Bukefalos 28 år!

07-ornas 18'e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här ska det plötsligt bli minusgrader på juldagen. Kul med tanke på översvämningarna nu... Blir till att skruva i broddar innan jag slänger ut i hagen i morgon, för sen är jag inte hemma förrän juldagens kväll.
Fick trevlig julklapp av Chatsi idag i form av en mjukare rygg. Tigerbalsam is the shit? Hon stinker gammalt rakvatten förstås, men det kan vi leva med.

God jul på er allihopa!
 
KL
Lyckades få med mig sambon ut idag för lite julkort! Eftersom jag inte äger nånting rött vare sig till hästar eller mig själv så snodde jag åt mig två julgardiner. :angel: :D Blev rätt många fina bilder, eftersom jag inte kan välja så delar jag med mig av alla!

DSC_1998_zps2fd8f1e5.jpg


DSC_2002_zpsd6ad365a.jpg


DSC_2005_zpscbf60801.jpg


DSC_2030_zps19748366.jpg


DSC_2038_zpsb10a2e06.jpg


DSC_2062_zps1e2502c9.jpg


Min fina fina bästaste ponnybusa. :love: :love:


GOD JUL nu alla i bukes bästa tråd!
 
God Jul från Safarin! Har inte hört något mer om Elle, så antar att allt är bra. I morgon åker vi vidare till Mauritius för sol och bad. Har förstått att ni har de kallt och lite snö hemma.
 
God Jul! Jag har fått fira jul hemma istället för på sjukhuset. Så lite hästmys har det blivit. Nu är jag dock tillbaks på sjukhuset.
 
Här är snö, norrsken och 25 minusgrader. Perfekt jul. Bortsett från lite magsjukekänningar och yrsel, så har det iaf varit lagomt av allt. Första julen man inte föräter sig på allt gott...:o

Hästen fick vila idag, tittade till henne i hagen och hon frös icket under sitt varma täcke + fri tillgång på rundbal.
Firade julafton igår fm i ett ekande tomt ridhus. Tyckte det var perfekt läge att rida dit när ingen annan ville vara där ;) Dressyrsadeln är trasig så nu vågar jag inte rida i den alls, får bli hoppsadeln på heltid. En utmaning att trimma i den, igår gick det iaf bra, men gud vilken befrielse den dagen jag fått tag i en sadelmakare...
 
Har shoppat på Hööks, ta tre betala för två, på alla kläder.
Har sedan de kom ut spanat på de lila från JH Collection så nu slog jag till och så köpte jag samma modell fast blå med lila detaljer (skulle köpt de beige också men de har varit slut länge i min storlek) och så ett par andra blå med blingdetaljer som jag också pillat på. 1600kr totalt för tre helskodda byxor känns ok. :p
Ska bli grymt skönt att få sortera ut några gamla som jag skämts när jag varit tbungen att använda. :o
TransformedImage.ashx
100363-21-14100-upp-fra-01.jpg
TransformedImage.ashx
 
@Kirre Dom är blå med lila detaljer har jag suktat på. Men jag hamnade mellan två storlekar såklart, 36 perfekt i benen men gick inte igen över höften och 38 lite påsiga i benen och sköna i midjan, dock inget utrymme för att töja sig alls. Så när du haft dom ett tag kanske du kan rapportera hur de beter sig? ;)
 
God jul alla bukare:banana:

Helt underbar jul och äntligen blev de frost och lite snö. Pollen har lyckats få en spark på ena bak och va lite svullen och ett lite halsmarrigt sår så vi har tagit de lite lugnt men han har varit hemskt pigg:D Har varit ute och ridit med dom andra två tjejerna och herregud va roligt de är att rida ihop med någon! :bow:

Fick lite hästsaker i julklapp av min underbara sambo vilket är premiär men de hoppas jag att han fortsätter med:up:. Ett par mountain horse paddock så jag slipper frysa om fötterna och ett täcke med helhals ifrån shires. Blev så himla glad och förvånad över att han hade åkt in och handlat och lyckats fixa så bra saker!

Va inne på charlies-rean idag men jisses vilken besvikelse! Jag har aldrig varit där på mellandagsrea innan men det va ju ingenting på rea kändes de som... Hittade dock en jacka ifrån euro-star som gick ner till knäna som hade dragkedja baktill och gick att sätta fast runt benen som uhips så den fick följa med hem.

Någon mer som fick roliga hästprylar i julklapp? Att man alltid blir gladast över de haha.
 
@Magica Jättesnygga ridbyxor!

@sommarminne Min sambo lyckades också med riktigt bra julklappar! En lång ridjacka från ELT med två dragkedjor i sidorna så man kan lägga den över hästen och ens egna ben när man rider. Den är helt perfekt! Superskön och mycket praktisk. Fick även 500:- i presentkort på Hööks som ska spenderas på rean i januari:D.
 
@Fiorano Långa jackor är verkligen kanon! jag har aldrig haft någon som är så lång innan men de gör verkligen skillnad!
Jag har varit så himla missnöjd med dom sakerna jag köpt på hööks de sista:mad: Vet inte om jag bara haft otur men jackan jag köpte där senast använde jag tre gånger och sen lossnade en tryckknapp så att det blev hål i jackan. Inga problem att lämna tillbaka den men ändå så tråkigt men en jacka för nästan 800. Likadant med senaste ridbyxorna som sömmarna gick upp på efter någon månad. Har kvalitén blivit sämre eller har jag otur? Tycker dom har så himla mycket snyggt men de hjälper ju inte när sakerna går sönder
 
@stjarnfrugt Är det inte så med alla ridbyxor, att man hamnar mellan storlekar? :o Jag har åtminstone aldrig haft ridbyxor som suttit bra överallt. Kanske jag som är missbildad?

@sommarminne Jag har varit och är också skeptisk mot Hööks. Har rätt dålig erfarenhet av dålig kvalité. Köpte dock stövlar där för snart två år sen som jag är riktigt nöjd med men annars är dessa byxor det första jag köpt på många, många år så vi får väl se vad jag säger om ett tag. Men troligen därför jag tvekat till att betala fullpris för dom. 500kr är ju dock samma som jag brukar betala för de jag köper på Ullared.
 
Har shoppat på Hööks, ta tre betala för två, på alla kläder.
Har sedan de kom ut spanat på de lila från JH Collection så nu slog jag till och så köpte jag samma modell fast blå med lila detaljer (skulle köpt de beige också men de har varit slut länge i min storlek) och så ett par andra blå med blingdetaljer som jag också pillat på. 1600kr totalt för tre helskodda byxor känns ok. :p
Ska bli grymt skönt att få sortera ut några gamla som jag skämts när jag varit tbungen att använda. :o
TransformedImage.ashx
100363-21-14100-upp-fra-01.jpg
TransformedImage.ashx

Precis de där byxorna har jag också klämt på ett antal gånger, speciellt de blingiga. Har också hyfsat dålig erfarenhet av hööks ridbyxor i modern tid.

Min häst hade igen skaffat sig bananformad svullnad på framsida av ett ben, denna gången ett framben, suck.
All den räliga kläggiga leran har frusit till ett vidrigt knöggel och hästarna vinglar fram så gott det går. -12 grader här plötsligt i morse, och inte en snöflinga så långt ögat når. Var ute och skrittade en sväng idag. Provade att sadla med min golden stripe filt under sadeln som vi diskuterade förra vintern @Fiorano.
Min älskade amerigo hoppsadel ligger betydligt sämre nu, ligger och vickar. :crazy: Hästen har ju breddat sig, inte borde väl sadeln bli för vid då?
 
Jag har ingen som kan köpa hästgrejer åt mig så det får jag ombesörja själv. :p

Däremot fick jag bidrag av mamma till att köpa en ordentlig skidjacka inför stundande alpresa. Hon sa uttryckligen att jag skulle köpa någon så jag kunde känna mig snygg. :D Åkte således till Stadium Outlet och hittade en ifrån Peak Performance och det är något jag drömt om men de är ju så j**larns dyra men toksnygga. Halva priset blev ju nästa vettigt pris och med delvis bidrag så blev det överkomligt. Sen åkte en Helly Hansen-fleece och en Cross underställströja med också. Här ska bristerna i åkningen åtminstone inte synas på kläderna. :angel::p

Ska ni köpa sport/träningskläder rekommenderar jag varmt Stadium Outlet. Ordentligt billiga priser på bra märkeskläder.
 
Jag har de senaste åren blivit en mycket trogen Höökskund. Är faktiskt väldigt nöjd med mina prylar därifrån! Ffa täcket Kodiak är en favorit (200gr helhals) och mina nya Arezzostövlar. Men har även träns, jacka och en massa annat därifrån. Deras ziptröjor brukar jag passa på att köpa när det är halva priset. Har några som är flera år gamla. Är överlag mycket nöjd med kvaliteten i paritet med priset:).
 
Jag har ingen som kan köpa hästgrejer åt mig så det får jag ombesörja själv. :p

Däremot fick jag bidrag av mamma till att köpa en ordentlig skidjacka inför stundande alpresa. Hon sa uttryckligen att jag skulle köpa någon så jag kunde känna mig snygg. :D Åkte således till Stadium Outlet och hittade en ifrån Peak Performance och det är något jag drömt om men de är ju så j**larns dyra men toksnygga. Halva priset blev ju nästa vettigt pris och med delvis bidrag så blev det överkomligt. Sen åkte en Helly Hansen-fleece och en Cross underställströja med också. Här ska bristerna i åkningen åtminstone inte synas på kläderna. :angel::p

Ska ni köpa sport/träningskläder rekommenderar jag varmt Stadium Outlet. Ordentligt billiga priser på bra märkeskläder.

Åh en Helly Hansen- fleece låter riktigt skönt! Hade varit kul att se makens min när jag hade kommit hem iklädd en sådan enligt honom glesbygdskavaj. Han har lite svårt för mina trätofflor också men han har fått vänja sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp