11:ornas tråd, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Ha ha, vilken bild jag fick i huvudet.
Tur att de växer överallt :D


Hovslagaren har precis varit här.
Walle skötte sig utmärkt som vanligt :love:
Passade på att fråga hovis (eftersom han har många år erfarenhet av unghästar) vad han tyckte om benen och hur han har växt.
Han sa att han var fin i benen och har växt väldigt jämt hittills men nu har rumpan skjutit i höjden.
Ska nog minska lite på kraftfodret så det inte blir för mycket av det goda.

644074_277144239055469_1479648708_n.jpg
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Min har också skjutit på höjden men bara på rumpan så han ser inte klok ut just nu :crazy: Min hovis var här idag och han skötte sig så bra och gode tid vad lika han är sin mamma. Så lugn och så snäll inget verkar störa honom. Hans helbror är hans totala motsats nerver på utsidan dock lika snäll i hantering.

Ser lite roligt ut när han står i boxen och man ser hans huvud hals och en gigant rumpa sticka upp... var är bogen och manken? :D
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

åh va roligt att du ser så mycket av hans mamma i honom!
Det måste ju vara en dröm när man föder upp dom själv och undan ett sto som man verkligen tycker om.
Ja, det verkar vara en växtperiod i Blekinge just nu.
Hade varit kul att se din, får jag komma å hälsa på någon dag? :D
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Vill se ny bild på Chille i denna tråd! :bump:

Har verkligen inte en enda bild på honom när han ser normal ut men lägger in ett par skitdåliga bilder tagna med telefonen. Inser att jag nog måste både mäta och fota lillen.

*kl*
Idag var han lite svullen i skapet men inget alarmerande, ska snart ut och kolla till honom igen och kanske ta en liten promenad om jag får tag på honom. Fölet hade hamnat på fel sida av staketet imorse så han stod i kohagen som ligger på andra sidan, för att få honom till mamma var jag tvungen att släppa över alla hästar dit. Hagen är gigantisk (ca 10ha) och dom drog iväg längst bort så om dom är kvar där har jag lite jobb att få hem dom tror jag :devil:

En skitig, hårig och överbyggd Chill Out HW e: Chirlon-Napoleon-Pajazzo
chille2.jpg
Chille-1.jpg
chille1.jpg
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Alla stoets avkommor får de där topparna och hon själv hade det också som unghäst så det ligger väl i generna. Agouti-genen heter det väl om jag inte är helt ute och cyklar.

Chille var fortfarande svullen i skapet men fortfarande mindre än på den jag kastrerade förra året så jag är fortfarande lugn. Fick hämta hästarna längst bort i hagen (förstås) så han fick en rejäl promenad hem i alla fall.
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Agouti genen är det väll som ge brunanlaget ? Min 011 är Svart och därmed även utan Agouti genen men han är blekt i topparna ändå så det har ju inget med det att göra , han är dessutom utan fuxanlag så det har inte med det heller att göra :)

Solblekt hår torde vara det dom har ??

Mia
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Jamen självklart!! du är så välkommen :)

Det är ju snart dags för löshoppningsträning för våra pojkar ;) du vet ingen som har någon här i krokarna?

Ja det är kul att ha en avkomma efter min :love: synd bara att han inte blev ett sto som jag hade beställt för tyvärr blir det inga fler föl efter henne. Hon har fått problem med ena bakhoven en massa hovbölder och blödningar under sulan som kommer hela tiden :cry: vill inte utsätta henne för tygden som en dräktighet innebär plus att hon blir så förtvivlad när ho inte kan följa efter sin fölis. Usch mitt hjärta blöder för jag vet att jag måste ta bort henne men just nu är hon fin så det är så svårt.
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Tänk att jag aldrig fattar det där med agouti-genen, trodde ju äntligen jag fattat men som tur var fick du mig på bättre tankar :D
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Har inte hört om någon löshoppning men det får vi väl se till att fixa :D
Va tråkigt att höra om mamma-häst. Jag håller tummarna att hon blir ok så du kan få ett stoföl efter henne.

Hi hi, jag tog en rolig bild på min idag.
Vadå bakhög :angel:

544920_277385535698006_859992167_n.jpg


Som också har solblekta toppar (fast de syns ju inte lika väl)
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Charlottee: Mina pojkar har just vuxit i X-full i sina grimmor... :crazy: Jag ser framför mig hur jag får ett par ponnyer med gigantiskta huvuden som släpar i marken gåendes här hemma... Fast de har faktiskt börjat växa lite smått på höjden igen, äntligen! :laugh:

:rofl:

haha tur att det jämnar ut sig när kroppen hinner ikapp!

sorbisen vilken fin Chille! Härlig man och gillar hans teckning i huvudet :love:

Visst har du två dräktiga med Chirlon i år?
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

hihi ja det kan vi kalla överbyggd :angel:;)

din har betydligt mer solblekta toppar än Zolero iaf.. han är bara röd.
Tror jag har postat denna i 12.ornas tråd tidigare eftersom han hälsar på lillasyster, men nu får ni se den igen här, tycker det är en himla gullig syskonbild!

550230_10151119918161344_226217798_n.jpg
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Tack så mycket, själv tycker jag han ser förskräcklig ut just nu. Han har växt så mycket i sommar så han har tunnat ut något fruktansvärt men jag tror jag börjar få bukt på det nu. Jag gillar också hans teckning och den känns väldigt ovanlig i min flock eftersom jag av sex hästar har 4 svarta/mörkbruna med stjärn en mörkbrun utan tecken i huvudet och Chille som ju faktiskt har lyckats få liiite mer vitt :laugh:

Du har så rätt så, både Chilles mamma och det andra stoet är dräktiga med Chirlon.

Bilden på dina rödingar är sååå fin :love::love:
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

:D då hade ju mitt sto solette passat in i din flock, mörkbrun med stjärn haha

.. undrar om hon tänker lämna en tredje fuxunge vid eventuell nästa dräktighet?

Jag tycker som sagt Chille ser fin ut, åringar är ju åringar .. Zolero har ju också sina faser :p

Chirlon är en fin svensk hingst, hade funderat på honom till solette tidigare om de inte vore så närbesläktade och jag var lite orolig för att det skulle bli för tungt med mitt sto. Men det hade ju blivit helsvenskt vilket är kul :)
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

imorgon åker Conny :( O Bammy.. Men ska iaf ner på onsdag så jag ser att allt är bra med dem! :)
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Så fina dina ungar är!
Å vilken härlig profil lillasyster har :love:

tack :love:

Dom var så söta när dom hälsade, sedan började Zolero smaka på lillasyster och då tyckte både hon och jag att det räckte :D

Mariaauto vad tomt det måste bli för dig nu :( men som jag sagt tidigare kul med nya bra hem!
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Jag är ju som bekant väldigt förtjust i Chirlon, har ju fått 3 avkommor e: honom med Chilles mamma och alla har varit väldigt fina.

Risken med honom är ju lite stadiga avkommor men jag gillar den typen så länge dom inte är lågställda och buffliga om du förstår hur jag menar.
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

det kommer att bli supertomt! Tur jag har två små prinsessor kvar :) Jag åker ju ner på tisdag och hälsar på dem på ons-tors. Det känns bra, annars skulle det vara mkt tuffare! Connys nya ägare hälsade på idag. När jag ser dem gosa med varandra blir jag ju jätteglad, ändå är tårarna inte jättelångt ifrån eftersom jag vet att han är nån annans nu. Men om ett år eller så ska han flytta till åkersberga, o då kan jag ju hälsa på honom lite oftare :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Ketrawzc
·
Hundträning Hej Har lånat en gammal gatuhund någon gång i månaden i ett par år! Vi har super bra kontakt hon verkligen tyr sig till mig och lyssnar...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
732
Senast: AraSlei
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp