockade hon av en baksko...:meh:

kl
Var rätt trist väder idag, blåst och regn, blev uppehåll på em så tog ett tömkörningspass. Tänkte träna lite fattningar från skritt vilket jag visste skulle vara något av ett mission impossible men jag har en dåres envishet så jag körde igång. Naturligtvis var häst helt tokladdad efter att inte ha tränat på hela veckan så det blev fattningar från hell där hon bara exploderade framåt i fullständig obalans. Tragglade på och se där på slutet fick vi till fina balanserade fattningar både till höger och vänster :D Samlade upp henne så mycket hon orkar mellan varven i trav - några steg åt gången - jobbigt satan och hon frustar och tuggar och kämpar. Efteråt var hon helt trött och nöjd i blicken - såg nästan ut som hon log :p
 
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Såg en galoppfilm i gamla tråden men gick inte att kommentera, vilken himla megaskillnad det blivit på er båda två! Har inte hängt med i svängarna men vad har hänt? Var det något fel på henne innan, har ni hittat ny tränare eller har det bara lossnat till slut? Jättejättekul o se!!

Tack! :)
Det var inget fel på henne, vi provade en ny tränare som verkar passa oss bra! Plötsligt längtar jag efter att rida igen! På filmen rider vi för henne för 4:e gången, så det lossnade ganska snabbt.
Största problemet är att nya tränaren är western-ryttare... :p
 
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Tråkigt med massa kolik.:( Jag gissar att gastroskopi redan har gjorts men tänkte ändå kolla om magsår har uteslutits? Har egna erfarenheter av kraftiga återkommande kolikfall kopplat till magsår på häst.
 
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Mackan jag misstänker att vi har samma sadelutprovare och jag är precis lika nöjd med dem som du! Däremot så tror jag att hur ofta man tvingas byta o ändra om har mkt med hur känslig häst man har och hur "svår" ryggen är. Min ena häst har jag fått byta dressyrsadel helt på tre gånger på sex år då sadlarna (dressyr) inte har gått att justera tillräckligt utifrån hur hon har ändrats. Då har hästen fått märkbara problem med ryggen så det ej gått att rida innan detta varit åtgärdat. Den andra hästen har haft sin utprovade sadel(hopp) hela tiden, dvs tre år ca. Men den är justerad och breddad en gång efter att det märktes att hon fick en varm svullnad runt manken. Sadelprovaren var förvånad då sadeln för ögat låg bra och det inte syntes alls att den börjat ge tryck. Men eftersom så var fallet vilken alltså syntes av svullnaden så vidgades den något och problemet försvann :) så som sagt, jag är nöjd med dem men anser att mina hästar är rätt känsliga, på olika sätt, vilket gör att jag ibland behövt byta ändå då bara det bästa varit gott nog vilket då blivit ny sadel ett par gånger. Jag upplever också att hoppsadlar är lättare att korrigera utan att behöva byta än dressyrsadlar, men vet inte om den teorin stöds av sakkunniga.:)
 
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Beror nog mer på att man sitter ner på ett helt annat sätt i en dressyrsadel än i en hoppsadel...tror jag.
 
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Vad fin hon är din häst!
Här är så taskigt väder med snö som har smält och lämnat kvar en massa is på vägarna överallt så det går inte att hålla igång hästarna.
Blir att de tappar en del muskler under vintern tyvärr!
Får väll komma igång till våren igen!
Ligger hemma i en dunderförkylning så mina hästar får vila helt nu. Tur att min snälla sambo fixar mockning och fodring och allt så att jag får ligga och slöa!
 
Sv: 07-ornas 16'e tråd!

Åh tack! :D Jag är otroligt partisk men är alldeles kär den lilla fröken. :d


Kl
Jag är också dunderförkyld... Inte direkt optimalt när det är första hoppträningen imorrn, håller tummarna att jag ens tar mig iväg. Det blev inte riktigt den uppladdningen som jag tänkt. Tolkning i lördags utan att bli ett dugg trött, lite jogg i skritt och trav på banan med syrran igår, vila idag... Ehm, nånting säger mig att hon kommer vara otroligt pigg och glad imorgon. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Behöver nya sadlar till min häst. Ny hoppsadel för att den jag har (Gold Medal flatback) inte passar hästen (för rak och trycker på...
Svar
7
· Visningar
3 705
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp