10-årig självmordsbombare

Vore det inte trevligt om den här tråden fick dö sotdöden?
Jo verkligen, det börjar bli "lite" uttjatat med alla religions-multikulti-negerbolls m.fl. liknande trådar som inte ger ett skvatt mer än ökad magsyra hos vissa som bara måste hålla liv i trådarna och har gjort det till en livsuppgift.

Liksom alla diagnos och sjukdomstrådar.
 
Buke är ett för djävla tragiskt ställe alltså. :yuck: PK-maffians näste.
Jag lade upp fakta som visar på att världen inte alltid ser ut som den gör i era trångsynta PK-riktiga synsätt. Att det faktiskt finns skäl till att ifrågasätta islam som religion en del.
Jag skrev ett flertal gånger i det första inlägget att det rör sig om islamister/religiösa fanatiker. Och genast ska PK-maffian hoppa på tåget och förkunna att: "JAG känner minsann fleeeera muslimer, och ingen av dem delar detta synsätt!"
Jag har läst ett inlägg i denna tråd som gav ett litet sken av att det som hänt är förfärligt, vilket jag håller med om. Resten av er vill istället ägna er åt pajkastning. Var ligger det konstruktiva i det? O_o

Jag bryr mig inte om ifall ni känner muslimer som är jättetrevliga! Det är inte dessa jag vill uppmärksamma er på. Jag har själv känt ett antal muslimer i mitt liv. De är en del av samhället och man stöter på dem varje dag, i skolan, på jobbet, i affären, överallt. Och det är väl bra att det är så?
Jag ville få er att öppna era sinnen och inse att det finns en värld utanför Sverige. Jag ville få igång en diskussion om att världen inte alltid ser ut som den gör i den skyddade verkstaden Buke på en internetsida.
Men detta möts genast av folk som går in med PK-autopiloten på och bara blint ska fördöma allt som skrivs kritiskt om islam, utan att fundera över de "vanliga hyggliga" människorna som drabbas av terrordåden i deras hemländer. Ingen har ens nämnt den 10-åriga flickan som tvingades bära bomben. Jag tror inte att hon gjorde det av religiös övertygelse. Jag tror att hon gjorde det för att ett par idioter tvingade henne. Det var detta jag ville få en diskussion om. Men ingen djävel har ens nämnt det.

Men fortsätt gömma er framför era skärmar ni, men jag kan avslöja att det finns större saker i världen än "Drak-och-enhörningstrådar" på buke. :yuck: :wtf: :banghead:
 
Haha men vad är det där för inlägg @politiskt korrekt?
Är man PK bara för att man inte håller med dig??

Läste du tantens inlägg?
Läser du tidningar så ser du att Israel just nu bombar barn i Palestina.
Att Breivik dödade barn.
Att Hitler hade jugend.

varför ska vi diskutera en enskild händelse i Afrika?
Du kanske borde öppna ögonen och inse att världen är bra mycket större (och bättre!) än Avpixlat beskriver den.
 
Du delar upp religioner i farliga och ofarliga religioner, kan det missförstås?

Du skrev ju fler saker, som t.ex:

"Historien saknar inte jainistiska anhängare som sysslat med erövringskrig".
Här missförstår du mig, jag har aldrig påstått det. Visst kan anhängare av en religion vara farliga utan att religionen är det. Skillnaden är att jainister knappast motiveras av sin religion om de bedriver erövringskrig. För övrigt hittar jag inte ens någonting om jainistiska erövringskrig, kan du ge källa?

"Det är en grav förenkling att dela upp religioner i våldsamma respektive icke-våldsamma religioner"
Inte alltid. Utan att prata om några specifika religioner så är uppdelningen väldigt lätt om en religions heliga texter är fylld av uppmaningar till våld och den andra religionens texter är fylld av uppmaningar till icke-våld. Det är ju egentligen en självklarhet. Men bara för att en religion är våldsuppmanande betyder inte det att utövarna är våldsamma, det är väldigt viktigt att skilja på. Däremot så blir det lättare för våldsam fundamentalism att frodas inom religionen.

"Religion saknar inte betydelse när våld, terrorism och krig ska förklaras, men det innebär inte att religion är den enda förklaringen, långt ifrån!"
Självklart. Kan vi även hålla med om att betydelsen den religiösa motivationen har kan variera beroende på vad som står i en religions heliga texter? Det är egentligen min enda poäng, som jag själv tycker är rätt uppenbar.

Har varken tid eller lust att leta upp jainitiska texter som kan tolkas som uppmaningar till våld och krig, men de finns absolut. Du får väl googla helt enkelt.

Gjort det nu, hittade ingenting. Vill du kort berätta hur du vet detta om du inte har någon länk?
 
Buke är ett för djävla tragiskt ställe alltså. :yuck: PK-maffians näste.
Jag lade upp fakta som visar på att världen inte alltid ser ut som den gör i era trångsynta PK-riktiga synsätt. Att det faktiskt finns skäl till att ifrågasätta islam som religion en del.
Jag skrev ett flertal gånger i det första inlägget att det rör sig om islamister/religiösa fanatiker. Och genast ska PK-maffian hoppa på tåget och förkunna att: "JAG känner minsann fleeeera muslimer, och ingen av dem delar detta synsätt!"
Jag har läst ett inlägg i denna tråd som gav ett litet sken av att det som hänt är förfärligt, vilket jag håller med om. Resten av er vill istället ägna er åt pajkastning. Var ligger det konstruktiva i det? O_o

Jag bryr mig inte om ifall ni känner muslimer som är jättetrevliga! Det är inte dessa jag vill uppmärksamma er på. Jag har själv känt ett antal muslimer i mitt liv. De är en del av samhället och man stöter på dem varje dag, i skolan, på jobbet, i affären, överallt. Och det är väl bra att det är så?
Jag ville få er att öppna era sinnen och inse att det finns en värld utanför Sverige. Jag ville få igång en diskussion om att världen inte alltid ser ut som den gör i den skyddade verkstaden Buke på en internetsida.
Men detta möts genast av folk som går in med PK-autopiloten på och bara blint ska fördöma allt som skrivs kritiskt om islam, utan att fundera över de "vanliga hyggliga" människorna som drabbas av terrordåden i deras hemländer. Ingen har ens nämnt den 10-åriga flickan som tvingades bära bomben. Jag tror inte att hon gjorde det av religiös övertygelse. Jag tror att hon gjorde det för att ett par idioter tvingade henne. Det var detta jag ville få en diskussion om. Men ingen djävel har ens nämnt det.

Men fortsätt gömma er framför era skärmar ni, men jag kan avslöja att det finns större saker i världen än "Drak-och-enhörningstrådar" på buke. :yuck: :wtf: :banghead:
ZZzzzzzzz........ZZzzzzzzz
 
Jag betackar mig från att sjunka till samma låga nivå som ni.
Men Pontevecchio anser alltså att det är rätt av Hamas att attackera Israels judar? Kanske är vederbörande nazist och SD/SvP-anhängare?
 
Jo det handlar om religion. Och fundamentalister är farliga då de praktiserar en farlig religion. Praktiserar de en fredlig religion såsom jainismen så sysslar de mest med att undvika att trampa på insekter och dela med sig av sina ägodelar. Hade koranen och bibeln varit tomma på hatfyllda budskap hade vi haft en fredligare värld idag.

Fast alltså... Kom igen nu! Hade världen sett annorlunda ut så hade även praktiken sett annorlunda ut. Vi är _precis samma_ människor genetiskt sett. Det handlar om miljön, växer du upp i en miljö och kontext så kommer du fortsätta med denna statistiskt sett i en viss grad.

Att se världen som en utopi "om inte det onda fanns" är inte konstruktivt utan mest naivt.
 
Fast alltså... Kom igen nu! Hade världen sett annorlunda ut så hade även praktiken sett annorlunda ut. Vi är _precis samma_ människor genetiskt sett. Det handlar om miljön, växer du upp i en miljö och kontext så kommer du fortsätta med denna statistiskt sett i en viss grad.

Att se världen som en utopi "om inte det onda fanns" är inte konstruktivt utan mest naivt.

Detta står ju inte i motsats till någonting jag har skrivit så jag förstår inte poängen riktigt.
 
Buke är ett för djävla tragiskt ställe alltså. :yuck: PK-maffians näste.
Jag lade upp fakta som visar på att världen inte alltid ser ut som den gör i era trångsynta PK-riktiga synsätt. Att det faktiskt finns skäl till att ifrågasätta islam som religion en del.
Jag skrev ett flertal gånger i det första inlägget att det rör sig om islamister/religiösa fanatiker. Och genast ska PK-maffian hoppa på tåget och förkunna att: "JAG känner minsann fleeeera muslimer, och ingen av dem delar detta synsätt!"
Jag har läst ett inlägg i denna tråd som gav ett litet sken av att det som hänt är förfärligt, vilket jag håller med om. Resten av er vill istället ägna er åt pajkastning. Var ligger det konstruktiva i det? O_o

Jag bryr mig inte om ifall ni känner muslimer som är jättetrevliga! Det är inte dessa jag vill uppmärksamma er på. Jag har själv känt ett antal muslimer i mitt liv. De är en del av samhället och man stöter på dem varje dag, i skolan, på jobbet, i affären, överallt. Och det är väl bra att det är så?
Jag ville få er att öppna era sinnen och inse att det finns en värld utanför Sverige. Jag ville få igång en diskussion om att världen inte alltid ser ut som den gör i den skyddade verkstaden Buke på en internetsida.
Men detta möts genast av folk som går in med PK-autopiloten på och bara blint ska fördöma allt som skrivs kritiskt om islam, utan att fundera över de "vanliga hyggliga" människorna som drabbas av terrordåden i deras hemländer. Ingen har ens nämnt den 10-åriga flickan som tvingades bära bomben. Jag tror inte att hon gjorde det av religiös övertygelse. Jag tror att hon gjorde det för att ett par idioter tvingade henne. Det var detta jag ville få en diskussion om. Men ingen djävel har ens nämnt det.

Men fortsätt gömma er framför era skärmar ni, men jag kan avslöja att det finns större saker i världen än "Drak-och-enhörningstrådar" på buke. :yuck: :wtf: :banghead:


Sättet och ordvalet du skrev ditt första inlägg med bjuder inte in till fördömelse eller diskustion om ett enskild fall, som med den 10 åriga flickan, utan ditt inlägg kan endast tolkas som ett angrepp på Islam som helhet och folk här svarar utifrån detta.
 

Liknande trådar

Äldre Hör Hillary själv berätta om anledningen till skapelsen. Det betyder att vi har blivit rejält lurade. Såsom kriget i Irak, Afghanistan...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 969
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp