Bukefalos 28 år!

10:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 4

Hormonstinn skulle jag väll endå inte kalla det heller... ;)

Om kontraktet lovar att from första September så ska hästarna få gå in (fast nu nöjer h*n sig med hage närmare stall) och om jag dessutom betalar för det,så så är det väll ganska självklart att man blir irriterad över att man inte FÅR flytta sin häst,speciellt inte när hagen är tom på mat,hästen noll respekt för tråden,och det tar en timme extra i kolsvarta mörker. Jag hade faktist varit väldigt missnöjd.... :crazy:

Huset verkar inte bli sålt... Nån visning då och då,men händer inget mer. Magen växer och börjar bli väldigt mycket ivägen,alla kläder är för små,och det gör ONT i ligamenten,men vi ska nog överleva det här med! ;)
 
Sv: 10:orna del 4

Glömde helt bort att kommentera detta innan. Usch, det finns alltid avarter på folk. Jag vill helst också tro gott om alla, men det brukar sluta med att man känner sig lurad istället. Säger som Maja, hoppas det löser sig så att du åtminstone kan få tillbaka dina pengar!
 
Sv: 10:orna del 4

Min är också på bete fortfarande, hämtar henne på lördag och hon kommer då att få flytta in på stall :laugh: (hennes knasiga mamma fick flytta ut på lösdriften istället, så får Rozzie ta boxen. Jag är sjukt trött på mammahästens tramsattacker, ska nu bli mycket intressant att se om Rozalies coolhet håller i sig eller om hon tänker bli som sin mor, ve och fasa :devil: ;))
 
Sv: 10:orna del 4

Nästa vecka drar championaten igång på flyinge och det är 8 st kvalade och anmälda Rosevelt-avkommor :banana: Jag hoppas att alla går vidare till helgens finaler så att jag kan åka ner och titta på dem och drömma om framtiden :D
 
Sv: 10:orna del 4

Ja,det är hemskt kallt här redan,och inte alls kul när det regnar,sen fryser det på under natten,bilen är som en iglo med sån där is som är omöjlig att skrapa... :mad:

Förra torsdagen när jag skulle till veterinären behövde jag skrapa rutorna fast jag inte åkte hemmifrån förrens 9.30.. Det är skandal,vill inte än!!!! Hoppas det vänder och blir lite varmare snart så man har iallafall 5-8 plus på nätterna...
 
Sv: 10:orna del 4

Va kul :D Min hästs pappa har ju inte så många avkommor i landet i tävlingsbar ålder, men det föddes ju 31 avkommor år 2010, så min blir ju bland de första här som ska på något sätt visa hur avkommorna blev.

Jag funderar på om jag ska åka o kolla på championat jag också, nån dag iaf.
 
Sv: 10:orna del 4

Nä givevis menar jag inget elakt. Satt och snackade med en vän på fb precis innan om min lille som var hormonstin i våras men som har blivit betydligt mer mogen nu, och sen direkt kom jag över till ditt inlägg, så det var ingen koppling mer än det :-) Var mest nyfiken hur det är med dig och allt nytt runt omkring.

Har samma problem här, lgh blir ej såld :( Menmen, den som väntar på något gott..
 
Sv: 10:orna del 4

Bostadsmarkanden verkar tyvär stå tvärstill.... Vi får hoppas att det slår till snart. :)

Vi har iallafall förberett oss att bo kvar här under vintern,ska få hem en massa pellets och hämta ved och allt nu innan man går hem på föräldrarpenning,sen kommer vi ju undan med ca 1800:- mindre i månaden på att köpa eget grovfoder nu,så det får ordna sig endå,även fast man hade önskat sig ett billigare boende nu när man ska gå hem på föräldrarledighet snart,men vad gör man...?

Sen ränner man ju fram och tillbaka hos veterinären månad efter månad,så då blir det ju lite tyngre ekonomiskt,och man önskar ännu mer att det blir sålt! :p

Kollade nyss vädret,och ser inte ut att bli så mycket mer minus här,i natt ska det vara 1 plus,men sen ligger det på runt 5-6,men det ska bara regna och regna,så det blir ingen höjdare endå.
 
Sv: 10:orna del 4

Nej,jag vill inte heller ha det! :p

I dag har det varit hemskt väder,isvindar,duggregn,och 4 grader.... BURR!!!! :(

Inte kan det väll vara jag som bor högst upp i Sverige av alla oss? INGEN mer som haft frost?
 
Sv: 10:orna del 4

Håll er gärna till att diskutera era hästar födda 2010 i denna tråd, det blir fruktansvärt trist att läsa annars för den som vill läsa. För andra ämnen kan man göra andra trådar i andra delar av forumet.

Görel - moderator
 
Sv: 10:orna del 4

Jag bor utanför Östersund, i Jämtland, är det längre norrut? :D här har det också varit flera frostnätter med sån där omöjlig is på rutorna. Fast jag vill gärna ha minusgrader och vinter nu. :D Det var riktigt kanonväder några dagar men nu var det visst dags för regn igen... Här är det också kallt och alltid blött i backen på nätterna, så det känns himla skönt att mina får komma in och sova. :) Så mycket enklare med eget stall!

Kiwifrukt: Förstår precis hur du känner, det är så jobbigt när allt runt omkring hästarna ska behöva ta sån energi. :( Jag förstår inte riktigt stallägaren som är så envis på den punkten!? Finns det inget annat stall i närheten som kanske passar bättre?


Kl
Idag visade det som sagt på regn regn och mera regn, i härligt nordlig snålblåst... Så Kaptenen fick täcke. Han var jätteduktig och lyfte inte ens på huvudet när jag slängde upp det över manken, hittills har man fått vara jättelugn och försiktig för att han varit så osäker. :laugh: Efteråt öppnade Jag stalldörrarna, tog av grimman och flyttade mig, då vände han och gick in i boxen igen. :D Haha! Jag har sluss ut i hagen så dom går själva in och ut, men Kaptenen ville visst ha en inne-dag. :D Sen när de väl gick ut blev det äkta tok-race i vanlig ordning. :grin:
 
Sv: 10:orna del 4

KL. Jag har skrittat på min pålla!!! hade bestämt mig för att sitta upp och hänga lite o.s.v. så när jag satt där och klappade så började hon skritta av sig själv så jag tog tillfället i akt och styrde runt henne lite på volten. Hon skyggade lite för något men även det gick bra. Skrittade några meter till och sen satt jag av och gick till hörnet som hade varit läskigt. Min fina fina häst!
Efteråt tog jag av sadeln och lät henne busa lite på volten. Kommer video så snart jag får tid att ladda upp den.

Aida - Red ut ihop med en rosevelt avkomma igår. Uppfödaren hade två helsyskon efter honom, båda väldigt vackra och ridbara =)
 
Sv: 10:orna del 4

46363_10151195707358679_626300432_n.jpg


Photoshoot med pållarna idag :)
 
Sv: 10:orna del 4

Ooh vad kul! Grattis! :banana:

Aliah: Så himla fin! :love:


KL
Vet inte riktigt hur jag ska gå vidare med ridningen på min nu... Hade ju planerat att fortsätta rida med farbror bara ut i naturen i höst och prova på alla gångarter. Men nu står farbror på boxvila på obestämd tid så det sprack ju. :( Har ingen paddock i närheten heller, har tänkt hägna in en här hemma men nu när det är så blött skulle den ändå inte gå att använda... Suck!
 
Sv: 10:orna del 4

Nej, det känns riktigt, riktigt deppigt just nu. Problemet är ju att jag utöver 10:an har en häst till, och det är svårt att hitta stallplats till två hästar. Letade länge innan jag hittade den här för ett par år sen. Dessutom kommer det snart en ny tjej till stallet, som har en 11:a, och hon kommer mycket för att hon ville ha unghästsällskap till sin. Känns som om jag skulle sätta henne i en taskig sits om jag tog min och drog nu, jag träffade henne som hastigast när hon tittade på platsen och hon verkade trevlig. Min förhoppning är att det blir bättre när hon kommer och det blir ytterligare en person i stallet.

För att gå över till något roligare så hade min häst sadeln på sig för tredje gången igår. Min tanke var att longera henne en stund i paddocken, men efter allt regnande så var underlaget katastrofbetonat, så jag fick ge upp. Men hon hade sadeln på sig och hon stod till och med stilla när jag spände gjorden. Innan har hon alltid rört lite på sig då, men igår stod hon alltså blickstilla.
 
Sv: 10:orna del 4

När ni jobbar era -10 or är ni ensamma då ?

Även om min är en liten C-ponny så är vi alltid två när vi lägger på sadeln till exempel. En som håller i och en som lägger på sadeln, hon har iofs inte reagerat alls, men det känns bättre än att binda upp. Om jag är ensam så gör jag inte sånt som "kan sätta spår" om det blir fel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 767
Senast: Lhas
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 783
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 394
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 440

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp