Bukefalos 28 år!

08:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 6

Men fy vilket otrevligt sår :crazy:


KL
Här drar det ihop sig till bete, Calle och hans lilla polare som slängde av sin ägare så illa på treårstestet för 2v åker hem till mina föräldrar över sommaren. Tror det blir jättebra -känner på Calle nu att han behöver vila, verkar som att han börjat växa igen för han börjar bli "sladdrig" i kroppen igen vid ridning, precis som i vintras.
Och jag fick ett erbjudande idag -om att ev hjälpa till med ett par galoppörer lite då och då i sommar som sysselsättning när Calle är på semester ;)
 
Sv: 08:orna del 6

Jag tycker de kunde varit med året ut eftersom kvalitetstävlan i högsta grad har med avel att göra. :confused:
 
Sv: 08:orna del 6

Ja, jag vet inte hur hon tänkte där.. Övriga årgångar har ju legat kvar längre iaf.. Men men, det är ju iaf samma Bukefalos så :)
 
Sv: 08:orna del 6

Gah va ja längtar!!! ivkäll smäller det då ska ja köra min fina till sommarstallet och betet. Vi kommer fortfarande rida lite men även vila. Så himla mysigt att ha ett stall med tre boxar och en bra sadelkammare för sig själv (och en kompis som med har en 08). Vi har tre stora hagar att skifta runt med och ja livet är toppen på sommaren i "vårat" lilla stall! Tyvärr blir det ju ä'ven sista ridpasset med tränaren hos henne men hon kommer nog förbi i sommar med.
 
Sv: 08:orna del 6

Så härligt det låter med sommarbete:laugh:

Vi har lite annat upplägg för vår i sommar. Han får kämpa på med nån veckas vila lite då och då. Sen får han ledigt hela september då dottern ska ut på resa. Ska se om jag kan hitta någon som har bete vi kan skicka honom till.


Har precis varit på unghästtävling i Kungsbacka. Hoppade 1 meter. Fick ett litet pet på ett räcke. Dottern var lite orolig för kombinationen då den spökade när hon tränade i helgen, men idag gick det galant.:D

Ska se om jag kan få till filmen och lägga upp den här.
 
Sv: 08:orna del 6

delvis kl
Min ska gå på gräs med jobba hela juni sen blir det vila hela juli och sen börjar allvaret igen. Att jag gjort så är för att hon varit skadad i princip sen i sep-mars/april och nu är hon igångsatt av en tillridare så jag ska rida på nu ett tag framöver.

Håller tummarna att det kommer gå bra idag för jag ska hämta hem henne och imorgon blir det ridning helt själv.... Spännande.....
 
Sv: 08:orna del 6

Delvis kl

Min kommer inte få någon vila i sommar. Hon stod så länge under vinter och våren + att vi nu precis har börjat att komma igång igen. Får bli senare till hösten/vinter när regnet och rusket e över oss igen,

Kl

Red Tara idag igen. Gick inte lika bra som sist. Då hon var väldigt seg och ville inte jobba.

Tänkte galoppera för första gången på en bana. Och det gick åt pipsvängen. Hon fattade visserligen galopp fin, men det var det enda positiva. Har aldrig varit med om han häst som galopperar sååå långsamt. Hjälpte inte heller att jag manade på henne, för då saktade hon av:-/
 
Sv: 08:orna del 6

KL.
Nu är Nalle 4 år! :)
Med tanke på att jag förra sommaren inte trodde att vi skulle få uppleva den här dagen, så är jag väldans lycklig och glad.

Jag har slarvat med hans träning något förskräckligt, så det blir ingen speciell sommarvila för honom, utan jag hoppas komma igång nu. (Även om det bara blir tömkörning, så behöver han ju röra på sig!)
 
Sv: 08:orna del 6

Jobelle och jag har varit på terrängträning idag för Piia Pantsu! Gick otroligt bra och jag är supernöjd över min fina häst :love:

600546_10150996427050948_865808770_n.jpg


579573_10150996428350948_114325843_n.jpg


282850_10150996426190948_789510947_11882709_1248319359_n.jpg
 
Sv: 08:orna del 6

KL

Här har pållen fått hjärnsläpp och är inte sig själv. Som exempel bara: nu när det varit hur varmt som helst beter han sig som att någon jagar oss med långpisken och hänger sig bara på i handen och gasar runt, och idag när jag red kunde han minsann inte galoppera på rakt spår för då var det inte långt ifrån att han stack... Skulle tro att han börjat växa igen och har dålig koll på kroppen + är "full" i huvudet, nu åker han på bete i övermorgon och det tror jag kommer göra honom riktigt gott.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: 08:orna del 6

Vi har hoppat uppsuttet för 4:e gången och Mazy älskar det! Hon letar efter hinder och hoppar allt jag styr på. :)

DSC_2952.JPG
 
Sv: 08:orna del 6

KL

Idag var Tara dyr, riktigt dyr. Tömkörde henne idag och hon började jobba på direkt vi kom ut på banan. Och genom hela passet var hon rund och fin i samtliga gångarter:love:
 
Sv: 08:orna del 6

Vilka härliga bilder! Och vilken härlig hage! Är det havet man skymtar på den ena bilden?

KL
Betessläpp för Nalle närmar sig! Vi fick äntligen avmaskat igår - och Nalle var en riktig gentleman och böjde huvudet till golvet, så jag satt på huk och stoppade in sprutan i munnen på honom. :D
 
Senast ändrad:
Sv: 08:orna del 6

Ja det är havet som kommer in där, går in en vik "från andra hållet" med -så de har havsutsikt från boxarna ;)

Jättemysigt för dem med bete iallafall och kom jättebra överens (har inte gått ihop tidigare men är boxgrannar), tog inte lång stund så drack de samtidigt :p
 
Sv: 08:orna del 6

Idag har Lovis gått ett dressyrpass för våran tränare med min mamma som ryttare. Vilket gick jätte bra, tränade på att sakta ner tempot lite i traven och lite skänkelvikningar.

Eftersom att hon gick så fint och var duktig så tyckte hon nog att hon hade varit tillräckligt snäll för dagen och krånglade vid lastningen. Hon ville absolut inte med hem och efter ett bra tag med krångel så använde vi en lina istället, då gick hon ungefär på direkt :)

Tog lite bilder innan ridningen...

012_205170363.jpg


016_205170442.jpg


018_205170521.jpg


020_205170590.jpg
 
Sv: 08:orna del 6

*kl*
Nu har jag fått hem min lilla häst och hunnit rida 3 gånger :)

Här är lite bilder från första gången (ursäkta mina ansiktsuttryck är bara väldigt koncentrerad :angel:)

dsc_0366_204879828.jpg


dsc_0387_204879961.jpg
 
Sv: 08:orna del 6

*kl på mig själv*

Idag svävar jag på små moln, jag och en stallkompis red ut och det gick så HIMLA bra, så idag är hon dyr :love:

Självförtroendet får sig en kick när det går bra, så himla skönt ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 413
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
355
Senast: IngelaH
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 941
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 532
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp