08:0rna del 9

Hur går det för alla? :)

För mig vankas det tävling på söndag och jag börjar bli nervös, ska debutera i 90 :D:nailbiting: Lite rädd att jag ska tycka det är högt och därför inte våga rida och lita på mig själv.. På träning är det inga problem men på tävling är han inte lika ihop och på baken som då, så då blir jag nojig att vi ska få dåliga distanser till hinder. Men egentligen vet jag att vi klarar det och att det verkligen inte är någon höjd för hästen trots om vi kommer lite fel, men som sagt - hjärnspöken :p Som tur var har jag hoppträning på torsdag som jag hoppas blir en liten självförtroendeboost!

Jag tycker alltid det känns lägre på tävling :D Som du själv sa, 90 är ingen höjd för en stor häst och kräver inte perfektion, se bara till att hästen är framme så löser sig det mesta!
 
Här går det äntligen framåt. Efter att nykomlingen varit hos mig i 3 dagar så tappade hon en sko, och dagen efter det så tappade hon ännu en sko.. Hon fick då vila i 5 dagar innan hovslagaren kunde komma så igår red vi äntligen igen. Förberedde mig på en väldigt pigg häst men hon förvånade mig och var väldigt mycket lugnare än de 3 första dagarna. Skönt att hon börjat känna sig hemma och att vi kan börja jobba oss framåt på riktigt nu :love: På Söndag ska vi vara med på vår första dressyrträning och det är då första gången som min tränare får se henne :D
 
Kul att det verkar gå framåt för de flesta!
Hoppas det ser bra ut med såret nu @Natasha :)

Själv har jag varit på hoppträning idag, och det var ömsom vin, ömsom vatten. Mest vin dock! Flip var lite "inte riktigt på jobbet" som min hopptränare uttryckte det ;) tränaren hade hängt upp en banderoll på ena kortsidan som såklart var jätteläskig, och likaså hästarna i hagen utanför ridhuset.. Så lite ofokuserad men annars duktig! Känns ändå bra inför tävlingen i helgen, och det ska faktiskt bli roligt. Jag har lagt upp en kort film med några språng från träningen på instagram så ska bara lista ut hur man delar den här.. Om det går.
 
Verkar inte gå att lägga in video direkt men texten här under är en länk för mig som gör att jag kommer till videon, iaf via datorn.. Funkar det för er?

Några språng från dagens hoppträning! Redo och taggade inför helgens tävling ✨

Hinderna ligger på 80-90 cm och vi ser nog inte så spektakulära ut för världen direkt, men vi har verkligen utvecklats med stora steg nu senaste månaderna - både i ridningen mellan hinder och han hoppar också bättre språng nu så jag är så nöjd även fast 1000 saker kan bli mycket bättre :)
 
Verkar inte gå att lägga in video direkt men texten här under är en länk för mig som gör att jag kommer till videon, iaf via datorn.. Funkar det för er?

Några språng från dagens hoppträning! Redo och taggade inför helgens tävling ✨

Hinderna ligger på 80-90 cm och vi ser nog inte så spektakulära ut för världen direkt, men vi har verkligen utvecklats med stora steg nu senaste månaderna - både i ridningen mellan hinder och han hoppar också bättre språng nu så jag är så nöjd även fast 1000 saker kan bli mycket bättre :)
Länken fungerar för mig! :) (Och det utan att jag har konto på Instagram.)
Ser trevligt ut Nelliz_Benni! :up: Lycka till i helgen!

Nalles sår går lite fram och tillbaka. Jag fick ner svullnaden nedanför framknäet väldigt bra med kyl-leran, men igår såg det lite "blött" ut igen i såret och när jag pillade och tryckte lite så kom det en riktig stråle med sårvätska som sprutade rätt ut. Inget var, men en hel del vätska. Blir det inte bättre får jag väl ringa in en veterinär på måndag. Suck!
Halt är han i alla fall inte, och i förrgår var vi faktiskt ute en hel timme och skrittade i skogen. Fick dessutom första filmen på när vi travar. :D
 
Ser bra ut @Nelliz_Benni, kommer säkert gå bra på tävlingen!

Själv har jag kommit in precis efter att ha ridit ut bägge mina. Irländaren har landat ordentligt nu o är jättetrevlig själv ute i skogen. Underbart att bara kunna rida på utan att bry sig. Lilla Svarta är också jätteduktig nu i skogen, idag hade vi sällskap av en ponnytjej o vi galopperade ordentligt för att försöka rida bort lite betesfett....:o

@Natasha är ju bara bra om Nalle rör ordentligt på sig så länge han inte är halt.
 
Tack @Natasha och @Novali01 !

Tävlingen gick bra! 80 kändes bra, dock hade han inte riktigt något eget tryck i galoppen och sprången så fick rida rätt bra, men det flöt på bra ändå. Dock en stor utebana och en ryttare som tog de längsta vägarna möjligt, så mot de sista hinderna kändes han (jag :angel:) rätt matt. Resultatet blev ett tidsfel.
90 kändes jättehögt när jag gick banan :nailbiting: eftersom han kändes lite matt innan red jag bara fram den tiden jag var på framhoppningen i princip. På framhoppningen kändes det sådär - lite kaosigt, lite nervös och lite avvaktande/osäkert på hinder. Blev tillsagd av en tjej jag känner lite grann att våga rida på mer framåt så hann göra det på oxern en gång innan jag skulle in på banan och det språnget kändes bra! Väl på banan bestämde jag mig, satte tryck i galoppen och red framåt. Galoppen mellan hinderna var bra, lite avvaktande mot vissa hinder men eftersom jag kände mig bestämd så gick det ändå. Kom kanske inte perfekt på allt och rev en oxer på vägen upp där vi fick omtramp och kom nära men är ändå så nöjd :laugh: Ingen osäkerhet från min sida på banan, bra tryck i galoppen och några riktigt fina språng, och framförallt var det riktigt roligt!
Jag har filmer som jag ska försöka lägga upp under de närmsta dagarna. :)
 
@Natasha är ju bara bra om Nalle rör ordentligt på sig så länge han inte är halt.
Tycker jag med. Men nu har han givetvis flängt av sig skon på vänster fram och att gå på grus är inte att tänka på. (Jag försökte igår och vände om med dåligt samvete för att ha utsatt honom för detta.) Och eftersom enda sättet att ta sig från gården är 250 m grusväg - (skogsvägen är totalt ramponerad av avverkningen i vintras) - så får han vackert ta det lugnt i hagen tills hovslagaren har tid att komma. Suck!
 
Nej han har inte gått fälttävlan såsom vi arrangerar utan han har gått huntertrials, är väl som pay and cross ungefär.
 
Nej han har inte gått fälttävlan såsom vi arrangerar utan han har gått huntertrials, är väl som pay and cross ungefär.

Syntes verkligen att han gillade det!

@Natasha , så typiskt med skon! I sådana lägen är barfota boots guld värda. De räddade oss sist vi hade tappsko.

@Nelliz_Benni Ser fint ut!

Här har vi inga mer tävlingar inplanerade än. Ägna sommaren åt att träna, finns inte så mycket lämpligt i närheten förrän i augusti.
 
[QUOTE="pemi, post: 17012809, member: 7326"

@Natasha , så typiskt med skon! I sådana lägen är barfota boots guld värda. De räddade oss sist vi hade tappsko.
[/QUOTE]
Jag har länge tänkt skaffa något sådant. Lite svårt att hitta något som passar Nalles hovar bara - och min plånbok! Får väl ta nya tag på den fronten.
 

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 850
Senast: jemeni
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 138
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 056
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
612
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp