Bukefalos 28 år!

09:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:ornas tråd!

KL

Ja jag vet ärligt talat inte vad jag ska säga om denna lilla plutt alltså.
Jag är så himla stolt och glad över en häst med så stabilt psyke. Detta ska ni veta kära läsare är bara andra gången hon är hemifrån och åker transport. OCH det är en TÄVLING med mycke rörelse och folk.

Framridning:

Upplever henne ganska avspänd. Dock lite rädd för folk som gick förbi och så var det en liten hund som var lite läskig Hon kändes väldigt fin. Lyssnade bra på hjälperna och gjorde som hon skulle.

På banan:

Skriker lite och tittar sig omkring. kikar lite på Dressyr staketet men sen var det inget mera med det. Tyckte det var ett bra flyt genom hela programmet. Hon gjorde sin uppgift väldigt bra. Något jag dock inte märkte var att hon gick mycket med näsan indragen. Detta drog ju självklart ner mycket. Men detta tog jag som en träning och jag är mer än nöjd med henne. Så himla duktig tjej 60% Helt klart godkänt

11.jpg

33.jpg

55.jpg

99.jpg

111.jpg
 
Sv: 09:ornas tråd!

Vad duktiga ni är :)

Och grattis till kvalet Murray!

Själv har vi varit på hoppträning idag!
Och idag var det testningens dag!
Han var väldigt ofokuserad och brötig.
Jag vet inte hur många år sen det var senast jag hade en blåsa i handen men idag har jag en!!

Jag är jätte glad för att han tycker att det är så roligt med hoppningen, han verkligen letar hinder och bjuder på allt! Och då är han bara hoppad 6 ggr, men han har verkligen fattat grejjen!
Men man får ju inte bara sula iväg och hoppas på det bäst! ;)
Så idag har vi tränat tempo och styrning mellan hinderna. Vissa gånger när han är koncentrerad så funkar det super, andra gånger mindre bra ;)

Men vi avslutade iaf med en bra och kontrollerad runda så han får suga på den här karamellen ett tag nu :)
 
Sv: 09:ornas tråd!

Härligt att läsa om era pluttar! Kul att det går bra för er :)
Min pålle vilar som sagt fortfarande, men vi roar oss med klia rumpan i hagen vilket resulterar i att han nu börjar köra upp röven i ansiktet på mig. Vilket matte inte alltid uppskattar (A) Haha men vi har det mysigt och bygger mer på relationen kanske man kan säga. Nu har han stått 1 hel vecka och på stisdag tänkte jag gå ut och gå med honom, hitta lite farliga saker att titta på osv ^^
 
Sv: 09:ornas tråd!

Första bilden är ju fantastisk! Du ser dessutom skitlycklig ut:D.

Anyo: Vilken härlig debut:). Det är verkligen guld värt att de är så enkla att fara iväg med och att man slipper sitta och undra om kraken behagar gå förbi/komma i närheten av dommarbordet:p. Visst är hon e Belamour, eller blandar jag ihop henne med nån annan liten fuxfia?
 
Sv: 09:ornas tråd!

Ja skoja inte :) Har haft så himla mycket arbete med dom andra och än idag ute på tävling för deras nerver så denna är ju rena drömmen i psyket alltså :) Jo hon är efter Belamour :) Dock fick hon ju inte fars arven storleks mässigt men vi hoppas hon blir 160 iaf ;)
 
Sv: 09:ornas tråd!

Åh så populär hon verkar vara, och ser ut som om hon trivs med det också. ;)

Vår lilla ponny är visst också populär, nu precis ringde en mamma och undrade om hennes dotter får ha Dingla som skötponny. Jag sa att jag skulle fundera lite. Hon har ju även en ryttare som dök upp nu igen när vädret var fint :meh: i vintras hörde jag inte ett ljud. Och barnens kusiner vill också gärna komma och rida. Känns som om det skulle behövas en ridskola här i kommunen.

Tror jag måste börja säga nej, ponnyn är ung och ska inte behöva en massa olika ryttare, då är det nog bättre om hon inte rids så mycket.

Min son på 7 år vill tyvärr inte alls rida längre så då behöver han såklart inte det, dottern vill väldigt gärna rida men hon är bara 4 så hon åker mest. Jag försöker köra ponnyn en gång i veckan så att hon gör något vettigt i alla fall och så rider/åker dottern en gång i veckan också.

Jag har köpt en ponny till mina barn med allt vad det innebär av ansvar, den ekonomiska biten och såklart nöjet.

Det känns lite sådär att andra gärna vill komma och rida men har inte hört ett ord om varken betalning eller hjälpa till med något annat.

Kände bara att jag ville få det här ur mig, läs om ni orkar :D
 
Sv: 09:ornas tråd!

En sån fin liten häst du har! Väldigt lik sin far trots att hon är så mycket mindre och nättare. Hur stor är hon?

Murray, vad ni är duktiga, ser så kul ut det där :)
 
Sv: 09:ornas tråd!

Så har vi nästan lika stora pållar Anyo :) Mätte min igår faktiskt och han var 157,5 så han har växt, eftersom han var lika hög fram och bak för någon månad sedan. Hoppas också på att min ska nå 160 :D
 
Sv: 09:ornas tråd!

Hihi se där :D Java är lite överbyggd ( eller så bara vill jag hon ska vara det) ;) kul med en liten plutt till :)
 
Sv: 09:ornas tråd!

Haha samma här, tyckte också min var högre bak, därför mätte jag honom för att kolla men jag inbillade mig bara tyvärr (A)
 
Sv: 09:ornas tråd!

Min 09:a Callahan * Indorado! Står nu hos en kompis för försäljning då jag är gravid. Väldigt tråkigt på ett sätt då det är världens trevligaste häst, och så stabil!! Helt okomplicerad.

En liten film från vår första pay & jump, ska nu börja komma ut på tävlingar med hon som har hand om henne tills hon blir såld :) Ingen som söker fin unghäst förresten? ;)

531950_10151566427985255_3418381_n.jpg


http://youtu.be/kCe1mMvpJiU
 
Sv: 09:ornas tråd!

*kl*

Idag är min häst dyyyyr igen :d

Han har fått vila mån tis efter söndagens hopptränings dust.
Han har smällt, tänkt efter och konstaterat att det är nog trevligare att lyda, blir så jobbigt annars :p
Idag var vi iväg till ridhuset i förmiddags och först skrittade vi fram en sväng i skogen, sen in i ridhuset och hade lagt fram 3 bommar, två på ena långsidan och sen en i mitten.
Sen var det mycket focus på stopp och start. Funkade super! Han till och med förekom mig flera gånger när jag tänkte att " nu ska jag svänga upp här från väggen och göra halt på medellinjen", då stannade han redan för min tanke :)

Sen blev den lite bommar på marken utan att attackera dom, trav över, volt rund den bommen som låg i mitten på ridhuset och sen ut igen över den andra.
Sen likadant i galopp, dock blev det en stor volt i galoppen, annars orkar han inte hålla ihopa sig, men det gick bra iaf.
Korta intensiva perioder på korta tyglar, annars många skritt pauser för det märktes tydligt att han blev trött muskulärt av att jobba på begrännsat utrymme ;) Sen blev det en lite tur till som avskrittning och då var han mycket nöjd!
 
Sv: 09:ornas tråd!

KL

Så fina era 09:or ser ut, och grattis till er som det har gått bra för på tävlingar!
Tänka sig att de redan är 4 år och vi nu står med våra RIDhästar som vi kan börja ta med ut på tävlingsbanorna!! :D

Jag har börjat sätta igång min för allvar inför sommarens tävlingar i både dressyr och hoppning, vår debut blir den 25/5 en Pay & Cross, lätt klass.
Därefter blir det dressyr debut den 16/6 - LC:2
Ska bli såååå spännande!! :nailbiting::p

Några bilder från gårdagens ridpass

Oumlgonblicksbild12013-05-1523-31_zps5b3484ba.png


Oumlgonblicksbild42013-05-1523-33_zps95ebc429.png


Oumlgonblicksbild92013-05-1523-40_zpsf3992a12.png


Oumlgonblicksbild82013-05-1523-38_zpsa40f9adb.png


Oumlgonblicksbild112013-05-1523-48_zpse66e8d9d.png


Börjat på att flytta honom lite för skänkeln några steg åt gången, öppna och lite skänkelvikning. Lite överdriven tvärning ibland, men det kan jag alltid rätta upp på senare, huvudsaken är att han flyttar sig och eftergiften är helt medveten ;)

Oumlgonblicksbild102013-05-1523-45_zpsb9887c5c.png


Och avslutningsvis en bild från förra hoppträningen hemma i paddocken

Oumlgonblicksbild32013-04-2412-06_zpsfcb5586e.png
 
Sv: 09:ornas tråd!

Oj vad stor han ser ut!
Eller du som e kort? :D

Lycka till på tävlingarna!
Själv funderar jag på att åka på en P&J på söndag, ska se vad jag hinner, det är mycket körande och fixande nu med stona som ska till seminstationen och köras till hingstar osv.
Men det är iaf vad siktet är inställt på :)

Och sen blir det riktig tävling 6/6, första gången på gräs!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

K
Ridning Hejsan! Joo jag skulle gärna vilja bli en ganska seriös hoppryttare men har dock inte ridit så länge och skulle nu vilja ha hjäp på...
Svar
6
· Visningar
1 252
Senast: KiiiWiii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp