11:ornas tråd, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Helt underbart är det! Jag är så himla glad för din skull. :)

Och ja, jag tror att jag får komma ut och ha lite uppfostring med den här rödhåriga också. ;)
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Vilket fantastiskt besked! Åååh vad jag är glad för att du får belöning för allt ditt slit! :bump: :bump:
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Vilket underbart besked!! Nu blir det spännande att få fortsätta följa er när ni börjar jobba tillsammans :) Och vilken tur att ni har varit sådana kämpar båda två och inte gett upp trots ibland negativa veterinärer. Stort lycka till på er fortsatta resa!!
Jag är inte så bra på att komma ihåg att uppdatera om mina egna men jag är inne och läser om alla andra fina hästar här inne dagligen.
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Haha, jag och Maja_kandi har samma storlek på oss själva och våra ponnyer ;) En storlek på 146-148cm är precis lagom för mig :D

Charlottee: SÅ ROLIGT!!!! :D

MattiZ: Roligt att du har kommit med :)


KL
Jag läser och håller koll men fröken Troll är fortfarande lite hostig och fruktansvärt pigg av att bara få gå och skrota i hagen :p men nästan varje dag har hon fått komma ut och beta på gräsmattan lös vilket hon älskar. Bra miljöträning har det blivit då stallägarens söner spelar både innebandy och fotboll omkring henne. Den yngsta killen på 7 år hojtade en gång "och den koooom genom tunneln!!" medan jag satt och läste. Jag tittade frågande upp och undrade vad han menade med det. Han sa att "tunneln" gick mellan Nangijalas ben... :laugh: Han hade alltså rullat en boll i storleken av en halv fotboll (illgrön dessutom) mellan Nangijalas ben och jag tror inte hon viftade på örat ens en gång. Idag kom samma boll farande och stötte till hennes ben och det enda hon gjorde var att hoppa undan med bakdelen :p
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Åhh Grattis!!:D:banana:

Vi är nog många som tittat in här idag och hoppats, hoppats! Så härligt att ni får fortsätta er resa tillsammans du och fina kämpen Zolero:):love:
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Haha, cool ponny! :p

Vad fränt att det var så lika! :laugh: Tvivlar dock på att vikten ligger lika, hade gärna tappat 5 kg. ;) Tröstar mig med att i vinter kommer jag ha tre hästar att motionera så då kommer det försvinna lite... :angel: Nu sitter jag med ryggskott så för tillfället händer inte ett skit, jag är verkligen inte en person som kan sitta stilla, så sjukt tråkigt så det är inte klokt! :banghead: Min sambos kommentar var: "Nu kanske du kan lära dig ta det lugnt, för nu KAN du ju inte klättra på väggarna!" Hm... :cautious:
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

:banana: Grattis grattis!! :banana:

Gud så kul för dig och va kul att kotan såg bra ut! Jag tror också med mer muskler och att han växer upp kommer få honom kanonfin! Han är ju ingen liten kille precis. Han kommer bli snygg på dressyrbanorna!


IronWill: Ja du har nog rätt :) Är så van vid att rida stora halvblod men han kommer nog bära upp mig
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Jag tycker jag kunnat få lite vikt av dig ;)tog en vecka när vardagen satte igång och så gick jag ner 1kg :(och då har jag ändå inte kommit igång helt, suck. Men Balder blir ju säkert dubbelt så grov som mitt troll ;) vet inte hur pass smal min donna tänker bli. Hennes mor är ju lite åt dem grövre hållet medan pappan är åt det smalare :)
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Haha, 5 kg kommer lastat! :D Dessa latmanssommartrivselkilon alltså... Inte nyttigt att ha hästarna ute på bete dygnet runt, dessutom på annan ort! Ajajaj... Men med lite mera ordning och tre hästar att hålla igång borde jag ju tappa lite tycker jag. ;)

Balder är ju en grövre variant av nordsvensk så han kommer säkert kunna bära på mig x2. :p Idag rider jag ju ponny som är väldigt lätt och smäcker i typen som är maxad C vilket också funkar bra. Lagom höjd tycker jag.. :angel:
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

WOW, vilka fantastiska nyheter :D Smält du lyckan, imorgon kommer du bli lika glad när du inser att han är kvar i stallet :) GrattiS!
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

KL.

Tack alla! Jag blir alldeles rörd av att så många engagerar sig och visar sitt fulla stöd :love:

Tyvärr verkar cdn med röntgenbilderna inte fungera :banghead: så jag har idag kontaktat Strömsholm för att få bilderna skickade via epost istället.
Jag tänker visa er bilden gamla skadan i kotan; före och efter, man måste själv se skillnaden för att förstå hur fint det läkt. Fölungar har verkligen en helt fantastisk förmåga att läka sig själv!!!

När han stallas in senare i höst kommer jag långsamt att sätta igång och muskla från marken, hålla han mjuk osv. Några tips på hjälpmedel?
Jag har även kontakt med en tjej som är duktig på att tömköra och hon kommer att hjälpa mig med det.

Tyvärr är gården där z är född och jag har haft mina hästar i ca 15 års tid till salu, så vi kommer att behöva flytta honom, men det ska nog gå bra det också :)
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Ackio: Blir en dyr väntan för dig verkar det. ;) Jag har haft tvådelat med parerstänger på Abbe och nu senast hade vi ett tredelat med fasta ringar. Jag har dock inte tagit honom i munnen än, utan vi tömkör i tränset (har ett Micklem-träns till honom).

Bränt.. en 3000 kr :o Men nu har jag shoppingförbud och väntar fint tills i morgon så han hinner hem i alla fall
 
Senast ändrad:
Sv: 11:ornas tråd, del 3

KL. Fick bilderna på email nu, snabba var dom!:)

Många plåtar blev det men här kommer en före och efter bild på kotan.

Bild nr 1 visar skadan som föl (ca 5 veckor?) och det var nära på att han blev utdömd.. väldigt dålig prognos.
1185829_10151631957111344_148756298_n.jpg


Bild nr 2 visar hur fint kotan har läkt idag! Runda jämna kanter.
1236049_10151631991406344_332803809_n.jpg


:banana:
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Så glad för din skull! Minns hur vi alla var inblandade och stöttade dig i beslutet när han var bebis.
Är så glad du verkligen gav honom chansen och tiden! Han är så fin!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Ketrawzc
·
Hundträning Hej Har lånat en gammal gatuhund någon gång i månaden i ett par år! Vi har super bra kontakt hon verkligen tyr sig till mig och lyssnar...
Svar
10
· Visningar
881
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
659
Senast: AraSlei
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 907

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp