11:ornas tråd, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Vad härligt! Håller fortfarande tummarna för att han ska fortsätta att kurera sig!

Kl:

Själv inväntar jag veterinären på onsdag. Min ser hur piggelin och fin ut som helst, kan inte finna ngt som felar, utom när han blir förspänd. Men jag vill kolla upp det. Skulle det vara en lös benbit som hittills bara stör när han skjuter ifrån med en liten tyngd bakom, så känns det som om det är bäst att avlägsna den innan det blir en rörelsestörning i det fria med. Men om vad det är hoppas jag få svar på under onsdagen.
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Mina två connemaror delar på en bal hö om dagen vilket ger ungefär 10kg var. Får se hur länge de kan äta så mycket utan att se ut som tja feta ponnyer. 11:an tycker jag är i bättre hull och muskler än 09:an men de har inte varit på samma ställe.

I söndags var vi ute och gick en liten första promenad, det krävdes viss övertalning för att få de att lämna hagen :rofl:

Sen borstade jag igenom de ordentligt, sprayade i man och svans utan att någon lyfte ett öra osv.

CDC52E1B-AE5D-4F38-82C7-018C1C7281FD-11747-00000EE138DCE51D.jpg


43B90550-5D10-4AE9-918B-EBBC063CEC04-11747-00000EE173C94A3F.jpg
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

tack!!

Håller tummarna för din pojke imorgon då!

Sorbisen tack!!
Det är kul att kunna uppdatera framsteg och något positivt runt honom också :)

lil-sis vilka finingar! dom ser så harmoniska ut.
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

*kl*

Idag kastrerades Chille så nu står han och sover i sin box. Allt gick jättebra och han har nästan inte blödit någonting så än så länge känns det väldigt bra. Kollar till honom igen om ett par timmar och har det inte börjat blöda mer då så känner jag mig nog ganska lugn. Han ska stå inne inatt men får gå ut igen imorgon, ska bli så skönt att kunna ha hela flocken tillsammans igen. Har bara hingst, valack och två dräktiga ston så jag släpper ihop dom på en gång :laugh:
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

vad skönt att allt gått bra! :)

.. vi skulle ju skära våra denna höst också men iom Zolero så väntar vi nu till våren istället.

KL.

Zolero känns ganska nöjd över sin tillvaro nu :)
404712_10151119952756344_1077059598_n.jpg
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Conny har blivit såld. Vi ska bara fixa formaliteterna. Han kan inte ha en bättre ägare! De fann varandra direkt och hon har en mkt bra syn på hästhållning och ridning.
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

grattis till försäljningen! :banana:

Det är ju inte direkt säljarens marknad nu så måste kännas skönt att ha funnit en bra köpare!
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Tack!

ja, verkligen. O som ett bananskal åker hälften av mina hästar bort! Bamora har ju fått en underbart trevlig o duktig ryttare som satsar på OS. Erkänd internationell som tränare. Dessutom verkar det som om det kan finnas en möjlighet att sälja Shamora också till rätt ryttare. Annars säljs hon inte. Då har jag bara Leia kvar som jag ska skicka på utbildning... Så det kan gå! :)
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Grattis till försäljningen, extra roligt när du känner dig så himla nöjd med köparen

Charlottee: Förstår att du väntar med Zolero till i vår, det är ju egentligen ingen ide att stressa om det inte är så att de blir hemskt hingstiga. För mig var det mest praktiskt att ta Chille nu, ska ju försöka sälja honom och det känns som om det är lättare att sälja valack.
Han är så himla näpen och fin din gosse, ser så snäll ut :love:

Quimero: Lycka till med veterinären imorgon!

*kl*
Nu har jag varit ute och kvällsfodrat hästarna, Chille blöder ingenting och verkar inte vidare medtagen heller, står och gnäggar i boxen och vill ut. Passar på att ha hela flocken inne inatt eftersom det ändå är riktigt skitväder hos oss med regn och starka vindar som blåser rätt in i ligghallen.
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Sakta men säkert så börjar räkan växa i sin bebiskropp.. och sen är ju inte 1½ år den vackraste fasen av de alla men men..
Han har oxå börjat vakna till liv, hoppar och skuttar när vi ska gå på promenad, gillas ju sådär av mig!!! :mad: Men det blir väl bättre med mer träning...

Raindrop :love: (Shooting Star-Bayron-Lambert-Prince Fair XX)

398322_10151122917749811_1350132321_n.jpg
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

IMG_6628.JPG


Den här bilden skulle ju oxå med!!! OCH AVBÖJER ALLA kommentarer om hur han sitter fast.
(Tänker inte riskerar att tappa honom när det går flera ton tunga lastbilar utanför som inte har en chans och stanna för en liten unghäst som galopperar runt)
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Vilken fin bild :love::love: Han ser väldigt fin ut i kroppen tycker jag om man jämför med min. Chille har växt något kopiöst i sommar och är fruktansvärt överbyggd bak, när veterinären kom ut igår blev hon förvånad att han såg så stor ut så jag måste nog mäta honom någon dag.

*kl*

Chilles första dag som valack verkar bli ganska bra, han hade inte blödit någonting alls inatt och han var pigg som en mört när jag släppte ut dom. Optimalt väder idag med ett par plus grader och påfruset i backen, ingen lera och inga taskiga kryp. Tråkigt nog får han inte vara med de andra riktigt men han verkar inte bry sig så mycket om det. Blir runtskuffad lite lagom av gamle valacken som han gått tillsammans med i sommar så det ordnar nog snart till sig bara gammelman slutar försvara sina damer mot lillskiten.
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Veterinärbesöket idag avlöpte fint. Inga reaktioner på böjprov, men en hälta på knappt en grad på HB i ena varvet, och knappt ½ grad i andra varvet. Nu tror jag ju att han har halkat och smällt i sig i hagen, så hon fick se filmen från när han drar med rockarden första gången, och efter det gick hon igenom honom även upptill, vid korset.

När hon kollade EXTREMT noga så kunde hon ana antydan till att han är ngt högre på den högra sidan, och lite öm i musklerna där med. Jag frågade om jag skulle ta ut en ET, och fick ett godkännande på den som jag brukar använda mig av till mina hästar. Hon kommer nu på tisdag.

Men eftersom han är ren och fin (utan gallor) i samtliga leder och inte reagerar alls på böjprov, så tyckte hon inte att vi behövde röntga idag. ET:n ska få kolla nu, och så ska han kastreras som följs av vintervila.

I övrigt fick jag bara lovord över honom. :) Sååå stolt. :love:
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

men ska du inte behålla någon av dina hästar?? :D
..trodde inte att Shammy var till salu alls.

Quimero Vad skönt att det inte verkar vara något allvarligt!:banana:

yttik tack!! :)

Sorbisen tack! ja han är näpen han.. tror att han stannar i cob stl... typiskt när man har alla träns och de flesta grimmor i full stl :cool:

Vill se ny bild på Chille i denna tråd! :bump:
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Tack Sorbisen. Det är kul att andra kan hjälpa till ibland, för det är tusan svårt och få bra bilder när man är själv!!!
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

shammy e inte officiellt till salu. Men om verkligen rätt ryttare o rätt pengar erbjuds så kan jag tänka mig o sälja
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Åh vilken jättefin bild! :love:

Mariaauto: Grattis till försäljningen!

Charlottee: Mina pojkar har just vuxit i X-full i sina grimmor... :crazy: Jag ser framför mig hur jag får ett par ponnyer med gigantiskta huvuden som släpar i marken gåendes här hemma... Fast de har faktiskt börjat växa lite smått på höjden igen, äntligen! :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
641
Senast: Ketrawzc
·
Hundträning Hej Har lånat en gammal gatuhund någon gång i månaden i ett par år! Vi har super bra kontakt hon verkligen tyr sig till mig och lyssnar...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
744
Senast: AraSlei
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 076

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Problemhund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp