08:0rna del 9

@Lydia

Det värsta man kan behöva tvingas göra. Jag beklagar verkligen :(

Vi funderar på om vi ska ta bort vår gammelpålla framåt våren just för att hon inte ska gå för länge och bli akut dålig, benen börjar bli lite dåliga nämligen så hon rids inte längre. Men beslutet är oerhört tungt att ta.

Annars så är Jobelle igång och tränar inför kommande tävlingssäsong, har varit väldigt fulla tävlingar redan här så vi kom inte med på årets första och står som reserv på den andra, hoppas på att komma med där dock. Har två till som jag vet att jag är med på iaf i mars-april ifall det skiter sig med denna också. Drygt med begränsat antal starter och så är man sent ute med anmälan....

Jac håller på och sätts igång efter lite vinterlågsäsong efter sin spark/smäll på låret med tillhörande rejäl lårkaka som tagit ett par månader. Nu har vi en tjej som provridit för medryttarskap som jag hoppas på, har ju inte tid själv med alla tre hästarna..
 
Aqua vart lite gallig i ena bakbenet idag. Inget hårt och hon reagerade inte och de var inte varmt. Men undvek att rida ändå så vi tog en lång skritt promenad istället. Jag fick skavsår och hennes galla gick ner, bara bra antar jag. Men är fortfarande lite orolig att hästen ska ha någon skada eller något, jag vet inte hur vanligt det är att man låter en 7årig häst falla ur. Ibland känns de som om det är något lurt bakom bara :/

Aja, de löser sig säkert! heh imorgon blir det iaf ut och skritta igen, sedan vila söndag och så får vi se hur hon ser ut på måndag helt enkelt :)
 
Kan ju passa på att uppdatera hur det går för oss med. Jag har i alla fall hittat en superbra medryttare som tar över med och mer nu ju närmare slutdatumet för min graviditet. Hon har tagit över mina träningar och tränar hoppning varje vecka och dressyr varannan och det känns bara så himla bra. Dessutom rider hon Angola så bra också så jag kommer väl aldrig få tillbaka min häst sen.

Mina mål med Angola är väl lagt lite på is men jag hoppas att jag är tillbaka i sadeln och hinner rida några la och går allt bra förhoppningsvis debutera msvc till hösten. I hoppningen ska medryttaren tävla henne så där får vi se men det vore ju skoj om de kom ut på någon 120 till hösten.

@Lydia jag beklagar verkligen!
 
Nu är det över.
Det blir tomt utan honom, han hade så stort hjärta..
Har också tänkt på dig idag. :( Värna om alla glada minnen! De har du alltid kvar.

Det blir ju oundvikligen så att man även tänker på att det snart kan vara dags för MammaHäst som blir 25 i Maj. Inga "fel" på henne, men allt svårare att behålla hull och muskler på vintern samt stelheter i bakdelen som blir allt tydligare.

Själv har jag legat hemma hela veckan i influensa med feber och en hosta som jag tror snart har gjort hål någonstans. Fick åtminstone kravlat mig ur sängen igår, men jag är så skakig att jag inte kan gå 10 meter utan att behöva sätta mig o vila. Hoppas jag kan börja äta ordentligt snart igen, för det här går ju inte. Har inte sett mina pållar sedan i måndags heller. :(

Vill passa på att ge en eloge till alla stallvänner som ställer upp med allt jobb med andras hästar när ägarna inte kan.
Ni är GULD värda! :bow: :bow: :bow:
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Ja vi har mkt fina minnen ihop. Många minnen från inridningen, från körturer, från tävlingar (kanske framförallt när vi vann Bruksridning-DM 2013, och när vi tävlade Bruksridning-SM 2014), när vi körde på turer ensamma eller med hela vagnen full med folk, och många härliga vardagsritter.. Finns många fina minnen :heart
 
Idag har vi varit o tävlat! Årets första för hästen och för mig första genomförda hopptävlingen sen 2012...:angel: Vi var nolla på hinder i bägge klasserna men HERREGUD vad hon busade innan start! I 90 klassen red jag an mot första hindret o har 2 galoppsprång kvar när hon lägger på en bakutspark som inte var av denna värld o sen bocksprång...fick såklart lägga en volt o fick 4 fel + 4 tidsfel innan jag fått ordning på råttan...:mad: Sen i 100-klassen tänkte jag hon skulle var lite trött...glöm din dröm sa hon o stod på stället o gjorde bockserier som inte var av denna värld innan jag fick iväg henne genom start...var som en studsboll mot hinder så det var inte vacker runda men effektiv iaf!:devil: Imorgon går hon 120 med vanliga piloten, kan dock garantera att hon kommer vara lika taggad då...:o
 
Idag har vi varit o tävlat! Årets första för hästen och för mig första genomförda hopptävlingen sen 2012...:angel: Vi var nolla på hinder i bägge klasserna men HERREGUD vad hon busade innan start! I 90 klassen red jag an mot första hindret o har 2 galoppsprång kvar när hon lägger på en bakutspark som inte var av denna värld o sen bocksprång...fick såklart lägga en volt o fick 4 fel + 4 tidsfel innan jag fått ordning på råttan...:mad: Sen i 100-klassen tänkte jag hon skulle var lite trött...glöm din dröm sa hon o stod på stället o gjorde bockserier som inte var av denna värld innan jag fick iväg henne genom start...var som en studsboll mot hinder så det var inte vacker runda men effektiv iaf!:devil: Imorgon går hon 120 med vanliga piloten, kan dock garantera att hon kommer vara lika taggad då...:o
Jag vill se filmen!!!! :p :p :D
Men va kul, grattis till genomförandet! Och att du vågade komma in igen. Jag hade säkert fegat ur. :meh:
 
Ha haha såklart ni ska få! Dock inte uppladdad än så ni får nöja er med rundorna vi gjorde. Idag har hon gått 120 med piloten, två bommar rullade men hon hoppade jättefint.

90 cm

100 cm

120 cm
 
@Novali01 Tycker ni har bättre flyt på 90 cm än 1 m, syns att hon är laddad och du inte riktigt vågar släppa fram henne, eller så bjuder hon "uppåt" istället, lite svårt att se. :) Är ju JÄTTEBRA gjort att ni är igång igen iaf!!! Hon ser ju jättefin ut i 120cm filmen, men hade ju varit kul att se lite hoppning där också. ;)
 
Ha hahahahahha vad är det där för film???? Nåja, jag laddar upp rätt film nu....
I 90 var hon ju lugn o fin när vi väl kom igång, i 100 var hon så laddad att alla små extrasprång är inte jag som håller igen utan hon som inte kan låta bli att göra....
 
Tackar för filmvisningen! Aningen besviken bara att bocksekvensen är bortklippt.:p
Skickligt att sitta kvar när hon krängde så över hindren. Men det är ju bra att hon har energi och tycker det är roligt. Hon har ju inga problem med höjderna i alla fall. Nästan som att hon är lite nonchalant ist. "Har du inget svårare? Det här kan jag göra med en hov på ryggen." :D

(Om du ändrat 120-filmen, så lyckades det nog inte, för det är fortf ingen hoppning att se.)
 
Du e la för rar som lägger upp "blooper-bitarna"!
Tror 17 att man behöver få stopp innan det urartar. De får ju gärna tala om att det är roligt, men med måtta!
 
Någon som har ett superbra tips mot fula hovsprickor? Hon är som sagt ett riktigt projekt ;) hon ska få sidokappor när hovis kommer nästa gång iaf, men det finns väl en del jag kan testa fram tills dess? :)
 

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 919
Senast: jemeni
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 157
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 060
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
616
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp