Bukefalos 28 år!

09:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:ornas tråd!

Hihi ja jag ser ut som en 'prick' i sadeln på honom O_o:eek:
Jag är dock hela 172 cm och har rätt långa ben faktiskt.
Han mättes till 169cm förra året på 3 års testet men har vuxit rätt mycket sedan dess. Har inte mätt honom och vet därför inte hur stor han är, men skulle lätt tippa på 170+ några cm i allafall ;):D

Tack!! och lycka till du också på dina kommande tävlingar! :D
Vilken höjd ska du hoppa den 6/6?
 
Sv: 09:ornas tråd!

Hihi, då e du längre än mig och ha mindre häst ;)

Jag är 167 och polle är 172 cm sist jag mätte honom (i vintras och jag vägrar göra om det för jag vill inte ha större häst :p)

Han är anmäld till 100 cm på tävlingen, tänkte att han skulle gå 90 i helgen om jag hinner åka iväg.

Han har verkligen fått blodad tand för det här med hoppningen och har så himla lätt för sig om han bara har huvudet med sig...:banghead:
Att hålla på att hoppa småhinder med honom känns som värdelöst, han bara springer rätt igenom.
Men det är väl en träningssak det med, både att hålla focus och koll på alla benen samtidigt :p
 
Sv: 09:ornas tråd!

Vilka stora pållar ni har, nöjer mig med min 157 pjäs jag ;)
Fast fölis här hemma lär nog bli upp mot 170 om jag har otur, men det får jag ta helt enkelt :D

Har varit ute och gått flera gånger nu med 09.an mest för att han ska få röra på sig och hålla energin nivån i schack och det har varit väldigt väldigt roligt. Både för honom och för mig tycker jag :) Vi har tränat både skritt trav och galopp i grimskaft och tja inga problem måste jag erkänna, roligt och jag får lite motion. Allt sitter klockrent och det roliga är att han tar inte galoppen fören jag ger kommandot xD Så han travar jätte fort om jag så låter honom, lite roligt men inget jag tränar på testade bara om han skulle falla in i galopp frivilligt vilket han inte gjorde konstigt nog x) Han tar hellre galopp i hagen än trav nämligen :P
 
Sv: 09:ornas tråd!

Dagens GALISHIMOOO!:love::love:

galo1.JPG


galo2.JPG


galo3.JPG
 
Sv: 09:ornas tråd!

Ni två är som gjorda för varandra, jättefina!

Funderar på att anmäla Dingla till en Leid Rein klass som går i augusti här i närheten, men har inte bestämt ännu.
 
Sv: 09:ornas tråd!

Ni två är som gjorda för varandra, jättefina!

Funderar på att anmäla Dingla till en Leid Rein klass som går i augusti här i närheten, men har inte bestämt ännu.

Åh, tack! Jättekul att höra! Jag är så stolt över honom! :) Hoppas det blir en tävling för dig och Dingla. :)
 
Sv: 09:ornas tråd!

Tack det hoppas jag med, men det blir dottern som rider, ryttaren ska vara mellan 3 och 9 år i den typen av ridklass. Och kanske ställer vi ut henne också!
 
Sv: 09:ornas tråd!

KL

Lägger in en video på min 09:a när han släpps ihop med en 1 årshingst. Jag tycker att det är anmärkningsvärt med en så snäll 4 årig hingst som faktiskt har betäckt!
Med på videon är även hans son som han har gått med ett tag nu, han är fux.

Där videon spelas in ska han bo i sommar, han ska tränas och få träffa fina flickor! Det är lite spännande, för flickorna är av helt olika stam och av helt olika typ! Blir väldigt spännande att se vad som blir av det!

Videon är de 2 första minutrarna de träffades. Inom 15 min åt de ur samma grästuva och drack samtidigt ut tunnan, ja, alla 3!
Snällare hingst får man leta efter! Inte en enda sur min, inte ett pip!

http://www.youtube.com/watch?v=tqZ_RbAcIrQ

Och ja just det... 162 är han nu. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det...
 
Sv: 09:ornas tråd!

Oh_really: Han är verkligen super fin! Och ni tillsammans! Superduktiga! :D

kimmis87: Super fin hingst du har! :) Men vad säger du om att byta höjd? Aaaaa 157 är min pålle, jag kan få några få centimeter av dig va? ;)
 
Sv: 09:ornas tråd!

Tack så mkt!!

Jaaaaa! Jag kapar några cm på benen o skickar till dig, han har så långa ändå! ;) :D
 
Sv: 09:ornas tråd!

Tack så mkt! :D

Om en månad kommer han vara utställd igen, håll tummarna! Förhoppningsvis så kommer det finnas lite mer bilder på honom då! :d
 
Sv: 09:ornas tråd!

KL

Java har fått vila efter tävlingen. Har även anmält henne till en till :) Då får hon prova LB:1 programmet. Börjar kännas mer okej att snart lösa deltagar bevis till championatet :) Denna tävlingen är den 29 maj :) Ska bli spännande :D

923298_10151457691178753_999280346_n.jpg
 
Sv: 09:ornas tråd!

Lycka till! Hoppas att det går bra igen! :)

Själv har jag precis avanmält till tävlingarna i munka med båda hästarna.
Har fått ett jobb till så jobbar nu på dubbla jobb ett tag och det blir ju såklart ridningen lite lidande av..

Tycker inte att det var sjysst mot killarna att knappt hinna rida och sen bara bege sig ut på tävlingar.
Blir ja ske en P&J i helgen ist på lägre höjd för att komma ut och miljöträna :)
 
Sv: 09:ornas tråd!

Hej, nu startar vi upp en ny tråd om 2009'orna när nästa person har något att skriva om.

Alltså, den som startar tråden ska skriva om sin häst. Inte "nu startar vi ny tråd" och sen vänta på att någon annan ska fortsätta.

Till exempel "Nu startar vi en ny tråd om våra -09'or. Idag har jag och..."


Mvh

Moderator
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

K
Ridning Hejsan! Joo jag skulle gärna vilja bli en ganska seriös hoppryttare men har dock inte ridit så länge och skulle nu vilja ha hjäp på...
Svar
6
· Visningar
1 252
Senast: KiiiWiii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp