Bukefalos 28 år!

09:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:ornas tråd!

Det de brukar gräva efter så här i vårkanten är ju kvickrot. Det är alltså inget som syns att de växer ovan på, utan de är en bit ner i marken. Våra gör likadant, speciellt där det är grus och där det vanligtvis inte växer något ;)

haha ja jätte fin är han! Hoppas på att min ska växa klart snart, även om några cm till inte skulle skada (A)
Han var bara 155 när han kom till mig i September. Ägarna sa att han var 158, så tyvärr var jag ju lite besviken då. Hade räknat med en häst som skulle bli runt 160 iaf, eftersom jag är rätt lång. x) Men nu är han 158 så det får väl räcka ;)
 
Senast ändrad:
Sv: 09:ornas tråd!

Dagens suddiga Gaaaaalishimoooooo! :love:

finis1.jpg


För övrigt i Ponnystorlek. Passar mig utmärkt. :)
 
Sv: 09:ornas tråd!

*kl*

Har longerat lite idag för att ta igenom lite galoppfattningar.

216224_10200508434145268_1005727057_n.jpg

...och ja, jag ser att linan är i backen. Är ju bananas och precis idiotiskt att fota och longera samtidigt:o.
 
Sv: 09:ornas tråd!

Ja han har vuxit till sig jättemycket sen jag köpte honom:). Är glad över att han faktiskt ser ut att växt lite på längden också.
 
Sv: 09:ornas tråd!

Vet inte riktigt, typ 145cm gissar jag:). Han känns rätt mkt större att sitta på än sin syster och hon är ca140cm.
 
Sv: 09:ornas tråd!

Han är jättefin! Fått ganska mycket massa :)

Jag och dottern har kört en liten runda med Dingla idag, här kommer en liten film som maken tog när vi körde förbi huset.

http://www.youtube.com/watch?v=vGqNoEVFEEM&feature=youtu.be

Och en bild.

http://i217.photobucket.com/albums/cc245/sassiball/UteochkoumlrmedDingla_zps5ca5ffce.jpg

Är glad att jag körde in henne, det är ett trevligt sätt att motionera henne på, hon är en bra körponny, pigg och framåt och för det mesta orädd, trafik bryr hon sig inte om.
 
Senast ändrad:
Sv: 09:ornas tråd!

Ja det är hon, en riktig piggelin och framförallt dramaqueen om hon får syn på något läskigt :p men hon är som sagt bra att köra med och snäll när barnen rider.
 
Sv: 09:ornas tråd!

Jisses så söt hon är!

KL
Min lille Coal har varit på sin första terrängträning. Premiären blev på Nynäs gård i Enköping och allt gick galant, ja allt utom vattnet;) Vi var ensamma i vår grupp, tokigt nog, så vi hade inte riktigt ngn äldre som kunde visa min unge herre hur vattenhinder ska utföras. Bank, nedhopp, gravar, stockar och lådor var dock inga problem. Blev några utbrytningar men inte värre än att han hoppade på andra försöket. Jättekul och vi hoppas kunna åka dit snart igen, och då se till att ha någon till i samma grupp!
Är det ngn mer här som har ft som mål i år? Min är ju eg lite för stor för ft känns det som, men det är en del av utbildningen ändå. En debutant ska väl även en bjässe på 178 kunna gå kan man tycka:)
 
Sv: 09:ornas tråd!

Jag har en känsla av att det kan fungera riktigt bra på min då hon gillar remonten och så gillar hon fullcheek. Så får ta och prova någon dag.

Min är riktigt dyr idag, tömkörde lite och det var som om jag hade bytt häst även om det vart några få missar så var hon otroligt duktig och lyssnade super riktigt stolt matte idag. :D
 
Sv: 09:ornas tråd!

KL

I morgon gäller det :) Pew är lite nervös faktiskt :d
Men jag tror hon kommer tycka det är kul :)
 
Sv: 09:ornas tråd!

Lycka till! :)

Kl

Idag har vi varit ute med nytt sällskap!
Hade en kompis som körde hit med sin häst och red med ut. Det var suuuuuper spännande tyckte Savant ;)
Han skötte sig dock bra, inga tjurighetet eller trams, bara nyfiken och ville väldans gärna bita honom i rumpan! :D
Hans närmanden uppskattades dock inte av den andra så han lugnade sig efter ett tag.
Var ute och joggade och galoppsade en sväng, mest för att röra på honom innan hoppträningen i morgon.
Hoppas att han är lite mer fokuserad på hinderna i morgon, tänkte höra med tränaren om vi la ske ska börja introtusera små serier så han få tänka lite :)
 
Sv: 09:ornas tråd!

Kl

Kanske kan jag också få vara med här?

Jag sålde min NewForrest 1999 för jag hade inte tid, jag studerade och annat kom ivägen. sedan dess har jag saknat ridningen nåt fruktansvärt men så mycket annat av livet har gått före. För 6 år sedan fick jag ett 10-årigt varmblod vid namn Tessi och saknaden var så stor att jag inte kunde tacka nej. Samtidigt köpte vi en 1-årig shettis som heter Lina som sällskap och blivande barnponny men det blev fortfarande ingen ridning för mig eftersom jag mitt i inridningen av Tessi blev gravid igen och allt lades på hyllan. Tidigt i år tog jag tag i ridningen igen men nu är Tessi 16 och jag fick inse att hon aldrig kommer att fungera då hon är för hetsig och har blivit illa behandlad tidigare. Jag började leta ny häst och i början på april hittade jag en lovande häst som jag åkte och tittade på. För tre veckor sedan kom hon hit och äntligen har jag en häst som går att ridao ch som kan bli vad jag vill.

Digma är ett 4-årigt halvblod. Hon är grundutbildad men resten tänkte jag ta hand om själv. Jag har ridit de första 18 åren av mitt liv men är just nu fruktansvärt ringrostig eftersom det gått nästan 15 år sedan jag red regelbundet. Balansen är inte vad den borde men jag känner redan nu hur mycket som faktiskt har kommit tillbaka. Digma är underbar och väldigt trevlig att hantera och vi kommer bättre och bättre överens hela tiden. Hon är ganska tittig men det fungerar bra att rida ut på henne i skogen vilket är det enda jag kan för tillfället eftersom jag inte har någon paddock och inte har löst medlemsskap i ryttarföreningen här ännu. Hade Digma på prov i 3 veckor och den tiden gick ut först igår så det är egentligen inte förrän nu hon är min.

1.jpg
 
Sv: 09:ornas tråd!

Välkommen!

Kl

Tjo, nu har lillskiten tävlat i fälttävlan för första gången. Var anmäld till bara en ST80, där var han felfri och fick 7,4 (exkl alla tidsfel..)
Sedan lyckades jag bli "övertalad" så red TH90 och där fick han 8,5, blev tvåa trots tidsfel. Superfin runda med en kanske lite tröttare häst men mycket mer avspänd så nu är första kvalet till breeders avklarat!! :bump: :banana:
 
Sv: 09:ornas tråd!

Härligt det ser ut!!

Min lille 09a har haft vagn för första gången i helgen, fredag, lördag och söndag! Idag gick han riktigt fint när jag äntligen hade fått till alla remmar på plats!

Som jag frågar alla, vad är det för vagn du har? :D


 
Sv: 09:ornas tråd!

Grattis till kvalet! Vi är på en annan nivå än er, igår var jag supernöjd för att jag äntligen fick igenom en galoppfattning i skogen:D.
 
Sv: 09:ornas tråd!

*KL*

Min -09. Må vara att ridningen ligger lite på hyllan tills hon fölat, men man kan ju göra annat...

percygenomta3080lt.jpg


socialpercy.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

K
Ridning Hejsan! Joo jag skulle gärna vilja bli en ganska seriös hoppryttare men har dock inte ridit så länge och skulle nu vilja ha hjäp på...
Svar
6
· Visningar
1 252
Senast: KiiiWiii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp