Bukefalos 28 år!

Hjälp med min sits!

K

KiiiWiii

Hejsan! Joo jag skulle gärna vilja bli en ganska seriös hoppryttare men har dock inte ridit så länge och skulle nu vilja ha hjäp på vägen!

Här finns en bild till er! hoppas det syns något hur min sits ser ut! :O Vet inte hur jag ska förbättre den! :)

Länk till extern blogg, borttagen enligt bukefalos regler. Lägg gärna in direktlänk till bilden i stället
Mvh moderator
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp med min sits!

Jag är inte så jätteduktig på sånt här men min första tanke är att du bör korta stiglädrerna några hål. =) Då får du bättre balans och ser lite bättre ut. Fast på den där höjden har inte sitsen jättestor betydelse.
 
Sv: Hjälp med min sits!

Du får söka upp en instruktör som kan hjälpa dig. Att svara på något utifrån en sned bild är svårt. Lektioner och träning is da shit. :)
 
Sv: Hjälp med min sits!

Det är lite svårt att avgöra något från bilden. Släng gärna upp en film istället så blir det lite lättare att avgöra. ;)
Jag tipsar dig också om att skaffa en bra tränare om du inte redan har det.
 
Sv: Hjälp med min sits!

Svårt att se när du är mitt i ett hopp xD Länka bättre bilder när du rider i olika gångarter, rider an mot hindret och bara står still i halt. :p Men bra tips på att få en bra sits är att (detta kanske låter konstigt men det funkar, tro mig) tänka som en prinsessa. Alltså upp med blicken, tummarna upp och inte nedgrävda i manen, tänk på den lodräda sisten, kan hjälpa o kolla sig själv i en spegel när du sitter på hästen i ridhuset ( om ni har spegel). Öva på att rida utan stigbyglar, förbättrar både din balans vilket också är viktigt för hoppryttare, och din sits. Testa dig fram lite annars är det bara att fråga mer :)

/ Petnoga med sisten ;)

citatlänken borta pga länk till extern blogg.
mvh moderator
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp med min sits!

håller med de andra, vi här på buke kan inte avgöra om någons sits är bra, utan det skall nog vara någon tränare :) Men det ser ut att vara en bra startsits iallafall, den går ju att utveckla! + för att du använder säkerthetsväst :D
 
Sv: Hjälp med min sits!

håller med de andra, vi här på buke kan inte avgöra om någons sits är bra, utan det skall nog vara någon tränare :) Men det ser ut att vara en bra startsits iallafall, den går ju att utveckla! + för att du använder säkerthetsväst :D

Förstår absolut detta! :) Får definitivt prata med henne! Tack så mycket! Hoppas att jag har en någorlunda bra sits i alla fall :D
Jaa, utan säkerhetsväst skulle jag inte sätta mig på de stora hästarna! :O ramlar sällan av men när det händer så tänker jag vara förberedd ;D
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 616
Senast: Nahar
·
Ridning Har lite frågor om ridskolor :) Någon som vet någon bra lite mindre ridskola i XXXXXtrakten? Vad brukar man göra på första lektionerna...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: AlvaT
·
  • Låst
Träning Det måste finnas fler än jag här ute som börjat hantera sina 09 : or?! Jag har en Arab på snart 2 1/2 år. Vi promenerar varje helg...
56 57 58
Svar
1 158
· Visningar
110 040
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hejsan, jag hoppas att jag kan få låna era ögon och kunskaper en liten stund. Stoet på bilden (ej skimmeln) är en ponny jag haft...
2
Svar
30
· Visningar
4 071
Senast: Lena_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp