11:ornas tråd, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Spännande att Bonnie ska starta SM :) ska hålla tummarna för henne och er imorgon!
Kul att höra hur ni jobbar med era galoppörer. Vi har verkligen stor spridning på vad vi har för hästar och ponnyer i denna tråden och det är intressant att kunna snappa upp tips och idéer från alla olika inriktningar :)
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Åh, tack vare det som du skrev har jag nu äntligen fått Q´s bilder med! Min cd fungerade ju inte heller. Och det var ju så enkelt som ett mail!

Jag har ju grämt mig massor för att jag inte har kunnat visa hans skada på kotorna, och nu kan jag det äntligen, nästan ett år senare.
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Kl

Snart kommer jag också kunna räkna mig som ägare till en 11:a :)
Var och kikade på henne igår och hon kommer hem till mig så småningom, ska bli så roligt!

Hon är en stor tjej på 170 redan så hon kommer bli rejäl :)
Korsning frieser och halvblod och supergosig!

Ska skumma igenom tråden nu och kika på era finingar :)
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Grattis :)

Själv ska jag hämta släpet nu. Strö det.. stöka runt och försöka sova.

I morgon kommer min bebis :D
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Hon ska vara helt genomsnäll och väldigt okomplicerad, så där vänlig och kontaktsökande :) mycket av friesern har hon i både kropp och knopp.

Inte gjord så mycket med utöver den allra mest basic hanteringen då hon var helt ohanterad och inte ens klappad när nuvarande ägaren köpte henne som ettåring, så det blir lite att pyssla med :D

Ska leta upp en bild på henne att lägga upp!

Ackio: Tack :)
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Tack! :)
Tror det kommer bli toppen!

Fick precis ta bort min bästa vän sedan 5 år tillbaka efter en lång tids skador och sa att jag aldrig skulle ha stor häst igen, sen hittade jag Loppan och tji fick jag ;)

Har en shettisåring hemma också som kommer tycka det blir superkul med stor lekkamrat, annat än morsan det :D
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Ibland är det bara menat ändå ;) När ska du hämta hem henne? :)

Haha shettisen kan gömma sig under magen på henne :rofl:
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Verkligen! En stor och trygg kompis vill både jag och lilla bebisponny ha :D

Haha, hon gick faktiskt under magen på sin lekfarbror, jag blev helt nervös när jag såg det! Snabbaste vägen till matte från ena sidan farbror till andra var ju så klart under magen :p

Hon kommer hem om någon månad. Hade helst velat ha hem henne på studs men har lite jag måste ta tag i innan nu när jag är så gott som hästlös.
Jag längtar! :D
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Super fin! Frieser hästar är härliga på alla sätt och vis tycker jag.
Verkar som om du får lika mkt att jobba med din som jag när jag får hem min ;)
Han är verkad, ledd ut och in till en hage, samt smått longerad(rädd för piska dock, så de måste ändras på)
men gud vad jag längtar! :D
 
Senast ändrad:
Sv: 11:ornas tråd, del 3

HÖHÖ tyckte väl jag kände igen din bild! Det är du som har Glimma i 12.ornas tråd? :D
Vi gör likadant, köper in en yngre häst till sällskap åt våran 12.a (A)
Självklart ville jag även ha en häst till, men kunde inte passa bättre än med en 11.a ;)
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Nee, läste det, kan dock inte påstå att han är longerad ordentligt. Han sprang mest runt för att fly i en cirkel, flängde mest runt på ett osunt sätt så vet inte om de kan kallas longering ;)
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Hehe japp, det är jag! :) Så lilla Glimma och stora Loppan ska bli lekkamrater :D
Visst känns det som en bra idé med en 11:a som kompis! Någon för de små att busa med och lagom för oss att börja jobba med. Bra tänk där :D

Visst ser hon trevlig ut! Kommer bli riktigt läcker tror jag :love:
Jag har ingen direkt erfarenhet av friesern men förstått att de över lag är snälla, försiktiga, känsliga och goa :) Hon har ju dressyrstam på mammas sida med så det verkar bli en trevlig ridhäst :)

Ja, vi tre verkar ha en del att jobba med :) Roligt tycker jag men det kan väl både för och nackdelar med att de inte är mer hanterade. Jag ser positivt på det! :)
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Ja jag ser bara positivt i få dem helt ohanterade (förutom det normala då för de inte ska vara vildhästar ;)).
Var ju det jag sökte.. fast yngre :angel: från början.

Hämtat hem min transport nu. Den står utanför klar och redo för resan i morgon. Borde lägga mig så man kommer upp tidigt men det går inte. Är inte trött för fem öre och studsar mest runt på stället rastlöst :bump:
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Åh, grattis!! Vilket underbart besked!!! :banana:

KL!

Idag har jag skrittat ett helt varv i paddocken på lilla Hugo! :D

1240456_10151617711941778_692402543_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Ketrawzc
·
Hundträning Hej Har lånat en gammal gatuhund någon gång i månaden i ett par år! Vi har super bra kontakt hon verkligen tyr sig till mig och lyssnar...
Svar
10
· Visningar
881
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
661
Senast: AraSlei
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 908

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp